Alles over vakanties op én met de fiets

Planning 2014

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 16 dec 2013 18:30

ever schreef:@nijkie, gaat dan lekker druk worden op de Posbank op de 12e! De tocht van 22 feb staat bij mij ook met potlood op de kalender, met een slag om de arm mbt het weer. Als het zo'n voorjaar wordt als vorig jaar...
Vorig jaar stond ik op het voetbal veld in Zetten met -3gr :? in 2011 was het prima weer.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 18 dec 2013 12:18

Globeskater1983 schreef:De elfstedentocht is zeker een mooie uitdaging, heb hem vorig jaar voor het eerst gereden en uitgereden, mijn fietsmaatje heeft helaas de finish niet gehaald, dit jaar weer 2 startbewijzen dus hopelijk haalt ze het dit jaar wel...
De uitdaging is voorlopig om een slaapplaats te krijgen want na informeren blijkt dat alles al vol zit doordat deelnemers van vorig jaar alles een jaar geleden al hebben volgeboekt. Er is niet meer tussen te komen.
Als iemand een goed idee heeft of familie in Bolsward heeft wonen met een ruime zolderkamer hoor ik het graag.

De volgende opties vallen af:

- de camping. Dan kan ik net zogoed helemaal niet slapen en de nacht doorhalen. Dan proberen 235 km te gaan fietsen is een recept voor een ramp in mijn geval (Asperger). Plus ik zie niet hoe mijn fietsmaat en ik een tent en kampeerspullen op de fiets mee moeten nemen, we hebben geen auto.

- een hotel in een andere plaats. We hebben alletwee geen auto dus zullen fietsend moeten komen waardoor de tocht wel heel erg lang word en nachtrust er ook niet meer in zit.
Veni. Vidi. Fietsie.

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 18 dec 2013 23:55

Ken je Stichting Vrienden op de Fiets? Niet duur en heel veel mogelijkheden.

BMS99
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar BMS99 19 dec 2013 22:19

Iemand nog tips voor een leuke verblijf locatie in de Alpen? Alpe D'heuz/Galibier die buurt.

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 20 dec 2013 08:16

Deze vraag komt regelmatig op dit forum langs, dus met de 'zoek-functie' vind je waarschijnlijk al snel een antwoord op je vraag ;) . Zoek in eerste instantie maar eens op Alpe-d'Huez.
60 x Ventoux

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 20 dec 2013 10:08

walterg schreef:Ken je Stichting Vrienden op de Fiets? Niet duur en heel veel mogelijkheden.
Ja die ken ik, maar ik ga er eerlijk gezegd van uit dat ook de adressen in de buurt allemaal vol zitten. Met wachtlijsten.
Veni. Vidi. Fietsie.

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 20 dec 2013 21:27

Nou, dat weet ik zo net (het Nederlandse) nog niet. Het is Friesland, geen Rotterdam!

rene_gazelle
Forum-lid

rene_gazelle 02 jan 2014 11:28

Ik ben pas sinds vorige zomer aan het fietsen, maar wil voor dit jaar graag een uitdaging. Daarom is mijn planning voor 2014 (voorlopig):
- tacxen zolang het koud/nat/ vies is (hoewel ik vorige week nog heerlijk het gekoerst, maar de echte winter komt nog denk ik
- dan door trainen tot 200 km +
- elfstedentocht in juni

codex
Forum-lid

codex 02 jan 2014 23:53

walterg schreef:(over de 11 stedentocht)
Ken je Stichting Vrienden op de Fiets? Niet duur en heel veel mogelijkheden.

Ja die ken ik, maar ik ga er eerlijk gezegd van uit dat ook de adressen in de buurt allemaal vol zitten. Met wachtlijsten.

Tijdens de 11 stedentocht is het natuurlijk een gekkenboel in Bolsward.Rest van het seizoen plek zat hier in Friesland.

Tip nog aan Tum Tum Tum

kijk eens bij de dorpen om Bolsward heen via de website bed and breakfasts( in het fries bed en brochje).

Je kunt gerust een km of 6 buiten Bolsward een adres hebben om te slapen.Sneek is net wat te ver(10 km/ daar is plek genoeg overigens te vinden).en Sneek is via het spoor bereikbaar.

Zeg maar in de grotere dorpen als wommels/blauhuis/tjerkwerd/nijland/hartwerd/burgwerd/kubaard/schettens/witmarsum en nog wel een paar.Die liggen allemaal vlakbij Bolsward(binnen 6km) en daar zou ik persoonlijk eens kijken.Door de massale drukte zijn alle toewegen toch verstopt de ochtends en zetten ze de auto's al km's voor Bolsward neer en gaan met de fiets naar de start.

In Sneek is in elk geval plek zat(heeft ook een grote jeugdherberg en diverse hotels/overnachtingsmogelijkheden).

mwielaard
Forum-lid

mwielaard 04 jan 2014 17:11

Waar zouden jullie voor kiezen; Limburgs Mooiste of de Mergel heuvelland 2daagse?
En waarom...?
LM heb ik al eens gereden, MH nog niet.
Bedankt alvast!

Puffdaddy
Forum-lid

Gebruikersavatar Puffdaddy 04 jan 2014 17:37

mwielaard schreef:Waar zouden jullie voor kiezen; Limburgs Mooiste of de Mergel heuvelland 2daagse?
En waarom...?
LM heb ik al eens gereden, MH nog niet.
Bedankt alvast!
Limburgs Ergste ;) , kun je fietsen wanneer je wilt en behoorlijk zwaar,
± 170 km en ± 2800 hoogtemeters.
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=vjwqxgidnbxugqgg
Bikers are not alone

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 04 jan 2014 18:34

Altijd voor iets nieuws kiezen.
What makes the boat go faster?