Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2013

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2728
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 03 jun 2013 14:00

dinictus schreef:Wiggins is dus een uitgedroogde spons. Je gelooft toch niet hoe hij er nu ineens zo doorheen zit. Dat zie je niet vaak.

Wie wordt kopman van Astana in de tour? Brajkovic?
Ik denk dat Wiggins niet meer zo tot op het bot gemotiveerd is om "all the way" te gaan.
Hij stond al best lang te boek als een renner met labiele persoonlijkheid. Dat ga je niet zomaar evven verhelpen.

Voor Astana denk ik ook aan Brajkovic. Die gaat ook best hoog komen in het GC.
/sarcasme_mode= on
Zeker als hij dezelfde uitgekiende medische verzorging en wetenschappelijke trainingsbenadering heeft gevolgd als Nibali ;)
/sarcasme_mode= off

Voor deze Tour zal het gaan tussen Contador en Froome. Gezien de sterkte van de teams maakt Froome misschien nog wel de beste kansen maar wie weet kan Contador hem er op een onbewaakt moment af krijgen. Ook de twee ITT's en de TTT lijken gezien de tijdrijder prestaties van Froome in de Tour van vorig jaar kaassie.... :? Ik hoop echter van niet maar we zullen het allemaal gaan zien binnenkort :)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5823
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 03 jun 2013 14:27

waarom de vooorkeur geven aan Froome? Contador heeft al meer dan eens bewezen dat hij waar hij wil winnen ook meestal wint ( behalve de laatste jaren omwille van extra-sportieve redenen).
Froome heeft eigenlijk nog niks gewonnen, zelfs verleden jaar in de tour had hij s in een andere ploeg Wiggins nog niet verslagen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 03 jun 2013 14:35

Ik hoop van harte op Contador en eerlijk gezegd sla ik hem, net als Fiedoo, ook iets hoger aan dan Froome. Belangrijke factor zal zijn hoe sterk Sky in de Tour is.

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 03 jun 2013 14:42

mrcoffee schreef: /sarcasme_mode= on
Zeker als hij dezelfde uitgekiende medische verzorging en wetenschappelijke trainingsbenadering heeft gevolgd als Nibali ;)
/sarcasme_mode= off
Aha, wat weet jij over Nibali dat wij nog niet weten? Feiten graag! (met die 'sarcasmemodus' is het natuurlijk makkelijk om om het even wat te roepen - maar daarom niet minder goedkoop)
Da je twijfels uit, tot daar toe; het vervelende is net dat je dat tegenwoordig bij elke overwinning van elke renner wel kan doen...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 07 jun 2013 10:35

Ik neem trouwens aan dat Andy Schleck ook gewoon meedoet aan de Tour? Die jongen lijkt wel van de aardbodem verdwenen, rijdt hij de Ronde van Zwitserland nog?

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13545
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 07 jun 2013 14:04

elefantino schreef:Ik neem trouwens aan dat Andy Schleck ook gewoon meedoet aan de Tour? Die jongen lijkt wel van de aardbodem verdwenen, rijdt hij de Ronde van Zwitserland nog?
ja hij doet mee, hoe dat zal gaan. Mocht ie ineens de vorm hebben..... je weet het niet blijft toch ongrijpbaar vorm.

Het lijkt er nu op dat froome de beste kaarten heeft, maar hoe doet hij het als kopman in de grootste wedstrijd. Ik hoor nergens Purito, das nog wel een belangrijke podium kandidaat lijkt me.

Hoe staan de fransen ervoor Pinot en Roland?

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5823
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 08 jun 2013 22:33

Froome en zijn ploegmaats zitten al heel lang in topvorm, misschien te lang? Kan Froome gezien zijn jeugdigheid wel goed genoeg pieken of zich in wedstrijden zoals de daup^hine inhouden?
Het lijkt mij dat Contador echt enkel alleen rijdt om zijn topconditie te behalen tijdens de tour.
De tour wordt trouwens loodzwaar met de start op Corsica en bij warm weer kan het daar gloeiend heet zijn.
Ik hoop alleen dat de sterkte van Sky niet op gesjoemel gebaseerd is zoals hier al dikwijls geopperd werd. In principe zouden er al een heel deel van de sky-train moeten over hun hoogtepunt zitten.
Spijtig van Sanchez, de tour was op maat gemaakt voor hem , alhoewel de tour winnen wschlk toch te hoog gegrepen voor hem zou zijn.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2728
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 09 jun 2013 13:45

