Over de wielersport en zijn beoefenaars.

GIRO ! !

soffatti
Forum-lid

soffatti 15 mei 2012 13:43

Pozzato uit de Giro vanwege breukje in de pols door de valpartij in laatste kilometer gister. :(
Jammer, want ik was benieuwd of hij wat ging laten zien.

Finale vandaag ziet er goed uit. Kans voor oa Rodriguez..

puritein1
Forum-lid

puritein1 15 mei 2012 17:34

Keizer !! :D
Clement !! :D
Slagter !!! :D

Complimenten vandaag.......Gewoon aanvallen!!
Lekker peddelen jonguhh!!

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 15 mei 2012 18:24

puritein1 schreef:Keizer !! :D
Clement !! :D
Slagter !!! :D

Complimenten vandaag.......Gewoon aanvallen!!
+1

Leuke etappe om te zien en wat een prachtige laatste km. Smullen!

eelcoz

eelcoz 15 mei 2012 19:57

Lol, ik had het kaartje van Ponsteen hierboven even snel bekeken (zonder echt goed te kijken) en niet gezien dat dit het profiel van de laatste 6 (!!) km is. Ik zet Sporza aan op 4 km van het einde en hoor ineens iets over Cavendish. M'n mond valt open van verbazing dat hij er nog bij zit. Het kwartje is pas net gevallen bij het beter bestuderen van het kaartje van Ponsteen......

Overigens mooie actie van Slagter. Helaas kansloos tegen het geweld van Rodriguez maar mooi dat hij zich laat zien.

bmwpower
Forum-lid

Gebruikersavatar bmwpower 15 mei 2012 22:29

Idd mooi dat ie zich laat zien! En pas 22 jaar. Je zou toch zeggen dat we talent genoeg hebben in Nederland om er eentje echt te laten doorbreken..
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 15 mei 2012 22:48

Echte talenten hebben dan al wat laten zien, zoals Dekker, Hagen en Sagan bv. Sagan is ongeveer even oud, maar heeft al een enorm palmares. Wellicht de aanstaande wereldkampioen.

Dit even los van de mooie prestatie van Slagter vanmiddag. Hopelijk zien we hem nog vaak van voren. Ben benieuwd naar zijn rijden op de lange klimmen.

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 16 mei 2012 09:07

litespeed schreef:Echte talenten hebben dan al wat laten zien, zoals Dekker, Hagen en Sagan bv. Sagan is ongeveer even oud, maar heeft al een enorm palmares. Wellicht de aanstaande wereldkampioen.

Dit even los van de mooie prestatie van Slagter vanmiddag. Hopelijk zien we hem nog vaak van voren. Ben benieuwd naar zijn rijden op de lange klimmen.
In de beklimmingen in de Marken moest ie eraf dus ik denk niet dat hij meekan met de besten in de langere beklimmingen strraks in de dolomieten etc. Maar wie weet...
Vond dat Rabo eindelijk zichzelf heeft laten zien en lef getoont heeft. Dit was beter dat het naamloze meerijden van de afgelopen week. Zouden ze nu ook weer met beide voeten op aarde staan met de gedachte dat ze geen elite sprinters hebben ? ;)

Al met al valt het mij qua koers wel tegen in vegelijking met de vorige editie. Het is wat mat allemaal. Overduidelijk zitten de kanshebbers en de renners die denken dat ze kanshebber zijn in de wachtkamer te sparen voor de komende dagen. De giro blijft fraai qua parcours, daar zal het niet aan liggen.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

JFKE
Forum-lid

JFKE 16 mei 2012 10:33

litespeed schreef:Echte talenten hebben dan al wat laten zien, zoals Dekker, Hagen en Sagan bv. Sagan is ongeveer even oud, maar heeft al een enorm palmares. Wellicht de aanstaande wereldkampioen.

Hier ben ik het niet geheel mee eens, kan me ook zat renners voor de geest halen die grote coureurs zijn geworden op een latere leeftijd.
Valt me wel op dan de bovengenoemde namen ook geen rasklimmers zijn, maar goed zijn in de heuvels (of middengebergte) en sprints.
22 jaar blijft piepjong voor een profrenner en biedt nog weinig zicht op het vervolg van de carriere.
Philippe Gilbert won ook nog niets (ok, weinig) toen ie 22 was. Kan niet zeggen dat ditgeen grote renner is geworden nu hij tegen de 30 loopt.

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 16 mei 2012 10:57

JFKE schreef:

Hier ben ik het niet geheel mee eens, kan me ook zat renners voor de geest halen die grote coureurs zijn geworden op een latere leeftijd.
Valt me wel op dan de bovengenoemde namen ook geen rasklimmers zijn, maar goed zijn in de heuvels (of middengebergte) en sprints.
22 jaar blijft piepjong voor een profrenner en biedt nog weinig zicht op het vervolg van de carriere.
Philippe Gilbert won ook nog niets (ok, weinig) toen ie 22 was. Kan niet zeggen dat ditgeen grote renner is geworden nu hij tegen de 30 loopt.
Het lijkt mii verstandig om een coureur van 22 een beetje tegen zichzelf in bescherming te nemen zodat hij als 30 jarige al niet afgefikt is. Of is dit nog teveel het oude wielrennen ? ;)
Slagter is een talent en het is leuk dat het grote publiek dat ook eens heeft kunnen zien.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 16 mei 2012 11:47

JFKE schreef:Hier ben ik het niet geheel mee eens, kan me ook zat renners voor de geest halen die grote coureurs zijn geworden op een latere leeftijd.
Mwah, het is generaliserend gesteld en dat betekent niet dat er geen uitzonderingen zijn natuurlijk. Ik had ook Boonen nog kunnen toevoegen.

tennisser
Forum-lid

tennisser 16 mei 2012 12:19

litespeed schreef:Dit even los van de mooie prestatie van Slagter vanmiddag. Hopelijk zien we hem nog vaak van voren. Ben benieuwd naar zijn rijden op de lange klimmen.
Kan me van de Vuelta afgelopen jaar herinneren dat Slagter ook aardig omhoog reed. Hij heeft toen goed werk bergop gedaan voor de ploeg. Mooi dat hij het nu af en toe zelf probeert/mag proberen. Ben ook benieuwd hoe hij zich nu staande houdt als de echte bergen eraan komen. Hij zegt zelf in ieder geval voor een zo goed mogelijk klassement te gaan.

JFKE
Forum-lid

JFKE 16 mei 2012 12:38

litespeed schreef:
JFKE schreef:Hier ben ik het niet geheel mee eens, kan me ook zat renners voor de geest halen die grote coureurs zijn geworden op een latere leeftijd.
Mwah, het is generaliserend gesteld en dat betekent niet dat er geen uitzonderingen zijn natuurlijk. Ik had ook Boonen nog kunnen toevoegen.
Tom Boonen pakte eerste echte prijzen pas op zijn 24ste... ;)
maar ik begrijp wat je bedoeld. Zit ergens ook wel een punt in. Maar als je de huidge grote renenrs er allemaal bijneemt zullen er net zoveel zijn die op vroege leeftijd zijn doorgebroken, als renners die op latere leeftijd doorbreken

Plaats reactie