Met afgrijzen zitten kijken naar de meer dan spannende momenten met het peleton inhalende materiaalwagens. De valpartij van Cancellara (over een op de weg liggende bidon..) onthoofde de RVV van een van de twee hoofdrolspelers. Echt vreselijk zonde. De botsing van Langeveld met een toeschouwer was niet om aan te zien. ik ben het wat dat betreft wel eens met Bottechia en boswielrenner: je kunt beter het parcours afzetten op zit soort plekken met lint. Het is echter niet van vandaag dat er capriolen worden uitgehaald om maar vooraan te zitten.bottecchia schreef:Betere afzetting zou op een aantal plaatsen inderdaad verstandig zijn. Verder zou het ook verstandig zijn om nog eens te kijken naar de rol van auto's binnen de koers. Want ik heb ook nog een aantal 'bijna ongelukken' zien gebeuren op het moment dat auto's zich op die smalle vlaamse wegen door de groep moeten worstelen.
Zeker als de renners zo lang bij elkaar blijven is het op veel plaatsen gewoon echt gevaarlijk. Nu vallen er twee serieus maar voor hetzelfde geld gaan er nog vijf of zes. En zo'n ongeval als met Langeveld eindigt nu met een gebroken sleutelbeen maar dat kan ook serieus slechter aflopen.
(@boswielrenner: +1 voor je avatar. Een van de beste albums ooit gemaakt!)
Het nieuwe parcours vond ik geen verbetering. De rondjes over steeds weer dezeflde belangrijke hellingen leidt er alleen toe dat iedereen zolang mogelijk in zijn hok blijft.
De finale was wel leuk. De Oude Kwaremont als scherprechter had zijn functie echter de Paterberg als beslissende helling heeft het niet waargemaakt.
Mooie en verdiende winaar met Boonen, met zijn wieltjeszuigende schaduw Pozzato als 2e (gelukkig!). Ballan, verrassend wat mij betreft, als 3e probeerde het nog met een tweetal inspiratieloze demmarages vol in de wind. Bijvoorbaat kansloos. Boonen heeft goed gereden en maakte geen tacktische fouten.
Opvallend: minder dan een bijrol voor Rabobank en Sky. Gilbert wederom niet goed maar ook Hushovd was een opvallende afwezige.