Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Ervaringen Garmin Edge 510

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 16 aug 2014 14:32

Wow, internet is fantastisch....

http://www.musipal.com/garmin-livetrack-tcx/
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Kniko
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jun 2011 21:31

Kniko 30 aug 2014 18:56

Vraag1:
Edge 510 bundel gekocht. Verbinden met iPhone en GPS ging direct goed. Maar het lukt me niet om verbinding te maken met snelheid/cadansmeter en hartslagmeter. Kan ik ergens checken of mijn ANT+ werkt? Nog niet met nieuwe batterijen in de weer geweest, maar batterij van cadansmeter doet het in ieder geval (groen-rood lampje brand).
Moet ik misschien eerst bij sensordetails een sensor-ID invullen?

Vraag 2:
Ik lees in dit forum dat er misschien software geupdatet moet worden, maar dat lijkt me sterk als je een nieuw apparaat koopt. Waar kan ik trouwens zien welke software versie er op mijn Edge 510 zit?

zipp
Forum-lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 26 okt 2007 12:30

zipp 30 aug 2014 22:50

Tik boven op het scherm ( daar waar de temperatuur , batterij , enz staat) dan zie je ANT + sensers staan, hier op tiken en inschakelen aan zetten,
Voor vraag 2 tik je rechts onder ( steeksleutel en schroeven draaier) dan pijl naar beneden Systeem , pijl naar beneden 2 keer, dan op over tikken en dan kun je de software zien.
Een nieuw apparaat kan al langer ergens liggen waardoor je toch een oudere versie kunt hebben
http://www8.garmin.com/support/download ... sp?id=6049

Kniko
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jun 2011 21:31

Kniko 31 aug 2014 10:07

Dank je zipp.
Zoals je het inschakelen beschrijft had ik al tig keer geprobeerd, maar beide ANT sensors worden niet gevonden. Daarom dacht ik dat er misschien een cijfercode moest worden ingevuld bij de sensordetails.
Inmiddels software geupdatet van 3.00 naar 3.20 maar helpt niet. Dat ging trouwens ook lekker… De Garmin Express software was niet compatibel met mijn versies van besturingssystemen op mijn twee iMacs. Had ik die zeker eerst moeten vernieuwen… Zo blijf je bezig. Gelukkig ook nog een vrij nieuwe Mac iBook van vrouw in huis waar wel OSX 10.7 op stond.
Nog geen meter gereden en al uren kwijt aan proberen en forums lezen e.d. Frustrerend.

scheurneus
Forum-lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 29 sep 2012 10:48
Locatie: Amsterdam, Leusden en Internet
Contact

scheurneus 31 aug 2014 12:44

Kniko schreef: Gelukkig ook nog een vrij nieuwe Mac iBook van vrouw in huis waar wel OSX 10.7 op stond.
Kuch kuch, dat is ook niet echt nieuw (2 jaar oud?), dat is de minimum spec. Express werkt daar wel goed op inderdaad. OSX 10.9.x is de laatste versie momenteel.

Firmware updates zijn ook met de hand uit te voeren door de GUPDATE.GCD bestand te pakken en in de \garmin\ folder in de Edge te plaatsen (vooral niet op microSD).

De firmware is als los bestand altijd op de website van Garmin te vinden, als je naar de info pagina van Garmin toe gaat van je toestel en dan 1x CMD-ALT-u (voor Windows is het CTRL-u) doet, dan staat de link naar het bestand in de tekst in dit scherm. (In Safari 6 dien je wel het ontwikkelmenu aan te zetten).


Maar nog makkelijker is het programma Garmin WebUpdater, die is het oudere programma en werkt nog steeds goed. Ook op oudere OSX versies
Marco :)

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 05 sep 2014 16:56

Iemand anders issues met de BT na upgraden naar firmware 3.20?
Sinds dien krijg ik mijn Android niet meer connected. :?
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 05 sep 2014 17:01

Dat had ik vanmorgen ook met mijn 810. (zonder update). Erg frustrerend als je je koers nog niet op de Garmin hebt staan en inmiddels niet thuis bent.

Mijn oplossing: koppeling opheffen (op de Android) en koppeling opnieuw tot stand brengen.

Succes!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 05 sep 2014 17:16

JM_H schreef:Dat had ik vanmorgen ook met mijn 810. (zonder update). Erg frustrerend als je je koers nog niet op de Garmin hebt staan en inmiddels niet thuis bent.

Mijn oplossing: koppeling opheffen (op de Android) en koppeling opnieuw tot stand brengen.

Succes!
Klopt, normaal ook voor de update de oplossing, maar helaas nu al dagen geen soelaas.
Balen, had ik wel werkend willen hebben voor Spanje.

Maar eens googlen ;)
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Kniko
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jun 2011 21:31

Kniko 06 sep 2014 22:45

Nog geen meter gereden en al uren kwijt aan proberen en forums lezen e.d. Frustrerend.[/quote]

Garmin bundel maandag geretourneerd naar Mantel met een duidelijke toelichting dat beide ANT toepassingen niet gevonden konden worden. Vandaag dezelfde doos teruggekregen met - volgens hun email - alleen een nieuwe snelheids/cadansmeter. Maar dit heb ik niet kunnen checken, want de Edge doet het nu helemaal niet meer. Als ik de aan-knop indruk komt het eerste scherm van 'Select a Language' maar het scherm zelf reageert helemaal nergens meer op. Dus verder kom ik niet. Ik kan hem alleen maar aan de zijkant uitzetten.
Ze hebben dus niet mijn opmerkingen gelezen en niet de Edge zelf gecheckt. Want daar ligt het volgens mij aan. Alleen een nieuwe snelheids/cadansmeter in doosie gepleurd en hoppa, direct terug naar klant.

Voor de tweede keer bundel retour, en ik wil hem niet meer zien.

B. Banner
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 01 mei 2014 15:56

B. Banner 07 sep 2014 20:43

Sinds de Garmin Connect app update van deze week werkt LiveTrack niet meer. Ik heb de unit en telefoon opnieuw gepaired zoals in een ander topic werd aangegeven, maar helaas zonder resultaat. Op Garmin's Facebook en Twitter kan ik geen andere berichten vinden dat LiveTrack eruit ligt. Werkt LiveTrack bij jullie nog met unit versie 3.20 en app versie 2.4?

---

Edit: Ik diende zowel uit de app als de website te loggen. Na inloggen deed LiveTrack het weer,

thomwittendorp
Forum-lid
Berichten: 1160
Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28

thomwittendorp 14 sep 2014 22:25

Wat zijn de ervaringen met de premium hartslagband? Ik heb de garmin nu zo'n 5000km (167 uur) in gebruik alleen de laatste tijd heb ik problemen met de hartslagband, of hij geeft geen waarde weer of hij geeft een constante waarde (en dan vaak ook nog veel te laag) weer.
Zou dit kunnen worden opgelost door de batterij te vervangen of is er iets anders aan de hand?
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

Dennis.
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 22 mar 2014 21:17

Dennis. 18 sep 2014 11:15

Hier doet ie het fantastisch. Las altijd wel dat die std hartslagband nooit naar behoren werkte maar die heb ik nooit gebruikt. Die premiumband is super. Heb er alleen nog geen 5000km ermee opzitten dus weet niet of het ook zo blijft maar kan net zo goed een batterij zijn die bijna leeg is ;) Ff vervangen en je weet het.

Plaats reactie