Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

De Rijdende Rechter

GoldenRatio
Forum-lid
Berichten: 955
Lid geworden op: 06 feb 2013 20:33

GoldenRatio 06 okt 2013 16:16

Wat een ophef over een spelletje op de weg.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 06 okt 2013 16:21

Nog eentje. De weg is geen speelplaats. Auto straat races mogen ook niet.

@christoffel en nu dus ook @GoldenRation.

Het spijt mij dan niet om het zo te moeten formuleren dat ik niet begrijp dat er helmen gedragen worden aangezien er van ernstig hersenletsel na een val nooit sprake kan zijn. Dit naar aanleiding van het feit dat jullie niet kunnen of willen begrijpen.

Ga je nu echt volharden en erken je niets van wat er gezegd wordt? Ook al zijn er maar een paar in een groep die onbezonnen rijden dan is het al te veel en zou je je er niet mee moeten willen associeren.
Wellicht mag en kun je niet veralgemeniseren maar de opzet heeft een inherent gevaarlijk aspect hetgeen je niet kunt ontkennen.
Dat deelnemers zichzelf te barsten rijden zal me boeien maar je rijdt op een openbare weg en gezien het wedstrijd element wat snelheid inhoudt is het dus onverantwoord.

Door dit soort mensen worden andere wielrenners die niet zo onbezonnen zijn dus wel met associalen als jullie geassocieerd maar dat schijnt niet te boeien. Nogmaals a-sociaal dus.
Laatst gewijzigd door Zorro op 06 okt 2013 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 06 okt 2013 16:31

De meeste wielrenners zijn al volslagen malloten als ze met dr maten een rondje gaan rijden (door rood rijden, op de weg rijden naast t fietspad, rotondes verkeerd nemen enz enz enz enz.

Dus voeg daar nog fijn een wedstrijd element aan toe en succes verzekerd!

Gebruikersavatar
christoffel
Forum-lid
Berichten: 701
Lid geworden op: 30 apr 2007 21:43

Gebruikersavatar christoffel 06 okt 2013 17:56

Alsof het daarom gaat. Binnen de bebouwde kom of erbuiten? Wat maakt het uit? Waarom zou ik in vredesnaam moeten beamen dat het binnen de bebouwde kom niet kan? Omdat, als ik dat niet doe, dat niet voor me pleit? Mag ik dat misschien zelf uitmaken? Er zijn meerdere kanten aan een verhaal en als ik een andere kant belicht dan die waar velen het hier zo roerend met elkaar over eens zijn, dan wordt de bal op de man gespeeld. Het spijt me, maar dat vind ik kortzichtig.

Welk een humorvolle reactie, sloeren. Echt, daar kan ik iets mee.

Tum, ik wil dolgraag nuanceren. Daar ben ik een groot voorstander van. Mocht ik dat zelf onvoldoende hebben gedaan of teveel hebben gechargeerd, dan bied ik daar mijn oprechte excuses voor aan. Echter, als ik teruglees, zijn er toch echt, misschien niet in die bewoording, lieden die heel duidelijk suggereren wat je citeert.

Nogmaals mensen, het was mijn doel om de leugens van die vrouw te ontkrachten. Voorts wilde ik een lans breken voor de vossenjachtende medemens. Menigeen schildert hem af als iemand die onverantwoordelijk bezig is en dat bestrijd ik. Het is te makkelijk.
Gang is alles...

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 06 okt 2013 19:04

Wat is het nut om de waarheid van die vrouw te ontkrachten, als je daarmee tegelijkertijd legitimeert dat een deel van die club ons als wielrenners in een slecht daglicht stellen?

En als je echt niet snapt dat je niks in een stad te zoeken hebt met een groep wielrenners, waarvan een deel een waas voor de ogen heeft, waarbij over stoepen gejaagd wordt, waarbij ze door een park racen waar andere groepen mensen aan het recreëren zijn, dan snap je het echt niet.

Als je wilt gaan vossenjagen, ga dan op zoek naar een op zondagmorgen verlaten industrieterrein, of verlaten boerenlandweggetjes. Maar val de rest van de samenleving niet lastig in een gebied, waar veel andere mensen er last van hebben. Zo ingewikkeld is het niet om rekening te houden met de rest van de samenleving (die het ondertussen al niet meer op wielrenners heeft), maar dan moet je dat wel willen.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
christoffel
Forum-lid
Berichten: 701
Lid geworden op: 30 apr 2007 21:43

Gebruikersavatar christoffel 06 okt 2013 19:59

Tja, I rest my case. Bovenstaande reactie zegt alles.
Gang is alles...

