Lightweight topic
-
- Forum-lid
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25
Fantastisch t blijft maar door gaan
-
- Forum-lid
- Berichten: 955
- Lid geworden op: 06 feb 2013 20:33
Jij pikt kennelijk de totaalverkeerde interpretaties van Boswielrenner en Zoroi op. Die personen begrijpen niet wat er geschreven wordt en verzinnen hun eigen verhaal. Je kunt zo'n woord als snob negatief zien, maar ik geef heel duidelijk aan, meerdere keren dat ik dat hier helemaal geen negatieve lading geef.sob schreef:
Jammer dat sommige mensen altijd moeten haten over iets wat ze niet willen of kunnen betalen.
Ik vind het altijd leuk voor een ander als ie iets heeft gekocht waar ie blij mee is,of het nu duur of goedkoop is.
Volgens mij heeft niemand Lightweight wielen bestempeld als slecht ofzo.
Schoot me nog iets te binnen:
De eerste lightweight wielset die ik live zag was bij een iemand thuis die ze net had aangeschaft en zo dus een andere wielset te koop had die ik destijds overnam. Deze beste man was krap behuisd en midden in de gang stond zijn getunede fiets met lightweights erin. Wat was hij trots. Midden in de woonkamer stond een trampoline waar zijn geestelijk gehandicapte zoon van een jaar of 15 op stond te springen. Geloof me, snobisme was wel het laatste woord wat in mij was opgekomen...
De eerste lightweight wielset die ik live zag was bij een iemand thuis die ze net had aangeschaft en zo dus een andere wielset te koop had die ik destijds overnam. Deze beste man was krap behuisd en midden in de gang stond zijn getunede fiets met lightweights erin. Wat was hij trots. Midden in de woonkamer stond een trampoline waar zijn geestelijk gehandicapte zoon van een jaar of 15 op stond te springen. Geloof me, snobisme was wel het laatste woord wat in mij was opgekomen...
Volgens een goede vriendin van me ben ik een enorme snob... ervaar dat als een enorm compliment...
.. pas bij de fm een cannondale met meilensteins gezien, of ze goed zijn, en hoe goed, kan ik niet beoordelen, nooit mee gereden, bloedmooi zijn ze in ieder geval wel.
Ik begrijp de discussie verder niet: als iemand die dingen wilt om een ander de ogen uit te steken, zijn probleem, Als iemand die dingen wilt omdat hij/zij ze mooi vindt en/of op het non plus ultra op carbon wilt rijden, groot gelijk (je moet al zo veel concessies doen in het leven, niet waar...).
Of topic: ik vind het een mooi frame (maar geef me geld liever uit aan staal of titanium, maar dat is een andere discussie .
.. pas bij de fm een cannondale met meilensteins gezien, of ze goed zijn, en hoe goed, kan ik niet beoordelen, nooit mee gereden, bloedmooi zijn ze in ieder geval wel.
Ik begrijp de discussie verder niet: als iemand die dingen wilt om een ander de ogen uit te steken, zijn probleem, Als iemand die dingen wilt omdat hij/zij ze mooi vindt en/of op het non plus ultra op carbon wilt rijden, groot gelijk (je moet al zo veel concessies doen in het leven, niet waar...).
Of topic: ik vind het een mooi frame (maar geef me geld liever uit aan staal of titanium, maar dat is een andere discussie .
-
- Forum-lid
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25
Staal of titanium? Pffff snob
Haha, jij bent ook wel een slechte debater. Je laat duidelijk in je Posts merken dat Lightweights wielen in jouw ogen overschatte en te dure wielen zijn die enkel en alleen gekocht worden door snobs, die er vervolgens onbetrouwbare recensies over schrijven.GoldenRatio schreef:Jij pikt kennelijk de totaalverkeerde interpretaties van Boswielrenner en Zoroi op. Die personen begrijpen niet wat er geschreven wordt en verzinnen hun eigen verhaal. Je kunt zo'n woord als snob negatief zien, maar ik geef heel duidelijk aan, meerdere keren dat ik dat hier helemaal geen negatieve lading geef.sob schreef:
Jammer dat sommige mensen altijd moeten haten over iets wat ze niet willen of kunnen betalen.
Ik vind het altijd leuk voor een ander als ie iets heeft gekocht waar ie blij mee is,of het nu duur of goedkoop is.
