Racefietsbril op sterkte
-
- Forum-lid
heeft er iemand goede ervaringen met een leverancier van dit soort brillen in utrecht?
Ben zelf met mijn reguliere opticien onderweg (www.lens.nl) maar vroeg me af of er ook andere leveranciers bekend zijn?
groet,
steven
Ben zelf met mijn reguliere opticien onderweg (www.lens.nl) maar vroeg me af of er ook andere leveranciers bekend zijn?
groet,
steven
Waarom investeert iedereen in dure brillen en laten jullie niet laseren. Ik laat van de zomer onderandere voor het fietsen mijn ogen laseren. Ik ben nog jong (21) dus na 4 zonnenbrillen op sterkte heb ik de kosten voor het laseren er al uit. €1400 voor 1 oog (heb slechts 1 oog met -1.6)
Omdat ik niet weet wat de langetermijneffecten van laseren zijn en omdat mijn ogen langzaam maar zeker slechter worden, en ik me dan elke 3 jaar zou moeten laten bij werken.Gerboon schreef:Waarom investeert iedereen in dure brillen en laten jullie niet laseren. Ik laat van de zomer onderandere voor het fietsen mijn ogen laseren. Ik ben nog jong (21) dus na 4 zonnenbrillen op sterkte heb ik de kosten voor het laseren er al uit. €1400 voor 1 oog (heb slechts 1 oog met -1.6)
€ 2800,- : 4 = € 700,- per bril.....voor mij dan 2 ogen.Gerboon schreef:Waarom investeert iedereen in dure brillen en laten jullie niet laseren. Ik laat van de zomer onderandere voor het fietsen mijn ogen laseren. Ik ben nog jong (21) dus na 4 zonnenbrillen op sterkte heb ik de kosten voor het laseren er al uit. €1400 voor 1 oog (heb slechts 1 oog met -1.6)
Nu was ik voor mijn Oakley Split Jacket op sterkte na aftrek ziektekosten verzekering € 240,- kwijt. Dus resume : € 2800,= : € 240,- = 11 brillen. Ik verwacht met een tiental jaar wellicht een leesbril ( niet te laseren ) dus is een sportbril toch voor mij de goedkopere oplossing.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Geen gekke vraag. Ik draag nu daglenzen bij het sporten, maar die verdraag ik eigenlijk maar een paar uur (andere lenzen nog veel korter). Het zal voor mij nooit een kosten overweging zijn, maar een paar goede ogen zijn me wel wat waard. De angst dat er wat mis kan gaan houdt me tegen, plus het feit dat er een periode zal zijn na de operatie waarin je ogen extra gevoelig zijn (niet sporten o.a.?) en je wellicht ook aanvankelijk slechter ziet. Lange termijn effecten ben ik niet bang voor, dit soort operaties worden al heel lang uitgevoerd.Gerboon schreef:Waarom investeert iedereen in dure brillen en laten jullie niet laseren. Ik laat van de zomer onderandere voor het fietsen mijn ogen laseren. Ik ben nog jong (21) dus na 4 zonnenbrillen op sterkte heb ik de kosten voor het laseren er al uit. €1400 voor 1 oog (heb slechts 1 oog met -1.6)
Ben erg benieuwd dus naar je ervaringen. Hoe heb je de selectie voor de uitvoerder van de operatie gedaan bijvoorbeeld?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Ik ben naar Bergman Clinics gegaan in Rijswijk. Daar heb ik een 2 uur durend oogonderzoek gedaan. Daar werd onderandere getest: oogdruk, oogbolling, hoornvlies dikte, hoornvlies kwaliteit/gezondheid, netvlies check, sterkte, cylinder en nog wat zaken.53x11 schreef:Geen gekke vraag. Ik draag nu daglenzen bij het sporten, maar die verdraag ik eigenlijk maar een paar uur (andere lenzen nog veel korter). Het zal voor mij nooit een kosten overweging zijn, maar een paar goede ogen zijn me wel wat waard. De angst dat er wat mis kan gaan houdt me tegen, plus het feit dat er een periode zal zijn na de operatie waarin je ogen extra gevoelig zijn (niet sporten o.a.?) en je wellicht ook aanvankelijk slechter ziet. Lange termijn effecten ben ik niet bang voor, dit soort operaties worden al heel lang uitgevoerd.Gerboon schreef:Waarom investeert iedereen in dure brillen en laten jullie niet laseren. Ik laat van de zomer onderandere voor het fietsen mijn ogen laseren. Ik ben nog jong (21) dus na 4 zonnenbrillen op sterkte heb ik de kosten voor het laseren er al uit. €1400 voor 1 oog (heb slechts 1 oog met -1.6)
Ben erg benieuwd dus naar je ervaringen. Hoe heb je de selectie voor de uitvoerder van de operatie gedaan bijvoorbeeld?
