300 km rit
Yep. Levensgevaarlijk eigenlijk. Fietsen met 150 man over de openbare weg, bere sterk, in super conditie en extreem competitief, maar meestal niet gezegend met enige stuur vaardigheid
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Dat is wel een goede ja, conditioneel gezien had ik de platinum editie dit jaar prima kunnen rijden, heb in de 4 a 5 weken daarvoor 53.000 hoogtemeters geklommen, dus training genoegHerman_N schreef:Knap! Ik zeg, 2014 Alpenbrevet.
Maar goed, volgend jaar is ook een optie, niet alles hoeft in 1 jaar
-
- Forum-lid
Om maar even een tpoic te kicken...
Weet iemand of die vennbahn inmiddels klaar is en zijn de eventuele onverharde stukken te rijden met een racefiets?
Weet iemand of die vennbahn inmiddels klaar is en zijn de eventuele onverharde stukken te rijden met een racefiets?
ultra_ivo schreef:Om je nog meer te laten twijfelen:walterg schreef:Met de Vennbahn in deze editie maak je me wel aan het twijfelen...
En om niet helemaal off-topic te gaan, helaas is het stuk Vennbahn ten noorden van St. Vith totaal niet geasfalteerd, een 300km over de Vennbahn laat dus nog even op zich wachten.
Zoals geschreven nog niet helemaal klaar. Of het stuk bij Kalterherberg in orde is ga ik volgende maand bekijken (ijs en weder dienende). Rond St. Vith was het van de zomer nog onverhard, maar met beleid en wat stuurmanskunst op de racefiets te doen. Je kunt dit stuk trouwens ook goed over de weg rijden. Ten zuiden van St. Vith ligt weer goed asfalt.tom de groot schreef:Om maar even een tpoic te kicken...
ultra_ivo schreef: En om niet helemaal off-topic te gaan, helaas is het stuk Vennbahn ten noorden van St. Vith totaal niet geasfalteerd, een 300km over de Vennbahn laat dus nog even op zich wachten.
-
- Forum-lid
Er is een mooie website over de Vennbahn: http://www.vennbahn.eu/nl/
-
- Forum-lid
Heb inmiddels km of 80 heen terug vennbahn gedaan maar niet echt enthousiast. Begin door Aken is al vrij Sjit daarna te veel wegen die je moet passeren, constant remmen optrekken met de typische duitse stoepjes op en af. De eerste 55km valsplat is ook best pittig als je je hebt ingesteld op een vlakke rit . Terugweg is wel lekker. Oh en dan vergeet ik nog dat het super druk is op stukken met wandelaars.
Wat mij betreft 1 x niet gauw meer.
Dan heb je precies het verkeerde deel gedaan. De meeste mensen komen niet verder dan Roetgen of maximaal Kalterherberg. En na Monschau is het bijna verlaten. Tot aan Roetgen mot je vooral niet op een zonnige zondagmiddag gaan fietsen, dan is het er idd te druk.tom de groot schreef:Heb inmiddels km of 80 heen terug vennbahn gedaan maar niet echt enthousiast. Begin door Aken is al vrij Sjit daarna te veel wegen die je moet passeren, constant remmen optrekken met de typische duitse stoepjes op en af. De eerste 55km valsplat is ook best pittig als je je hebt ingesteld op een vlakke rit . Terugweg is wel lekker. Oh en dan vergeet ik nog dat het super druk is op stukken met wandelaars.
-
- Forum-lid
Dat zijn goede tips!
-
- Forum-lid
Iets na waimes ben ik omgedraaid. Vooral begin stuk was druk ja.
Jammer dat je daar omdraaide, een heel mooi rondje is dan bij Sourbrodt rechtsaf, over de Signal de Botrange en zo afdalen naar Eupen of langs de Gileppe afdalen naar Goë en Limbourg.tom de groot schreef:Iets na waimes ben ik omgedraaid. Vooral begin stuk was druk ja.
-
- Forum-lid
Misschien ga ik dat morgen eens proberen.
Een nog mooiere variant is dan eerst naar Eupen, daar de wegwijzers naar de Wesertalsperre volgen. Rechts langs het stuwmeer loopt een mooi fietspad tot bijna boven. Dan bij Kalterherberg rechtsaf de Vennbahn op en doorrijden. Eventueel dan helemaal door tot Coo en terug via de Rosier en Spa.tom de groot schreef:Misschien ga ik dat morgen eens proberen.