Volgens mij heeft niemand Lightweight wielen bestempeld als slecht ofzo.
En nu beweer je te zeggen dat jij aan het woord snob geen negatieve lading toekent. Dat kan natuurlijk zo zijn, maar het woord snob heeft in zijn algemeenheid een negatieve lading:
http://www.encyclo.nl/begrip/snob
Dat is dus hetzelfde wanneer ik stel dat je volkomen wartaal spreekt, maar dat ik dat positief bedoel.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.
Wat een discussie om niks. Wel erg vermakelijk moet ik zeggen
Laten we het er met zijn allen over eens zijn dat sommigen het niet met elkaar eens zijn. En iedereen is gelukkig nog altijd vrij om zijn of haar mening te hebben. Opgelost!
Laten we het er met zijn allen over eens zijn dat sommigen het niet met elkaar eens zijn. En iedereen is gelukkig nog altijd vrij om zijn of haar mening te hebben. Opgelost!
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Dan kan allemaal wel waar zijn, maar ik schreef niet dat het niet innovatief was, ik schreef dat het innovatieve er na 20 jaar wel zo'n beetje vanaf is. Het wiel ansich was 3500 jaar voor Christus innovatief, maar van een houten wiel die met varkensvet gesmeerd rond een houten as draait is het innovatieve ook wel zo'n beetje af. Voor Lightweights bestaan 20 jaar na dato lichter en aerodynamischer alternatieven.Erik1.0 schreef:Klopt dat ze niet als beste uit de testen komen qua aerodynamica, klopt dat er in 20 jaar weinig veranderd is maar innovatief blijven ze wat mij betreft. Ik weet niet precies hoe lang je iets innovatief kan blijven noemen, wellicht totdat iemand iets beters heeft bedacht? Het hele concept van velg / spaak /naaf uit een stuk carbon met een heel laag gewicht en hoge stijfheid is wat mij betreft nog steeds het meest vernieuwende op wielgebied van de afgelopen 50 jaar. Mavic en madfiber hebben geprobeerd het concept te imiteren met gedeeltelijk succes. Verder kan ik geen fabrikant noemen die meer out-of-the-box heeft gedacht en met echt iets nieuws is gekomen tov hoe wielen 50 jaar geleden werden gemaakt...
grtz
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Klopt, na een jaar of twee weer verkocht. Inderdaad niet om het geld maar vanwege het beperkte gebruik: tijdens de meeste rondjes in de Nederlandse polder vond ik het voorwiel (20 spaaks standaard tubeversie) te zijwindgevoelig waardoor ik eigenlijk steeds met een laag voorwiel rondreed. Sinds de verkoop al jaren gelukkig met diverse setjes Campagnolo Neutrons.havana schreef:Toch wel frappant dat 2 ex-LW-eigenaren (René en Csteenbe) uiteindelijk hun wielen toch verkopen. En volgens mij kunnen we Timo ook aan dat rijtje toevoegen. Kennelijk was de "wow-factor" slechts van tijdelijke aard. Ik neem tenminste niet aan dat financiële problemen de oorzaak waren
p.s.: overigens gold dat niet alleen voor de Lightweights. Ook fratsen als Nokon kabels en Powerarms waren even leuk maar moesten het daarna toch afleggen tegen degelijker spullen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
+1.......maar dat zal hij wel niet zo zienspook schreef:Haha, jij bent ook wel een slechte debater. Je laat duidelijk in je Posts merken dat Lightweights wielen in jouw ogen overschatte en te dure wielen zijn die enkel en alleen gekocht worden door snobs, die er vervolgens onbetrouwbare recensies over schrijven.GoldenRatio schreef:Jij pikt kennelijk de totaalverkeerde interpretaties van Boswielrenner en Zoroi op. Die personen begrijpen niet wat er geschreven wordt en verzinnen hun eigen verhaal. Je kunt zo'n woord als snob negatief zien, maar ik geef heel duidelijk aan, meerdere keren dat ik dat hier helemaal geen negatieve lading geef.sob schreef:
Jammer dat sommige mensen altijd moeten haten over iets wat ze niet willen of kunnen betalen.
Ik vind het altijd leuk voor een ander als ie iets heeft gekocht waar ie blij mee is,of het nu duur of goedkoop is.
