Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielren tattoo's

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 07 mei 2015 06:42

ilcobra schreef:Ik vind het jammer dat het wielrennen het voetbal achterna gaat. Tot een paar jaar geleden zag je in het profpeloton vrijwel geen renners met zichtbare tattoos. Inmiddels vliegen de tattoos je om de oren en rijden o.a. Gadret en Wiggins met sleeves rond alsof ze op het voetbalveld staan. Het is echt afschuwelijk lelijk en vind het persoonlijk niet bij een sport als wielrennen passen. Zie ook steeds vaker recreanten er mee rijden, ik kan er eigenlijk niet naar kijken, vies is het woord wat mijn gevoel het dichtste benaderd op dat soort momenten. Vroeger waren tattoos wel een symbool voor mensen van lagere allooi en denk dat dat nu nog steeds wel opgaat. Om deze uitspraak meteen te nuanceren: ik wil hiermee niet zeggen dat iedereen met een tattoo van lager allooi is, maar durf zeker wel te stellen dat procentueel gezien mensen van lager allooi vaker een tattoo zullen hebben. Een blik in de gevangenis zegt wat dat betreft voldoende. Maar er zijn ook veel lieve mensen met tattoos natuurlijk, dus voor degene met tattoos, voel je niet aangesproken! ;)
drink je wel eens een biertje? of eet je wel eens sla of kool? allemaal voedsel voor mensen van lager allooi vroeger, ik zou dus maar uitkijken :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

vanguard
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 jan 2011 00:18

vanguard 07 mei 2015 08:08

+1

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4318
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 07 mei 2015 10:34

ilcobra schreef:..... vies is het woord wat mijn gevoel het dichtste benaderd op dat soort momenten. Vroeger waren tattoos wel een symbool voor mensen van lagere allooi en denk dat dat nu nog steeds wel opgaat. Om deze uitspraak meteen te nuanceren: ik wil hiermee niet zeggen dat iedereen met een tattoo van lager allooi is, maar durf zeker wel te stellen dat procentueel gezien mensen van lager allooi vaker een tattoo zullen hebben.

Volgens "Onze taal.nl": Allooi betekent 'waarde', 'soort', 'peil' en 'gehalte'.
Dus van "mensen van lager allooi" zijn van minder of lagere waarde, soort, peil etc.....
Fijne kijk op mensen heb jij.

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 07 mei 2015 11:36

Was ook mijn bedenking... (nog los van het 'allooi' van de post in kwestie) ;)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 07 mei 2015 12:30

ilcobra schreef:Ik vind het jammer dat het wielrennen het voetbal achterna gaat. Tot een paar jaar geleden zag je in het profpeloton vrijwel geen renners met zichtbare tattoos. Inmiddels vliegen de tattoos je om de oren en rijden o.a. Gadret en Wiggins met sleeves rond alsof ze op het voetbalveld staan. Het is echt afschuwelijk lelijk en vind het persoonlijk niet bij een sport als wielrennen passen. Zie ook steeds vaker recreanten er mee rijden, ik kan er eigenlijk niet naar kijken, vies is het woord wat mijn gevoel het dichtste benaderd op dat soort momenten. Vroeger waren tattoos wel een symbool voor mensen van lagere allooi en denk dat dat nu nog steeds wel opgaat. Om deze uitspraak meteen te nuanceren: ik wil hiermee niet zeggen dat iedereen met een tattoo van lager allooi is, maar durf zeker wel te stellen dat procentueel gezien mensen van lager allooi vaker een tattoo zullen hebben. Een blik in de gevangenis zegt wat dat betreft voldoende. Maar er zijn ook veel lieve mensen met tattoos natuurlijk, dus voor degene met tattoos, voel je niet aangesproken! ;)
Ach, zolang wielrenners hun benen maar blijven scheren vind ik alles best!

:-)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 07 mei 2015 13:36

Ho maar, da's een andere discussie! ;)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

lnnrtlnnrt
Forum-lid
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 nov 2011 14:48

lnnrtlnnrt 07 mei 2015 16:01

Zorgt zo'n tattoo niet voor extra gewicht? Lijkt me dus uit den boze!

