Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Korte broeken weer??

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5513
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 25 jan 2012 21:55

Ik vind dat we het tot nu toe helemaal niet slecht treffen, met al dat regenweer is er nauwelijks gestrooid. Het was hoogstens wat modderig en af en toe een beetje pekel. Maar dan moet je vooral gewoon goed ploelen en wassen en dan is er niet veel aan de hand. Mooi koud vriesweer zou ik juist wel zin in hebben, want dan kunnen de schaatsen hopelijk weer onder. En waar heb ik anders dat setje tweedehands noren voor aangeschaft begin deze winter. Sneeuw ben ik absoluut geen fan van.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
JeanineL
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 14 dec 2011 12:05
Locatie: Leiderdorp
Contact

Gebruikersavatar JeanineL 26 jan 2012 08:41

amclassic-fan schreef: Een van een beetje zand of pekel gaat een fiets niet kapot, 5 minuten schoonmaken na afloop en de fiets is weer klaar voor 't volgende ritje.
Nou mijn derailleur was toch anders compleet naar de mallemoer na afgelopen winter. De fietsenmaker zei dat ik m'n fiets zeker goed genoeg had schoongemaakt, maar dat die pekel op plekken gaat zitten waar je zelf niet bijkunt...

Dus als er nog sneeuw komt dit jaar (en dat hoop ik stiekem wel), dan ga ik de baan op, neem de MTB of zoek de sportschool op!
La Laudy fietst en schrijft
--------------------------------------------------------------------------------
http://www.jeaninelaudy.nl
http://www.twitter.com/jeaninelaudy

Gebruikersavatar
dinictus
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 30 okt 2010 14:22

Gebruikersavatar dinictus 28 jan 2012 19:00

Wat zeuren mensen over slecht weer de afgelopen tijd? November viel nog supergoed te fietsen. In de kerstvakantie heb ik 6 keer kunnen rijden. Zelfs vandag was het fantastisch! 2 maanden je fiets niet aanraken? Weet je hoeveel conditie je dan verliest? Kan je vanaf maart eerst 2 maanden je conditie op niveau brengen...
Over mijn fiets mogen ze lullen, zolang ze maar niet over mijn lul fietsen.

eelcoz

eelcoz 28 jan 2012 20:41

Vorige winter gewoon doorgefietst (veel pekel tegengekomen), maar ik heb er weinig van gemerkt wat mijn fiets betreft. Na iedere rit even afspoelen en droogmaken. Zal overigens inderdaad wat lastiger zijn als je 8-hoog woont, dat kan ik me wel voorstellen.

bleek
Forum-lid
Berichten: 463
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:12

bleek 28 jan 2012 21:19

eelcoz schreef:Vorige winter gewoon doorgefietst (veel pekel tegengekomen), maar ik heb er weinig van gemerkt wat mijn fiets betreft. Na iedere rit even afspoelen en droogmaken. Zal overigens inderdaad wat lastiger zijn als je 8-hoog woont, dat kan ik me wel voorstellen.
8-hoog zal niet heel veel verschillen van 3-hoog, en ik ga gewoon met mijn fiets onder de douche staan na een rit. Dit heb ik trouwens nog niet met een mtb geprobeerd, bij gebrek aan een mtb.

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 28 jan 2012 21:39

En vergeet niet 1x per jaar de ontstoppingsdienst te bellen, zijn je buren ook weer happy!
Onder de douche...

Je kunt toch gewoon op je balkonnetje of galerij je fiets schoonmaken?!
Niets is wat het lijkt..

mrbolshoi
Forum-lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 14 nov 2010 17:05

mrbolshoi 29 jan 2012 20:30

Ik las inderdaad dat het aankomende week goed gaat vriezen, Ik vind een goede kou met wat minder wind prachtig.
Vorig jaar ook vrijwel alle dagen kunnen fietsen, is zeer goed te doen in de sneeuw.

klaasjenl
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 okt 2010 22:36
Locatie: Hengelo
Contact

klaasjenl 30 jan 2012 14:53

dinictus schreef:Wat zeuren mensen over slecht weer de afgelopen tijd? November viel nog supergoed te fietsen. In de kerstvakantie heb ik 6 keer kunnen rijden. Zelfs vandag was het fantastisch! 2 maanden je fiets niet aanraken? Weet je hoeveel conditie je dan verliest? Kan je vanaf maart eerst 2 maanden je conditie op niveau brengen...
Afgelopen zaterdag wel weer heerlijk gefietst. Weg was mooi droog, dus ook weinig rotzooi tussen derailleur etc. En na 2 maanden niet fietsen was de conditie nog opvallend goed. Vooral klimmen ging voor m'n gevoel makkelijker dan aan het einde van het seizoen, dus wellicht hebben die 2 maanden rust me juist wel goed gedaan. :)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 jan 2012 16:37

Racefietsen gingen hier gisteren ook gewoon onder de douche hoor. Dat doe ik niet als ze echt vies zijn, maar dat beetje pekel op een verder vrijwel droge weg spoel je zo door het putje. Douche op massagestraal en je spoelt hem zo schoon.
Met dit weer heb ik ook geen zin om buiten in de kou die fiets te boenen.
Less is bore

prowasman
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 22 feb 2010 19:24
Locatie: Lisse

prowasman 31 jan 2012 10:52

daniel1975 schreef:Racefietsen gingen hier gisteren ook gewoon onder de douche hoor. Dat doe ik niet als ze echt vies zijn, maar dat beetje pekel op een verder vrijwel droge weg spoel je zo door het putje. Douche op massagestraal en je spoelt hem zo schoon.
Met dit weer heb ik ook geen zin om buiten in de kou die fiets te boenen.
Haha ik zie het al helemaal voor me :D Mam: "robin wat ben je onder die douche aan het doen?" Ik: "Jah ik sta met m'n racefiets onder de douche hij was een beetje blubberig :mrgreen:

Maar ik snap het idee er wel achter haha :D En het is inderdaad niet erg prettig om met deze temperaturen buiten met water te gaan rommelen.

Plaats reactie