Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Advies ideale gewicht

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 04 jun 2013 16:51

elefantino schreef:
nijkie schreef:Ieder lichaam is anders en reageert ook anders op bijkomen of afvallen belangrijkste is dat je je lekker voelt.
Ik ben 83kg en 1.87 als ik 65kg zou wegen zijn mijn lichaamsverhoudingen denk ik niet om aan te zien.
Dat laatste begrijp ik niet. Leg eens uit, als je wilt.
Mijn lichaamsbouw is niet tenger.
Ik zie het aan mijn buurman is 25kg afgevallen van 90kg naar 65kg ik herkende hem bijna niet meer ook omdat hij nooit dat gewicht heeft gehad maar al 20 jaar rond de 90kg.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

Kilowatt
Forum-lid

Gebruikersavatar Kilowatt 20 jun 2013 13:52

Zo, 88kg vanochtend. Het gaat wat langzamer nu. Afgelopen 3 weken zit ik gemiddeld op 93 gram/dag. Maar ik ben sinds 25 jaar niet zo licht (!) geweest.
Mijn atletische figuur (echt, ik ben genetisch gezegend met de juiste maten) komt eindelijk een beetje tevoorschijn. Maar man, wat ben ik er mee bezig....Het gaat niet vanzelf, maar er moest wat gebeuren. Al die fietsseizoenen fietste ik de kilo's er af om vervolgens in de wintermaanden weer dat vachtje te kweken. DAT GAAT NOOIT MEER GEBEUREN!!
En wat heb ik veel gelezen over voeding en fietsen. manmanman. Duitse forums, Engelse forums.

Net als roken. Dat opgeven is mijn beste prestatie tot nu. scheelt me al 302.67 euro en 1261 sigaretten. Gekke is dat me dat na 2 weken geen enkele moeite heeft gekost. Ik doe het er gewoon bij:)

Gewicht zegt niet alles, maar dat vetrandje rond de buik moet weg. Als het zover is gaan al die tellertjes en metertjes overboord. Alleen de weegschaal en het gezonde eten blijft en dan is het niet meteen paniek als er een kilo bij komt. Denk zo rond de 82-83 kg.

Voel me verder topfit. Rusthartslag is 45, slaap goed, fiets goed. Broek zakt inmiddels van de bips. Riem een gaatje minder. Alleen geduld, dat is mijn probleem heb ik inmiddels wel door. Wat duurt het lang.
Als ik onder de 86 kg kom fiets ik naar Groningen, ga bovenop de Martinetoren staan en schreeuw zoals Rocky op de trappen in Phiadelphia.

Nog 2maandjes geduld....
older Budweiser

sjoerdth
Forum-lid

sjoerdth 20 jun 2013 13:59

Ik ben nu in totaal 25kg kwijt, maar mijn tactiek is juist er niet mee bezig te zijn en misschien eens per maand op de weegschaal te staan. Cijfers zijn toch minder belangrijk dan hoe je je voelt, daar word je alleen maar obsessief van. 2 maanden terug 2 dagen in Limburg wezen fietsen en toen kon ik opeens op meerdere snelheden omhoog rijden, dat zijn nou mooie indicaties, dat voelt veel beter dan die cijfertjes op die weegschaal die je veel te langzaam weg ziet tikken.

Focus
Forum-lid
Contact

Focus 21 jun 2013 00:39

Kilowatt schreef:Gewicht zegt niet alles, maar dat vetrandje rond de buik moet weg. Als het zover is gaan al die tellertjes en metertjes overboord. Alleen de weegschaal en het gezonde eten blijft en dan is het niet meteen paniek als er een kilo bij komt. Denk zo rond de 82-83 kg.

Voel me verder topfit. Rusthartslag is 45, slaap goed, fiets goed. Broek zakt inmiddels van de bips. Riem een gaatje minder. Alleen geduld, dat is mijn probleem heb ik inmiddels wel door. Wat duurt het lang.
Als ik onder de 86 kg kom fiets ik naar Groningen, ga bovenop de Martinetoren staan en schreeuw zoals Rocky op de trappen in Phiadelphia.

Nog 2maandjes geduld....
Ik ben nu ruim vier jaar geleden bijna 40 kilo afgevallen en weeg nu net onder de 70 kilo (1,84 mter). Dat is van een BMI van 33+ naar circa 21.

Mijn drive was destijds denk ik dezelfde als die van jou maar de mindset was - en is - anders. Ik heb namelijk nooit een einddoel voor ogen gehad maar ben sinds het begin bewust bezig geweest met wat ik eet en hoeveel energie erin zit. Daarbij heb ik een sterke passie ontwikkeld voor sporten.

Je kunt (in mijn optiek) niet zeggen "als ik x weeg dan maakt een kilotje niet meer uit" want dan ga je het bekende jojo effect oproepen omdat je na bijvoorbeeld 2 kilo opeens wél moet ingrijpen en daar ben je dan een maand intensief me bezig met de drive die je nu hebt.

Ik heb voor mijzelf gesteld dat "dieet" niet iets tijdelijks is, maar juist iets wat je permanent dient na te streven. Dit wil niet zeggen dat ik op water en brookd leef, ik ga natuurlijk ook wel ens uitbundig eten of snacken. De dagen erna ga ik dit echter wel compenseren met extra beweging of bijvoorbeeld koolhydraat arme voeding.

Gefeliciteerd overigens met het resultaat; echt heel goed!

steven250
Forum-lid

Gebruikersavatar steven250 21 jun 2013 09:50

Focus schreef:
Ik heb voor mijzelf gesteld dat "dieet" niet iets tijdelijks is, maar juist iets wat je permanent dient na te streven. Dit wil niet zeggen dat ik op water en brookd leef, ik ga natuurlijk ook wel ens uitbundig eten of snacken. De dagen erna ga ik dit echter wel compenseren met extra beweging of bijvoorbeeld koolhydraat arme voeding.
Amen!

Zo ben ik zelf ook ooit afgevallen van 98kg naar 63kg nu bij 1.82m en blijf nu ook prima op gewicht. Uiteraard fietst dit nu een stuk makkelijker ;)
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 21 jun 2013 19:57

Kilowatt schreef: Als ik onder de 86 kg kom fiets ik naar Groningen, ga bovenop de Martinetoren staan en schreeuw zoals Rocky op de trappen in Phiadelphia.

Nog 2maandjes geduld....
:lol: :lol: :lol: Wel met je fiets boven je hoofd zwaaiende he, anders telt het niet!

Mooie prestatie overigens, je stoppen met roken en gewichtsverlies nu al.
Veni. Vidi. Fietsie.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 22 jun 2013 12:10

Grappig.

Sinds november let ik wat meer op mijn voeding en ik ben van pakweg 83 naar 78 gegaan (bij 1m97)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 23 jun 2013 18:46

scepticus schreef:Grappig.

Sinds november let ik wat meer op mijn voeding en ik ben van pakweg 83 naar 78 gegaan (bij 1m97)
Ik let sinds m'n 50e meer op m'n voeding en het lijkt een kansloos gevecht :mrgreen:

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 23 jun 2013 20:35

Gastheerg schreef:
scepticus schreef:Grappig.

Ik let sinds m'n 50e meer op m'n voeding en het lijkt een kansloos gevecht :mrgreen:
Gerard, voeding, daar wordt ook vloeibare voeding onder verstaan...... :o
Afbeelding

Plaats reactie