Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Bryton Rider 50 (goedkope broertje van de Garmin Edge 705)

rinke
Forum-lid

rinke 05 apr 2011 23:46

Even een gekke vraag.. kan je met het standaard pakket van bestekeus.nl ook routes inladen zodat ik in mei in het Hochsauerland kan fietsen?

bepe
Forum-lid
Contact

bepe 05 apr 2011 23:48

Ja, dat kan. Ik heb nog niet kunnen ontdekken of de Bryton zelf ook een route kan navigeren als je bv een postcode ingeeft maar je kunt zowel met de Bryton Software als bv met Google maps een mooie route uitzetten en met heel weinig moeite op de Micro SD geheugenkaart plaatsen.

rinke
Forum-lid

rinke 06 apr 2011 08:44

Heb net even het hele topic doorgelezen maar zit nu toch hard te denken om er eentje aan te schaffen... :)

alliance_0
Forum-lid

Gebruikersavatar alliance_0 07 apr 2011 01:52

Ik zou het doen. Het gaat allemaal zoveel makkelijker dan met de Garmin 705/800. Als ik die topics zo lees dan prijs ik mij gelukkig dat ik voor minder geld een beter product heb.

rinke
Forum-lid

rinke 07 apr 2011 12:42

Moet ik echter wel eerst mijn CS400 zien te slijten ;)

dafke
Forum-lid

dafke 07 apr 2011 15:53

[quote="BePe"]Vorige week de Bryton 50 ontvangen. Een klein doosje, maar alles mooi compact en compleet verpakt met voldoende elastieken en tie-wraps.

Erg makkelijk te monteren en in te stellen. Heel mooi is dat er 2 CD's in zitten van Oost- en West Europa.

Al een paar mooie tochtjes gefietst zoals deze: http://www.brytonsport.com/mapTrackView/2?id=38493 . Je kunt zien wat allemaal vastgelegd wordt en dat is niet mis.

Ik vind dat het scherm iets meer overzicht biedt dan de Garmin Edge 705 terwijl het apparaat kleiner is. Hij lijkt meer op de Edge 800 maar mist dan wel weer touchscreen (maar wel 200.- goedkoper). Op een hobbelweggetje is de touchscreen wel wat moeilijker te bedienen, maar dat deert niet erg want de display biedt zo veel informatie dat je nauwelijks aan de knoppen hoeft te komen.

Mijn Garmin ging exact na 3 keer gebruik kapot. De garantieafwikkeling was slecht. Het toeval wil dat deze Bryton ook exact na 3 keer gebruik kapot ging. Onder het fietsen ontsnapte de GPS van het stuur doordat spontaan een lipje van de bikemount afbrak. Een probleem dat bij meerdere fiets GPS'en voor schijn te komen. Het apparaat werkte nog wel maar zat wel vol deukjes en butsen.

Maar nadat ik het meldde bij de leverancier www.bestekeus.nl is mij een nieuw exemplaar beloofd. Dus ben ik nog steeds tevreden. Een goed apparaatje en goede service. [/quote]

Vraag me toch wel een beetje af wat je met die dingen uitspookt, na 3 keer kapot, beiden, dat zou bijna onmogelijk mogen zijn..... De lipjes breken niet zomaar af.

rinke
Forum-lid

rinke 11 apr 2011 09:41

Bestelling is gedaan :) Hopelijk is ie er voor einde van de week :) Ik zal hier nog een eerste indruk verslagje plaatsen de komende tijd....

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 11 apr 2011 10:14

Vraagje over de software.

Zit bij het pakket een DVD voor software voor je comptuer zoals bij Garmin Center en daarnaast kan je de tracks ook loaden in brytonsport.com/mapTrackView?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

alliance_0
Forum-lid

Gebruikersavatar alliance_0 11 apr 2011 14:15

Kijk op de site van Bryton en je weet alles.

Om het apparaat te beheren is er Bryton Bridge. Dit wordt automatisch geïnstalleerd als je het apparaat aan de pc aan sluit (je kan het ook van te voren downloaden). Verder gaat het bijhouden allemaal via brytonsport.com. Dus online.

rinke
Forum-lid

rinke 13 apr 2011 23:12

De boel is binnen :) Straks even de software installeren. Eerst de batterij even 4 uurtjes op de lader... :( Het apparaat oogt mooi compact. Knoppen zijn goed bedienbaar. Ik had echter naast de cadansmeter ook een snelheidsmeter verwacht in het pakket maar er blijkt er maar 1 in te zitten.
Nu maar hopen dat de GPS genoeg ontvangst heeft om ook in de bossen goed de snelheid weer te geven...

bepe
Forum-lid
Contact

bepe 14 apr 2011 15:30

dafke schreef: Vraag me toch wel een beetje af wat je met die dingen uitspookt, na 3 keer kapot, beiden, dat zou bijna onmogelijk mogen zijn..... De lipjes breken niet zomaar af.

Het lipje is erg dun en is spontaan afgebroken onder het fietsen. Dat de Garmin na 3 keer kapot ging en de Bryton ook was puur toevallig en een compleet andere storing. Bij Garmin stond er geen enkele spanning meer op het apparaat na het upgraden van de firmware. Internetforums staan vol met dit probleem.

Maar het grootste verschil tussen de Garmin en de Bryton was de service. Bij Garmin kwam eerst het bericht dat het probleem niet onder de garantie viel en vervolgens duurde het heel lang voor er een oplossing was. Bij Bryton lag er meteen een nieuwe klaar.

Inmiddels dus ook de nieuwe Bryton ontvangen. Het apparaat heeft een oogje. daar heb ik nu een elastiekje doorgehaald wat ik bevestigd heb aan mijn mount. Mocht het lipje toch nog eens breken, dan blijft het apparaat tenminste aan het stuur hangen en klettert het niet over de grond.

De Bryton werkt verder perfect.
Laatst gewijzigd door bepe op 09 sep 2011 11:58, 2 keer totaal gewijzigd.

rinke
Forum-lid

rinke 14 apr 2011 15:58

Vanochtend met de Bryton aan richting mijn werk gereden (met de auto). Wat me opviel was de goede ontvangst vd GPS, duidelijke schermen etc. 1 nadeel vind ik tot nog toe de mate van inzomen van je kaarten... Kan dit niet beter? En is de verwachting dat dit in de toekomst verbeterd gaat worden. Heb nu het idee dat de maximale schaal 1:250.000 of groter is....
Vanmiddag ga ik de route historie van vanochtend omgekeerd inladen (dat is mogelijk namelijk) en mijn eindpunt/startpunt dus omdraaien. Ben benieuwd hoe dan de navigatieoptie werkt...

Plaats reactie