Volgens mij heeft niemand Lightweight wielen bestempeld als slecht ofzo.
En nu beweer je te zeggen dat jij aan het woord snob geen negatieve lading toekent. Dat kan natuurlijk zo zijn, maar het woord snob heeft in zijn algemeenheid een negatieve lading:
http://www.encyclo.nl/begrip/snob
Dat is dus hetzelfde wanneer ik stel dat je volkomen wartaal spreekt, maar dat ik dat positief bedoel.
-
- Forum-lid
- Berichten: 955
- Lid geworden op: 06 feb 2013 20:33
Nee, nee, neespook schreef:
Haha, jij bent ook wel een slechte debater. Je laat duidelijk in je Posts merken dat Lightweights wielen in jouw ogen overschatte en te dure wielen zijn die enkel en alleen gekocht worden door snobs, die er vervolgens onbetrouwbare recensies over schrijven.
En nu beweer je te zeggen dat jij aan het woord snob geen negatieve lading toekent. Dat kan natuurlijk zo zijn, maar het woord snob heeft in zijn algemeenheid een negatieve lading:
http://www.encyclo.nl/begrip/snob
Dat is dus hetzelfde wanneer ik stel dat je volkomen wartaal spreekt, maar dat ik dat positief bedoel.
Ik schrijf helemaal NERGENS dat Lightweight wielen ALLEEN MAAR door snobs gekocht worden. Hoe kom je erbij. Zie je dit is precies wat er hier gebeurd. Totale verbastering van wat ik heb geschreven. Iemand drukt een stempel op mijn tekst en anderen gaan daar weer mee aan de haal.
Ik heb aangegeven wat zo'n beetje de doelgroep is en daarbij heb ik DRIE verschillende groepen genoemd.
Hoe ik het woord snob gebruikte is duidelijk anders dan in het woordenboek. Verder gebruik ik dat woord in een bepaalde context. De context maakt of het belastend is of niet, niet jouw woordenboek. Het belangrijkste hier is niet het woord maar de context.
Jullie zijn zin zelf de createurs van een hopeloze discussie waar ik constant mijn toch heel duidelijke teksten moet verdedigen omdat ze stelselmatig verbastert worden.
Vooralsnog vallen de mensen die hier schrijven dat ze Lightweight wielen bezitten of hebben gehad toch aardig in mijn genoemde doelgroep.
De term doelgroep wordt volgens mij ook al niet echt begrepen hier. Als je iets over communicatie weet dan weet je dat:
Als je een artikel wilt schrijven, een presentatie moet houden of een product wilt lanceren of marketingstrategie voor een product wilt opstellen is regel 1 dat je je moet richten op de doelgroep en voorts definieer je die dan eerst voordat je überhaupt met iets begint. Voor mij is de term doelgroep een heel normaal veel voorkomend item.
Als je bijv een doelgroep moet formuleren wie er Fulcrum 3/Zonda wielen kopen/bezitten dan is die doelgroep zeer uiteenlopend. De reden is de uitstekende prijskwaliteit verhouding en de grote mate van inzetbaarheid voor allerlei wielerdoeleinden. Voor de één een setje aardige trainingswielen en voor de ander juist topwielen, etc Geheel afhankelijk van het doel en budget van de koper.
De groep die Lightweight wielen koopt/bezit is echter veel smaller, zo ook de definitie. Die mensen kun je typeren en grofweg in enkele groepen indelen.
Ik heb er geen probleem mee als iemand het niet eens is met mijn definitie van de LW doelgroep. Als je dan volwaardig wilt discussiëren dan kom je toch gewoon met een betere definitie? Maar wel eentje dan die sluitend is graag.
Verder ben ik er wel klaar mee. Lees gewoon wat ik heb geschreven en maak er geen eigen verhaal van.
Mooi man een fietsentopic dat helemaal over wielen gaat
GoldenRatio begrijpt volgens mij niet dat je mensen die je niet kent ook niet in hokjes moet plaatsen omdat zij materiaal kopen omdat zij dat gewoon mooi vinden.
On-topic ik vind het een pracht om te zien
GoldenRatio begrijpt volgens mij niet dat je mensen die je niet kent ook niet in hokjes moet plaatsen omdat zij materiaal kopen omdat zij dat gewoon mooi vinden.
On-topic ik vind het een pracht om te zien
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.