Felt
Iemand enig idee hoe het zit met framegarantie als je bestelt bij Vie-velo? Op de site geeft Felt aan dat ze lifetime warranty bieden, maar alleen binnen de USA en niet bij verkoop via internetdealers..
Edit: heeft er uberhaupt iemand ervaring met Vie-velo? Ik kan er online maar bijzonder weinig over vinden namelijk.
Edit: heeft er uberhaupt iemand ervaring met Vie-velo? Ik kan er online maar bijzonder weinig over vinden namelijk.
Hier nog weer even een update van mijn kant. Ik had tegen Jeroen van tri-run gezegd dat ik de B14 wel wilde bestellen, maar hem eerst nog even in het echt wilde zien. Dus ik daar vorige week heen. Kom ik binnen, zegt Jeroen 'Ojee, jij hebt mijn e-mail niet gelezen'. Klopt, die was aangekomen net nadat ik weg was gegaan. Zijn bericht was dat maat 51 van de B14 ne tdie ochtend definitief, helemaal was uitverkocht. Volgens Felt duurt het minstens tot februari/maart, maar volgens Jeroen zal dat in de praktijk langer gaan duren, en daarmee was het voor mij wel erg onaantrekkelijk geworden.
Tsja, dus wat nu? Alternatieven had ik niet, behalve dan de tweedehandsmarkt in het oog houden. Ik had er geen moment rekening mee gehouden dat modellen voor 2015, vanaf oktober op de markt, al in november uitverkocht waren. Wie houdt dat nou voor mogelijk?
Enfin, Jeroen is gaan rekenen, en toen bleek de 54 ook voor mij passend te maken. Ik heb relatief lange benen, dus ik heb ofwel een kleine framemaat met een hoog zadel en spacers voor het stuur, ofwel een grotere framemaat met een verkorte stuurpen nodig. De 54 is nog wel leverbaar, en met een andere stuurpen erop gaat het lukken.
Pfoe.
Dus ik heb hem besteld, en nu nog dik 10 nachtjes slapen! Klein voordeel aan die 54 vind ik ook nog dat hij wat groter oogt - er stond een 51, de laatste, bij tri-run, en die oogt wel heel klein. Niet dat ik me daardoor zou laten tegenhouden, maar inmiddels ben ik dus happy met een maatje groter.
Maar ik had hier dus eigenlijk willen posten: tri-run heeft ze nog, hoor, de B14 in maat 51. Maar dat is niet zo. Ze zijn als warme broodjes over de toonbank gegaan! Dat is natuurlijk ook wel weer een goed teken, en fijn voor Felt. Maar voor ons enthousiastelingen is het wel heel erg snel allemaal.
Groet,
Louise
Tsja, dus wat nu? Alternatieven had ik niet, behalve dan de tweedehandsmarkt in het oog houden. Ik had er geen moment rekening mee gehouden dat modellen voor 2015, vanaf oktober op de markt, al in november uitverkocht waren. Wie houdt dat nou voor mogelijk?
Enfin, Jeroen is gaan rekenen, en toen bleek de 54 ook voor mij passend te maken. Ik heb relatief lange benen, dus ik heb ofwel een kleine framemaat met een hoog zadel en spacers voor het stuur, ofwel een grotere framemaat met een verkorte stuurpen nodig. De 54 is nog wel leverbaar, en met een andere stuurpen erop gaat het lukken.
Pfoe.
Dus ik heb hem besteld, en nu nog dik 10 nachtjes slapen! Klein voordeel aan die 54 vind ik ook nog dat hij wat groter oogt - er stond een 51, de laatste, bij tri-run, en die oogt wel heel klein. Niet dat ik me daardoor zou laten tegenhouden, maar inmiddels ben ik dus happy met een maatje groter.
Maar ik had hier dus eigenlijk willen posten: tri-run heeft ze nog, hoor, de B14 in maat 51. Maar dat is niet zo. Ze zijn als warme broodjes over de toonbank gegaan! Dat is natuurlijk ook wel weer een goed teken, en fijn voor Felt. Maar voor ons enthousiastelingen is het wel heel erg snel allemaal.
Groet,
Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/
Wauw, gefeliciteerd! En waar is dat dan toch nog gelukt?
En inderdaad, dat moet één van de allerlaatste geweest zijn. De laatste drie op voorraad bij Felt zelf zijn vorige week naar Engeland gegaan, begreep ik.
Ik moet nog een paar nachtjes slapen, stuk of 10 denk ik, maar ik zal dan ook een foto plaatsen.
Louise
En inderdaad, dat moet één van de allerlaatste geweest zijn. De laatste drie op voorraad bij Felt zelf zijn vorige week naar Engeland gegaan, begreep ik.
Ik moet nog een paar nachtjes slapen, stuk of 10 denk ik, maar ik zal dan ook een foto plaatsen.
Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/
Via een Duitse connectie. Toch blij dat ik voor het MY2014 ben gegaan, livery is zoveel meer m'n ding dan de 2015 versie. Crank is beter en ook de betere wielen zijn mooi meegenomen. Al had ik even tevreden geweest met een B14.
MY23 ORBEA Orca M31e LTD - road
MY23 ORBEA Terra M31e TEAM 1x - gravel
Ik wil hier graag nog even op terugkomen, ook voor mensen die er later over denken om tegen een mooie prijs een Felt te kopen.basvv schreef:Iemand enig idee hoe het zit met framegarantie als je bestelt bij Vie-velo? Op de site geeft Felt aan dat ze lifetime warranty bieden, maar alleen binnen de USA en niet bij verkoop via internetdealers..
Ik was van plan om (vanwege de mooie prijzen) een AR5 te kopen bij Vie-velo. Navraag gedaan bij Felt GmbH, die me doorverwezen naar Van Der Wal. In de lijst met dealers van Van Der Wal komt Vie-velo (en 'moeder/zusterbedrijf Bike2) niet voor. Ook bij bellen geven ze aan geen fietsen te leveren aan dit bedrijf, ondanks dat Vie-velo dat zelf wel beweert.
Hierdoor heb ik zelf mijn vraagtekens bij Vie-velo en derhalve besloten de fiets ergens anders te gaan bestellen. Wellicht dat hij zijn fietsen via andere kanalen inkoopt (USA?), maar dan zie ik niet in waarom hij aangaf zijn fietsen te verkrijgen via Van Der Wal.
Voor de mensen die bij deze post komen via Google, zie uitleg van Jandw op pagina 14 van dit topic.
Laatst gewijzigd door basvv op 14 mar 2015 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
De man achter Vie-Velo is Jan De Wilde en hoe hij aan z'n fietsen komt, geen idee... Persoonlijk had ik wel een goed gevoel over mijn bestelling en communicatie van de shop uit (ookal is de deal niet doorgegaan).
Ondertussen gisteren m'n eerste TT-ritje (ooit!) achter de rug!
Laatst gewijzigd door Stancke op 14 mar 2015 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
MY23 ORBEA Orca M31e LTD - road
Ik heb nu bijna 6000 km op mijn B16 gereden, Bevalt me heel erg goed!
Het is natuurlijk niet netjes om daar niet eerlijk over te zijn, zeker als je later tegen garantie issues aanloopt is dat niet prettig.Stancke schreef:Hij haalt inderdaad z'n fietsen niet via Van Der Wal... maar de man achter Vie-Velo is Jan De Wilde en hoe hij aan z'n fietsen komt, geen idee... Persoonlijk had ik wel een goed gevoel over mijn bestelling en communicatie van de shop uit (ookal is de deal niet doorgegaan).
Hele mooie fiets, die B12. Jammer dat die kleurstelling er niet meer is.