Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
dc
- Forum-lid
dc
26 sep 2012 17:21
timo2.0 schreef:Als ik zie hoe perfectionistisch ze alles bij Team Sky geregeld hebben, een paar jaar terug werden ze nog uitgelachen door de conservatieve wielerwereld maar nu zijn ze de norm. En dan is het opeens geen "pamperen" nee dan heet dat "professioneel".
Pardon?
Wist je dan niet dat Wiggins en Froome specifiek elke nacht op een plank moeten slapen? Dan zijn ze extra gehard voor de slechte hotels in de Tour de France. Daar wordt je een WINNAAR van. Zo deden toprenners als Leo van Vliet het vroeger ook!
Ik zeg het je man! Als we de karwats weer invoeren voor Rabo dan pakken we alle prijzen.
-
tieky
- Forum-lid
tieky
27 sep 2012 07:20
We blijven verwachten dat de Rabojongens, zoals Mollema en Gesink presteren in zowel grote rondes en grote eendagskoersen. Als we dat als uitgangspunt nemen, is Alberto Contador ook maar aan het krabbelen in de marge, aangezien hij gisteren zijn eerste(!) eendagskoers heeft gewonnen in zijn 10-jarige professionele carrière.
-
mrcoffee
- Forum-lid
mrcoffee
27 sep 2012 15:56
De ploegleider voor het komende jaar bij rabo heeft alvast de toon gezet:
Elijzen: 'Van halve-prijs-rijders krijg ik de schijt'
nu-sport schreef: Door Nando Boers
Dat zegt Elijzen, momenteel nog ploegleider bij de Belgische World Tour-formatie Lotto-Belisol, in het nieuwe magazine van NUsport. "Misschien moet je met psychologen en mental coaches werken voordat je een renner aantrekt. Van die halve-prijs-rijders krijg ik de schijt."
Hij zegt: "Als je knecht bent, ben je knecht. Nee, het is niet leuk als je niets wint, maar je wordt dik betaald en dan help je een ander om te winnen in plaats van zelf proberen 22e te worden."
Vlak voordat Elijzen inging op een aanbieding van Rabobank om mee te werken aan de koerswijziging van het team, reed NUsport tijdens de Vattenfall Cyclassics met hem mee in koers.
Scorebordjournalistiek
Elijzen, de jongste ploegleider in de World Tour, noemt enkele aankopen van Rabobank 'scorebordjournalistiek', zoals Mark Renshaw, die hij een goede renner noemt, maar voor wie hij vooral een plek voorziet als wegbereider voor sprinter Theo Bos, in plaats van een renner die voor zijn eigen kans gaat in de massasprint.
Over de buitenlandse renners zegt hij: "En zodra een buitenlander bij Rabobank in de weg gaat rijden van Nederlanders, wordt het toch lastig voor ze. Niet dat ze die mannen wegpesten, maar je trekt dit soort renners aan terwijl je in de koersen die hen liggen juist alles inzet op die Nederlandse jongens. Toch?"
Bron:
http://www.nusport.nl/wielrennen/292009 ... chijt.html
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
-
dc
- Forum-lid
dc
27 sep 2012 16:31
Tsja, Lottto Belisol daar zal hij dan wel blij van zijn geworden?
Behalve Greipel, wie heeft er verder fantastisch gepresteerd? JVDB draait een prima 4e plek in de TdF, maar die wint helemaal nooit, dus die zal hij blijkbaar helemaal niks hebben gevonden?
-
Karl66
- Forum-lid
Karl66
28 sep 2012 13:57
En waarom krijg ik nou opeens het gevoel dat hij zelf niet van plan is een deel van zijn salaris terug te storten?
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
-
timo2.0
- Forum-lid HC
timo2.0
28 sep 2012 15:03
Ik weet dat bepaalde Rabo renners wel eens met andere ploegen in contact zijn geweest. Toen deze ploegen hoorden wat voor bedragen deze renners vroegen, werden ze voor gek verklaard,'' aldus Boogerd.
Dat doet meteen vermoeden waarom Boogerd zijn hele leven bij de raboploeg is gebleven, ondanks interesse van buitenlandse ploegen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
-
dc
- Forum-lid
dc
29 sep 2012 08:39
Zijn we het een keer met elkaar eens.. bizar dat dat is gebeurd.
Dat MR als enige een duw kreeg terwijl het Management team overal van op de hoogte is is schandalig. Niet voor niets dat ze die zaak verloren. Maar goed, het MT is nooit geschorst, een van hun heeft nu eindelijk een Tour winnaar helpen op te leveren(Gefeliciteerd Geert!).
-
ArnoTersteeg
- Forum-lid
ArnoTersteeg
30 sep 2012 17:46
Boogerd is altijd wel heeeel erg zuur over de Rabobank-ploeg, behalve als het over hemzelf gaat. Komt zeker omdat hij geen baantje aangeboden heeft gekregen.
Welke journalist spreek hem daar nu eens een keer op aan..... Ook over zijn eigen dopinggebruik kan hij ondertussen wel eens een keer eerlijk zijn mond open doen: Het "ik ben nooit betrapt" is ondertussen ook wel uitgewerkt.
-
elefantino
- Forum-lid
elefantino
30 sep 2012 19:18
ArnoTersteeg schreef:Boogerd is altijd wel heeeel erg zuur over de Rabobank-ploeg, behalve als het over hemzelf gaat. Komt zeker omdat hij geen baantje aangeboden heeft gekregen.
Welke journalist spreek hem daar nu eens een keer op aan..... Ook over zijn eigen dopinggebruik kan hij ondertussen wel eens een keer eerlijk zijn mond open doen: Het "ik ben nooit betrapt" is ondertussen ook wel uitgewerkt.
+1
Er lijkt oud zeer te zijn tussen Boogerd en de Rabobank ploeg, en als ik me goed herinner heeft dat inderdaad met een misgelopen baantje te maken. Wat dat dopinggebruik betreft; er zijn zeer weinig oud-renners die uit eigen beweging schoon schip met de buitenwereld maken, dus tenzij hij gedwongen wordt door feiten die boven tafel komen, verwacht ik daar bar weinig van.
-
paulwindtegen
- Forum-lid
paulwindtegen
30 sep 2012 22:21
Heeft Thomas Dekker niet ooit gezegd dat hij het bij zíjn verhaal wil laten omdat wanneer hij namen gaat noemen er een beerput opengaat die zijn weerga niet kent?
Reed hij ook niet in de bekende Rasmussen Tour de sterren van de hemel?
Die beerput van TD, daar ben ik meer dan benieuwd naar!
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?