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 07 mei 2015 16:14

Nee, een beetje slimme wielrenner laat natuurlijk vleugeltjes tatoeëren! :D
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 07 mei 2015 16:56

ilcobra schreef:Ik vind het jammer dat het wielrennen het voetbal achterna gaat. Tot een paar jaar geleden zag je in het profpeloton vrijwel geen renners met zichtbare tattoos. Inmiddels vliegen de tattoos je om de oren en rijden o.a. Gadret en Wiggins met sleeves rond alsof ze op het voetbalveld staan. Het is echt afschuwelijk lelijk en vind het persoonlijk niet bij een sport als wielrennen passen. Zie ook steeds vaker recreanten er mee rijden, ik kan er eigenlijk niet naar kijken, vies is het woord wat mijn gevoel het dichtste benaderd op dat soort momenten. Vroeger waren tattoos wel een symbool voor mensen van lagere allooi en denk dat dat nu nog steeds wel opgaat. Om deze uitspraak meteen te nuanceren: ik wil hiermee niet zeggen dat iedereen met een tattoo van lager allooi is, maar durf zeker wel te stellen dat procentueel gezien mensen van lager allooi vaker een tattoo zullen hebben. Een blik in de gevangenis zegt wat dat betreft voldoende. Maar er zijn ook veel lieve mensen met tattoos natuurlijk, dus voor degene met tattoos, voel je niet aangesproken! ;)
Joh, ga jij lekker naar de hockey of golf, volgens mij is fietsen sowieso ook iets voor mensen van een lagere allooi, wat dat betreft passen die tattoo's daar weer prima bij! :mrgreen:
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

raassie
Forum-lid
Berichten: 946
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 07 mei 2015 17:07

Ach, zelfs met sleeves kun je het tot ridder schoppen ;) Dus het hoeft een maatschappelijk acceptabele status niet in de weg te staan. .....
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 07 mei 2015 17:41

ilcobra schreef:Ik vind het jammer dat het wielrennen het voetbal achterna gaat. Tot een paar jaar geleden zag je in het profpeloton vrijwel geen renners met zichtbare tattoos. Inmiddels vliegen de tattoos je om de oren en rijden o.a. Gadret en Wiggins met sleeves rond alsof ze op het voetbalveld staan. Het is echt afschuwelijk lelijk en vind het persoonlijk niet bij een sport als wielrennen passen. Zie ook steeds vaker recreanten er mee rijden, ik kan er eigenlijk niet naar kijken, vies is het woord wat mijn gevoel het dichtste benaderd op dat soort momenten. Vroeger waren tattoos wel een symbool voor mensen van lagere allooi en denk dat dat nu nog steeds wel opgaat. Om deze uitspraak meteen te nuanceren: ik wil hiermee niet zeggen dat iedereen met een tattoo van lager allooi is, maar durf zeker wel te stellen dat procentueel gezien mensen van lager allooi vaker een tattoo zullen hebben. Een blik in de gevangenis zegt wat dat betreft voldoende. Maar er zijn ook veel lieve mensen met tattoos natuurlijk, dus voor degene met tattoos, voel je niet aangesproken! ;)
Misschien ook omdat de verhouding 60/30/10 is in Nederland? De onderklasse vertegenwoordigt 60% van de inwoners, de middenklasse 30% en de bovenklasse 10%. (terminologie is gangbaar, niet mijn verdeling maar oke)

Zoals je zelf aangeeft is de tattoo nogsteeds in opkomst. Over het algemeen is de onderklasse wat meer van het doen en de bovenklasse wat meer van het denken. Dat zij minder tattoo's hebben is wellicht enkel een gevolg van het nog niet kunnen/willen maken van een keuze daarin.

Daarnaast is de bovenklasse vaak nog wat neerkijkend op "het gepeupel" en zal daarom eerder besluiten om geen tattoo te nemen, dan wel, om zich zo juist weer te onderscheiden.

Kortom voor alles valt wat te zeggen and who am I to judge?

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 07 mei 2015 18:03

Gerboon schreef:
Misschien ook omdat de verhouding 60/30/10 is in Nederland? De onderklasse vertegenwoordigt 60% van de inwoners, de middenklasse 30% en de bovenklasse 10%. (terminologie is gangbaar, niet mijn verdeling maar oke)
De bovenklasse of bovenlaag is een sociale klasse bestaand uit welgestelde personen die financieel onafhankelijk zijn en in staat zijn van hun reeds verdiende vermogen te leven.
Als al die voetballers dadelijk met pensioen gaan of stoppen, neemt het aantal tattoo's in de bovenklasse vanzelf toe. ;)
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Plaats reactie