Ontploffende binnenbanden
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Filmpje van Zipp op youtube: "the firecrest revolution" laat zien dat in hun testopstelling de remrand boven de 500 graden F komt. Dat is dan 260 graden Celsius en ze hebben het over constant remmen bij 80 km/h.
Afgelopen weekend precies hetzelfde gezien bij een fietsmaatje. Gloednieuwe GP 4000s'en, scheurtje in de wang en een klapband als gevolg. Je zou toch gaan denken dat continental een probleem heeft met de kwaliteit op dit moment.ericpeters schreef:Ik ben wel zelf van mening dat de zijwand van de Conti GP 4000s een zwak punt is. Zoals ik al eerder heb gemeld heb ik daar problemen gehad die ik nooit bij andere banden gezien heb, de canvas draden lieten los bij zowel de voor als achterband aan de zijkant over de gehele lengte van de band. Voor mij voldoende reden om de band nooit meer te kopen.
Wellicht (pure speculatie vanaf nu) heeft Conti hier een of andere truc uitgehaald om de rolweerstand laag te krijgen maar heeft die plaatselijk nadelige consequenties voor de kwaliteit.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1473
- Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58
Hmmm, dat loslaten van draden wat jij beschrijft had ik ook al vrij snel. Inmiddels heb ik Vredestein FortezzaTricomp's gemonteerd, mede naar aanleiding van dit topic en ook omdat m'n Conti's te versleten waren om nog met goed fatsoen mee naar het hooggebergte te gaan.ericpeters schreef:Ik ben wel zelf van mening dat de zijwand van de Conti GP 4000s een zwak punt is. Zoals ik al eerder heb gemeld heb ik daar problemen gehad die ik nooit bij andere banden gezien heb, de canvas draden lieten los bij zowel de voor als achterband aan de zijkant over de gehele lengte van de band. Voor mij voldoende reden om de band nooit meer te kopen.
Wellicht (pure speculatie vanaf nu) heeft Conti hier een of andere truc uitgehaald om de rolweerstand laag te krijgen maar heeft die plaatselijk nadelige consequenties voor de kwaliteit.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13536
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Degene die problemen hebben met de GP4000s wanneer zijn deze geproduceerd? Ik heb geen problemen met de gp4000s echter gekocht in maart 2012
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Berichten: 2435
- Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
- Locatie: Deventer
- Contact
Banden zijn de laatste maanden gekocht. Banden uit maar 2012 zijn bij mij al lang versleten (rij er max 3.000 km mee).wasbeer2006 schreef:Degene die problemen hebben met de GP4000s wanneer zijn deze geproduceerd? Ik heb geen problemen met de gp4000s echter gekocht in maart 2012
-
- Forum-lid
- Berichten: 1473
- Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58
Ik had dat gedoe met die draden bij een bandje dat ik in mei 2012 gekocht had.wasbeer2006 schreef:Degene die problemen hebben met de GP4000s wanneer zijn deze geproduceerd? Ik heb geen problemen met de gp4000s echter gekocht in maart 2012
Vandaag klapband gehad met mijn 4000s (achterwiel). Vanmorgen buitenband gewisseld, tacxband voor conti, Had vanaf de eerste meters al het idee dat iets niet goed zat. Iemand achter me laten rijden om te kijken. verder niet meer op gelet. Na 40 km iemand anders achter me laten rijden, die zag wel een bobbel en zei meteen dat dat ding wel eens kon gaan ploffen. 100 meter verder, bergop, knalt de binnenband door de wand heen. Gelukkig net voor een afdaling van 10%.
Waarschijnlijk zelf de binnenband er slecht opgelegd. Hoorde vanmorgen bij oppompen al een eigenaardig geluid. Nooit eerder gehad. Volgende keer toch maar zelf goed het materiaal controleren.
Vandaag 3 binnenbanden en 1 buitenband versleten. Duur ritje
Waarschijnlijk zelf de binnenband er slecht opgelegd. Hoorde vanmorgen bij oppompen al een eigenaardig geluid. Nooit eerder gehad. Volgende keer toch maar zelf goed het materiaal controleren.
Vandaag 3 binnenbanden en 1 buitenband versleten. Duur ritje
Nou, door slecht opleggen van de biba (zag er alles redelijk normaal uit na het opleggen? Buitenband nagetrokken en toen de zaak opgepompt?) mag een wang van een buitenbans imho niet uitscheuren en is er wat meer aan de hand. Tja die 4000s hadden haar problemen.Comp78 schreef:
Waarschijnlijk zelf de binnenband er slecht opgelegd. Hoorde vanmorgen bij oppompen al een eigenaardig geluid. Nooit eerder gehad. Volgende keer toch maar zelf goed het materiaal controleren.
Vandaag 3 binnenbanden en 1 buitenband versleten. Duur ritje
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Ik had achteraf duidelijk vanaf de start een bobbel in de band. Waarschijnlijk draai in binnenband oid. Ik voelde de bobbel wel maar na even kijken (al fietsend) heb ik me er 40km weinig van aangetrokken. Totdat het ding uit elkaar knalde.zorroi schreef:Nou, door slecht opleggen van de biba (zag er alles redelijk normaal uit na het opleggen? Buitenband nagetrokken en toen de zaak opgepompt?) mag een wang van een buitenbans imho niet uitscheuren en is er wat meer aan de hand. Tja die 4000s hadden haar problemen.Comp78 schreef:
Waarschijnlijk zelf de binnenband er slecht opgelegd. Hoorde vanmorgen bij oppompen al een eigenaardig geluid. Nooit eerder gehad. Volgende keer toch maar zelf goed het materiaal controleren.
Vandaag 3 binnenbanden en 1 buitenband versleten. Duur ritje
De scheur kwam door het ploffen v/d binnenband. Niet door het scheuren van de buitenband.
3 dingen geleerd. 1 band snel controleren na het opnieuw erop leggen 2. de mede fietser met de beste ogen vragen om ff achter me te rijden en te kijken of nog beter 3 zelf afstappen en kijken.
Laatst gewijzigd door Comp78 op 24 aug 2013 21:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Nope, dat deed ik dan ook maar +-100 meter.. Was de bedoeling om boven op het heuveltje af te stappen en de band eraf te halen. Dat was nog 200 meter rijden. Met 10km per uur, 200 meter fietsen leek me niet zo'n probleem. Blijkbaar 100 meter te ver.apexrider schreef:Als iemand tegen je zegt dat ie een bobbel op je achterband ziet die wel eens zou kunnen ploffen, dan is het natuurlijk niet zo snugger om gewoon door te blijven rijden.