Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Draagvlak creëren voor je dure hobby bij je partner

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 29 jan 2013 20:02

Corine heeft inmiddels meer racefietsen dan ik, dus met dat draagvlak zit het wel goed :mrgreen:
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

SVW
Forum-lid

SVW 29 jan 2013 20:20

Hier meer het probleem van te weinig draagvlak voor de vele uurtjes die ik in mijn hobby steek. In het seizoen zo´n drie maal per week, waaronder (meestal) een tocht in het weekeinde. Met twee jonge kinderen, een full-time baan, een werkende vrouw (20 uur) geeft dit regelmatig aanleiding tot discussie. Voor het financiele aspect heb ik voldoende argumenten paraat; rook en drink niet, hoef geen dure auto/kleding/telefoon en de reiskostenvergoeding van de baas dekt ook een deel van de kosten.

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 29 jan 2013 20:48

wasbeer2006 schreef: Ze zegt wel eens ga je nou weer fietsen/iets kopen, dan zeg ik ja jij staat 's morgens toch ook een uur voor de spiegel om mooi te worden zo houd ik mezelf mooi.
Als ik dat zou zeggen tegen mijn vrouw zaagt ze mijn fietsen wel doormidden. Mijn vrouw is van nature al zeer mooi , en heeft slechts een glimlach nodig om klaar te zijn voor weer een dag. ;)

Voor de rest geen probleem om draagkracht te creëren , gewoon een goede balans hier tussen gezin - sport - werk. De fietsen gaan sowieso mee tijdens de vakantie. Mijn vrouw houdt niet van een zon vakanties, maar wandelt graag met onze dochters op de momenten dat ik ga fietsen met mijn zoon. Qua kosten omtrent de sport/ fietsen is het ook geen issue om de zaken rond te krijgen.
Laatst gewijzigd door rene op 29 jan 2013 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

bambi1969
Forum-lid

bambi1969 29 jan 2013 20:51

Leest ze mee op dit forum? Je weekeind ritje weer veilig gesteld... ;o)
Cervélo S3 (2014) - Niner air9 (2013)

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 29 jan 2013 20:55

bambi1969 schreef:Leest ze mee op dit forum? Je weekeind ritje weer veilig gesteld... ;o)

Ik heb het haar laten lezen, en als ik niet aan het werk ben in het weekend ( 3 van de 5 weekenden ) probeer ik zeker te fietsen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Cervino
Forum-lid

Cervino 29 jan 2013 21:43

bluv107 schreef: hoe verkoop ik mijn hobby aan mijn vrouw...? Zo heb ik sinds twee jaar een droomfiets, maar zie ik nu weer een nieuwe - overjarige maar o zo mooie - droomfiets. Mijn vrouw begrijpt dit niet, maar eigenlijk moet ik dat ding hebben. Hoe gaan jullie hiermee om?
De vrouw winkelt toch ook graag...beetje vreemd dat ze het niet begrijpt. Dat blauwe franse jurkje met witte bolletjes blijft toch de allermooiste.
Kooplust heb je zelf in de hand. Je kunt overwegen die "nieuwe" erbij te nemen. En dan SCHLUSS damit. Het nut van een rek vol schoenen, een kast vol kleren of een schuur vol fietsen heb ik nooit begrepen. Misschien moet je een "verzameling" beperken tot een x-aantal allermooiste. Is mijn ervaring dan. Hier staan 3 Italiaanse rossen wat ikzelf meer dan genoeg vind. Komt niks meer tussen of voor in de plaats. Heb je de verleiding toch weer een nieuwe te kopen dan was die ene niet helemaal jou ding. Krijg je weer de kwijl-liefde.
Een enkeling kan uitleggen dat ie wat ervaring opdoet met nieuwe bikes :? ...Zoiets als ervaring op doen met relaties... :mrgreen: Er komt een moment dat je het wel weet. Is je vrouw sportief? Dan koop je er 1 voor haar ! Of koop die franse jurk als ze die nog niet heeft.
http://www.cima-lux.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

rico8
Forum-lid

Gebruikersavatar rico8 29 jan 2013 21:55

Beetje niet-fietsers logica toepassen (ja, die mensen hebben ook logica...)eentje voor op de weg, eentje voor slecht weer (want da's jammer van die dure) en eentje voor in het bos, dat valt vaak nog wel te doen.

Wel grappig om op personeelsfesstjes vervolgens te horen dat ZIJ tegen haar eveneens fietsende collega enthousiast heeft staan vertellen over MIJN nieuwe aanwinst....
De voldoening duurt langer dan de pijn...

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 30 jan 2013 23:23

rico8 schreef:Beetje niet-fietsers logica toepassen (ja, die mensen hebben ook logica...)
Onmogelijk.
Veni. Vidi. Fietsie.

robbiey
Forum-lid

robbiey 02 feb 2013 14:25

Bij mij thuis werkt 'ja is wel duur maar beter een man met een hobby dan een vent die elke avond in de kroeg zit,,,'
(Drinken / barhangen vind ik geen hobbie)

Johanfiets
Forum-lid

Johanfiets 06 feb 2013 14:38

robbiey schreef:Bij mij thuis werkt 'ja is wel duur maar beter een man met een hobby dan een vent die elke avond in de kroeg zit,,,'
(Drinken / barhangen vind ik geen hobbie)
Dat is wel gevaarlijk hoor. Werkt ook zeker niet bij iedereen. Ik vergelijk altijd prijzen online en probeer mijn partner te betrekken bij mijn hobbies. Laatst hebben we online een set nieuwe zomerbanden gekocht op http://www.tirendo.nl/. Niet dat een van ons dat doet maar hebben we toch ook leuk samen gedaan.
Duurt misschien 5 minuten langer omdat we elkaar nog dingen moeten uitleggen maar zorgt er wel voor dat we weten wat we doen en elkaar begrijpen als het weer eens een paar euro's extra kost :D
Laatst gewijzigd door Johanfiets op 14 feb 2013 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Ruim je ego even op, straks struikelt iemand er over.

Pina aqua
Forum-lid

Pina aqua 06 feb 2013 14:45

Ik moet er niet aan denken om mezelf te verantwoorden..... no way! Ik breng het toch ook zelf binnen :-)
It's ,absolutely, without question, unequivocally, only about the bike

Plaats reactie