Eenswibbel2 schreef:Waarom koop je niet gewoon een electrische fiets. Al dat gehannes, je wordt er doodmoe van......
En die karrewielen zijn niet verkeerd!
Fiets Magazine nr. 10-2024, inclusief een speciale bijlage over indoorfietsen, ligt nu in de winkel. Bestel 'm zonder verzendkosten in onze shop!
Eenswibbel2 schreef:Waarom koop je niet gewoon een electrische fiets. Al dat gehannes, je wordt er doodmoe van......
Zoals jij het stelt, lijkt mijn S-Works Roubaix wel een oma-fietsmaterialist schreef:...
Eerst was je op zoek naar een race-race fiets. Met de synaps kijk je bij comfort-race fietsen dat is een heel andere vijver. Volgens mij komt de comfort fiets van de tekentafel van een reclame bureau en niet die van een ingenieur...
Ja daniel, je speelt op de man, je leest uit eigen werk, je gaat de discussie uit de weg, veel retoriek, je bent niet voor meningsuitwisseling. Ik zal je nog eens gaan missen.daniel1975 schreef:Materialist, wil je nu aub ophouden met het verkondigen van dit soort onzin?materialist schreef:
Eerst was je op zoek naar een race-race fiets. Met de synaps kijk je bij comfort-race fietsen dat is een heel andere vijver. Volgens mij komt de comfort fiets van de tekentafel van een reclame bureau en niet die van een ingenieur.
Dit slaat werkelijk nergens op, en al helemaal niet uit de mond van iemand die er totaal geen persoonlijke ervaring mee heeft. Waarom zou een comfortracefiets nu weer geen racefiets zijn?? Dat Sagan soms op een Synapse koerst en met een Roubaix voorjaarklassiekers zijn gewonnen doet toch iets anders vermoeden..... En mannen de voor de overwinning rijden gaan echt niet op een fiets zitten waar geen ingenieur aan te pas is gekomen .
Dat je het zelf gelioft is prima, maar om anderen te overtuigen van jouw (on)gelijk slaat nergens op.
En ja, ik weet dat ik nu op de man discussier, maar wat jij schrijft is gewoon niet juist.
Tuurlijk hebben ze de fabrikanten met dit soort modellen weer een mooie sales/marketingteoef in handen, maar verder slaat je verhaal gewoon nergens op.
Maar goed, dit is het laatste wat ik er over schrijf in dit topic. Hoef/wil jou niet te overtuigen.
Je oma fiets op een S-Works Roubaix? Ik denk dat veel mensen jaloers op je zijn))kiekeboeboe schreef:Zoals jij het stelt, lijkt mijn S-Works Roubaix wel een oma-fietsmaterialist schreef:...
Eerst was je op zoek naar een race-race fiets. Met de synaps kijk je bij comfort-race fietsen dat is een heel andere vijver. Volgens mij komt de comfort fiets van de tekentafel van een reclame bureau en niet die van een ingenieur...
Na 5 uur en dan neem ik er eerst iets bij te drinken.daniel1975 schreef:Waarom jaloers? Tis toch een fiets die door reclamemensen is getekend en niet door ingenieurs?
Volgens mij is het verstandig je oordeel voornamelijk te baseren op feiten; de geometrie tussen CAAD10 /supersix aan de ene kant en de synapse aan de andere kant is wezenlijk anders. Zo heeft de supersix bij eenzelfde effectieve bovenbuislengte een balhoofdbuis die ca 2,5 cm korter is. Als je niet al te diep wilt zitten en/of verhoudingsgewijs vrij lange benen hebt, dan wordt dat een hele stapel spacers bovenop je supersix.RelicBert schreef:Heren,
Ik respecteer al jullie meningen, ben ook erg blij met alle input en reacties.
Ik proef in "jullie" discussie echter een vervelende ondertoon ontstaan en dat vind ik jammer. . .
Even on-topic.
Ik neig toch nog wel erg naar de Caad 10 en nog meer naar de Supersix. De Synapse wordt dan de afvaller. Vrijdag hoop ik de FM te bezoeken en meer duidelijkheid te krijgen, al blijft het lastig natuurlijk.
Gr.
Bert
Dat heb je mooi gesteld.53x11 schreef: Volgens mij is het verstandig je oordeel voornamelijk te baseren op feiten; de geometrie tussen CAAD10 /supersix aan de ene kant en de synapse aan de andere kant is wezenlijk anders. Zo heeft de supersix bij eenzelfde effectieve bovenbuislengte een balhoofdbuis die ca 2,5 cm korter is. Als je niet al te diep wilt zitten en/of verhoudingsgewijs vrij lange benen hebt, dan wordt dat een hele stapel spacers bovenop je supersix.
En alhoewel ik het met materialist eens ben dat er een heleboel marketingpraat rond carbon is, is de buisvorm en de manier waarop het carbon is gebruikt wel van grote invloed op het comfort.
Het lijkt er nu toch op dat je jezelf voornamelijk laat leiden door imago. Het zou zonde zijn als dat straks tot gevolg heeft dat jij een hoop geld gaat uitgeven aan een fiets waar je uiteindelijk niet goed op zit...
(zonder daarmee te willen zeggen dat een supersix DUS niet gaat passen bij jou. Als ik naar mezelf kijk; ik heb zojuist een supersix frame gekocht, en kan met mijn relatief korte pootjes zo meedoen aan de slam-that-stem competitie, zonder dat ik extreem diep hoef te zitten. Op een Synapse zou ik nooit passen.)