Daar komt dan een sterkte en cylinder uit en een eventuele behandel methode. In mijn geval bij 1 oog -1.6 en 0.25 cylinder was TransPRK de beste optie. Dat laseren duurt maar heel kort en de gehele behandeling is maar 10 minuten. Daarna heb je 2 tot 4 dagen last van een wat branderig ook wat niet heel scherp is. Daarna trekt het allemaal bij en na 2 weken is het zicht al zo goed als optimaal. Na 4 tot 6 weken bereik je het eindresultaat en is het oog net zo sterk/goed als het daarvoor was.
Wat mij vooral aansprak was het snelle herstel van het zicht. Na 4 dagen is het zicht al beter dan normaal. En de behandeling is volledig geautomatiseerd. Niemand komt aan mijn oog en menselijke fouten zijn vrijwel uitgesloten hierdoor. Het apparaat wat ze daarvoor gebruiken is op dit moment het meest geavanceerde/beste apparaat ter wereld.
Keuze voor Bergman is gemaakt door goede ervaring van familie bij andere takken van hun en het feit dat ik niet wil beknibbelen op kosten.
-
- Forum-lid
toch nog iemand ervaring met een goede leverancier in utrecht? (naast het laseren..)steventrek2.1 schreef:heeft er iemand goede ervaringen met een leverancier van dit soort brillen in utrecht?
Ben zelf met mijn reguliere opticien onderweg (http://www.lens.nl) maar vroeg me af of er ook andere leveranciers bekend zijn?
groet,
steven
@ Gerboon
Laseren is erg duur, de lange termijn effecten zijn totaal nog niet bekend, je ogen kunnen nog steeds achteruit blijven gaan en ik ken iemand waar het laseren niet goed is gegaan. Die gast zit nog steeds met de problemen en dat komt ook nooit meer goed. Daarom.
Laseren is erg duur, de lange termijn effecten zijn totaal nog niet bekend, je ogen kunnen nog steeds achteruit blijven gaan en ik ken iemand waar het laseren niet goed is gegaan. Die gast zit nog steeds met de problemen en dat komt ook nooit meer goed. Daarom.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012
Cube ams super hpc race 2012
Ligt eraan in welk perspectief je het ziet. Ik vind laseren namelijk niet duur als ik kijk wat een bril kost die ik anders zou kopen (bij de wat duurdere monturen ga je zo richting de 3 à 400 euro en na een jaar of 3 ben je daar dan wel weer op uitgekeken. (althans zo gaat dat bij mij)franklin schreef:@ Gerboon
Daarom moet je enkel laten laseren als je ogen niet meer achteruit gaan gedurende langere tijd. Ik heb in 3 jaar tijd geen slechtere ogen gekregen.
Risico's zijn er overal en als je kijkt naar de foutmarge bij de ingreep die ik laat doen dan is die in feite nul. De kans dat ik mijn ogen beschadig met lensen dragen voor de rest van mijn leven is namelijk al 100 keer zo groot en daar praat niemand over.
Nu wil ik geenzins betweterig of arrogant overkomen. Ik probeer enkel mijn inzicht en ervaring met een eerdere vragen steller te delen. Het is voor iedereen een eigen keuze die je maken kunt.