Carrera
-
- Forum-lid
Dankje wel
Maak joe woar
Al ben ik geen fan van de nieuwste Carrera's, qua design...
Ik heb de SL ook sinds vorig jaar.Frankfiets schreef:De Carrera SL is onlangs getest in de Fiets. Torsiestijfheid was niet al te hoog. Volgens mij 76. Bracketstijfheid was ruim voldoende. De Fiets gaf aan dat de SL niet geschikt was voor krachtige rijders.mitch schreef:Hallo,
Na een crash in een criterium dit weekend ben ik mijn huidige Wilier een poos kwijt aan de carbondokter. Aangezien deze fiets op de planning stond om aan het einde van het seizoen eens vervangen te worden, is dit wellicht een goede aanleiding om dat wat eerder te doen.
Nu staat de Carrera SL hoog op mijn lijstje, prachtig frame met strakke lijnen. Ik heb echter (vraag kwam 2 maanden geleden hier ook al voorbij) nog geen tests / reviews kunnen vinden. Iemand anders wel? Gegevens of ervaringen over stijfheid? Andere nuttige info van echte berijders?
Bij voorbaat dank,
M.
Mijn neef (+- 74kg) rijd op een Carrera SL met Sram Red. Hij bevalt prima en is stijf genoeg. Ook tijdens afdalingen waar hoge snelheden worden behaald. Met alu zadelpen en stuur weegt de fiets iets van 6.4 kg! Als je hem mooi vind zeg ik doen!
De fiets vind ik supercomfortabel (filteren van trillingen) tegenover mijn alu Cannondale.
Ik ben vorig jaar ook in de Pyreneeën gaan rijden met de sl en ik vond de fiets super. Zeer licht en van de lage torsiestijfheid heb ik tijdens het klimmen en afdalen niets gemerkt. Max snelheid was 84
Afgelopen weekend heb ik in de Alpen en Jura op de Carrera Erakle van een maatje mogen fietsen. Ik heb het altijd al een hele mooie fiets gevonden, maar we zijn ook maatjes geworden tijdens de tochten. Een fotootje mag niet ontbreken.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Mooie fiets Joost. Wat vond je van de wielen en het rijden met tubes (als tubeless-jehova ).
Goede vraag.... En ik kan er eerlijk gezegd geen antwoord op geven. Qua grip was het helemaal in orde, maar ik vond het stukken minder comfortabel: deze Carrera is een behoorlijk onrustige rakker, en de eigenaar is van mening dat er minimaal 8 bar in de tubes moet (wie ben ik om daar aan te twijfelen). Wat dat betreft kon ik het niet goed vergelijken.havana schreef:Mooie fiets Joost. Wat vond je van de wielen en het rijden met tubes (als tubeless-jehova ).
De eigenaar heeft ook nog een Dogma F8, dus ik kon beide fietsen goed met elkaar vergelijken, en dan vind ik deze Carrera een veel mooiere fiets.
insta #gravelgremmen
- Wiliertoerist
- Forum-lid
Die Erakle TS vind ik ook wel een mooie verschijning, zeker in deze kleur.
Als ik de site van Carrera check is het model er inmiddels wel uit en alleen nog in Aero uitvoering leverbaar.
Als ik de site van Carrera check is het model er inmiddels wel uit en alleen nog in Aero uitvoering leverbaar.
-
- Forum-lid
Idd een heel mooie fiets die AR01.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die