dario schreef:
mrcoffee schreef: /sarcasme_mode= on
Zeker als hij dezelfde uitgekiende medische verzorging en wetenschappelijke trainingsbenadering heeft gevolgd als Nibali ;)
/sarcasme_mode= off
Aha, wat weet jij over Nibali dat wij nog niet weten? Feiten graag! (met die 'sarcasmemodus' is het natuurlijk makkelijk om om het even wat te roepen - maar daarom niet minder goedkoop)
Da je twijfels uit, tot daar toe; het vervelende is net dat je dat tegenwoordig bij elke overwinning van elke renner wel kan doen...
Nee, ik ben het in zoverre met je eens dat het vervelend is dat de wielersport getijsterd wordt door doping. De winnende renners, vaak uit teams met een schimmige achtergrond en/of medische begeleiding, hebben vaak de schijn nogal tegen. Astana is nou niet het schoolvoorbeeld van een respectabele wielerploeg. Nibali's overmacht in de Giro en die van zijn teamgenoten, met name Agnoli en Kangert, doen mij de wenkbrouwen fronsen. vandaar de opmerking.

Overigens is het niet een probleem van de boodschapper maar van de wielersport zelf. Sinds de komst van EPO en andere zware dopingmiddelen zijn werkpaarden ineens raspaarden geworden.

Nibali is in het verleden een van mijn favoriete renners geweest: courage, lef, aanvalslust. Sinds de laatste Giro is hij naast deze zeer aansprekende talenten nu ook oppermachtig. Keiharde feiten heb ik niet, ik zit niet bij hem op de hotelkamer. De enorme vooruitgang in zijn klim prestaties zijn opvallend: net onder de 6 W/kg in 2012, 6,4W/kg in 2013 (Montasio).
Natuurlijk lijkt dit nog niet op de klimvermogens van 1990's-00's (6,7-6,9 W/kg).

Voer voor historici...
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 09 jun 2013 17:14

Volgens mij is die "overmacht" van Nibali vooral het gevolg van het gebrek aan tegenstand. Wiggins kwam niet opdagen en die werd vantevoren als enige serieuze tegenstander gezien. Als je een wedstrijd hebt, dan heb je ook een winnaar. En als het enkele feit dat je winnaar bent, je dan verdacht maakt, dan hebben we pas een serieus probleem in het wielrennen.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39701
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 jun 2013 17:22

Ehhmm......dat probleem hebben we toch ook? Kijk eens hoeveel winnaars er de afgelopen jaren zijn gepakt en hoeveel opvallend goede rijders er nu weer zijn (gepakt). Rare uitslagen in Turkije, de dopers in de Giro, Skyknechten die opvallend beter zijn dan kopmannen van andere ploegen, etc. De lol is er gewoon vanaf op deze manier.
Less is bore

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6106
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 09 jun 2013 17:39

Hoe veel dope Nibali oook heeft gepakt om de giro weten we voorlopig toch niet. Een van de geschiedenis lessen die hebben geleerd zegt dat we doorgaans 10-15 jaar later pas weten hoe de vork enigszins in de steel zat.

En dat die stijf stond van dope is voor mij zo klaar als een klontje. Niet dat ik bewijs heb. Dat heb ik ook niet nodig. Ik mag hem ook niet veroordelen. Ik kan er wel voor kiezen er niet naar te kijken. En Nibali gaat echt geen tour winnen. Die overmacht van zijn giro zege heeft hard op zijn gestel ingehakt. Vol met dope om goed diep te kunnen gaan en dat 3 weken lang. Dan ga je in de tour geen Froome tegenhouden die ook tjokvol rommel zit en zich de afgelopen maanden schuil heeft gehouden/
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
rhino7
Forum-lid
Berichten: 1052
Lid geworden op: 08 dec 2011 11:50
Locatie: 0251

Gebruikersavatar rhino7 09 jun 2013 17:41

Bauke Mollema heeft de eerste etappe in de Ronde van Zwitserland gewonnen. De renner van Blanco Pro Cycling demarreerde in de slotkilometer uit de groep der favorieten en haalde Ryder Hesjedal, die vooruit reed, in waarna hij niet meer bijgehaald werd.

Strak gereden
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

Plaats reactie