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 06 okt 2013 20:07

Leg ons dan eens uit waarom het wel kan, een vossenjacht in de bebouwde kom.

GoldenRatio
Forum-lid
Berichten: 955
Lid geworden op: 06 feb 2013 20:33

GoldenRatio 06 okt 2013 20:32

Inbrengen dat een deel wielrenners een waas voor hun ogen hebben en dan dat als standaard nemen is toch zeker een non-argument? Skip dat soort gezochte argumenten als je een volwaardige discussie wilt. Zie de dingen in juiste proporties.

Ik vind het allemaal vreselijk overtrokken.

Hier in de Randstad ben je in de namiddag vanaf half 5 je leven niet zeker op de fiets omdat half Nederland als een idioot naar huis rijdt.

Wel eens in de buurt van een school gestaan als die uitgaat? Komen ze in rijen van 8 dik op je af gesjeesd, over de stoepen en het fietspad, elkaar inhalend zonder te letten op tegemoet komend verkeer. En dat is elke schooldag rondom vele scholen.

Ook leuk als je savonds nog een stukje wilt fietsen en ze weer zo'n irritante wekelijkse skatetocht hebben georganiseerd. Schijnt leuk te zijn zoveel mogelijk skaters bij elkaar om heel de openbare weg te gebruiken. Duurt een eeuwigheid voordat die honderden voorbij zijn. Helemaal irritant als je toevallig ook die kant op moet want je kan er doodeenvoudig niet langs.


Naar verhouding vind ik zo'n vossenjacht die eens in de zoveel tijd gehouden wordt en meestal op een andere plek dus helemaal niet erg belastend.

Heel dat verhaal van die vrouw vind ik discutabel.
Die heeft mijns inziens opzettelijk anderen willen dwarsbomen.
En Frank Visser spreekt vooraf al heel subjectief over negatief gedrag van wielrenners terwijl hij de feiten niet eens kende. Vanwaar die gekleurde uitlatingen? Ongehoord.

Vossenjachten alleen buiten de bebouwde kom kan dan wel?
Maar ook dan kun je ongewenst situaties veroorzaken en overlast en gevaar.
Industrietereinen? Lekker gezellig . . . ook heb je niet zomaar toegang meer tot allerlei industrietereinen en tevens zijn daar ook mensen aan het werk, je hebt zelfs kans dat daar ook gewoon mensen wonen.

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 06 okt 2013 20:38

Hullie misdragen zich ook, dus mogen wij wielrenners het ook. Over een volwaardige discussie gesproken...

Gebruikersavatar
christoffel
Forum-lid
Berichten: 701
Lid geworden op: 30 apr 2007 21:43

Gebruikersavatar christoffel 06 okt 2013 21:18

Elefantino, ik ben jou geen verantwoording verschuldigd. Ook vraag ik me af waarom je, en anderen met jou, deze houding aanneemt. En als je zo'n fan van een volwaardige discussie bent, waarom reageer je dan niet inhoudelijk op het betoog van GoldenRatio? Een zeer helder betoog, overigens: niet zomaar wat roepen, maar je stelling onderbouwen. Hulde!
Gang is alles...

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 06 okt 2013 21:28

christoffel schreef:Elefantino, ik ben jou geen verantwoording verschuldigd. Ook vraag ik me af waarom je, en anderen met jou, deze houding aanneemt. En als je zo'n fan van een volwaardige discussie bent, waarom reageer je dan niet inhoudelijk op het betoog van GoldenRatio? Een zeer helder betoog, overigens: niet zomaar wat roepen, maar je stelling onderbouwen. Hulde!
Stelling onderbouwen? De strekking van de post van GoldenRatio is dat anderen zich nog veel erger misdragen en dat het daarom met ons gedrag wel meevalt. Eerlijk gezegd vind ik dat ik nog vrij uitgebreid op z'n post ingegaan ben. En van jou lees ik ook alleen maar inhoudsloos gezwets, zonder enig argument. Maar goed, die zul je ook wel niet hebben anders had je ze wel ingebracht.

GoldenRatio
Forum-lid
Berichten: 955
Lid geworden op: 06 feb 2013 20:33

GoldenRatio 06 okt 2013 22:26

Ik geef helemaal niet aan dat als anderen zich misdragen op de weg dat jij dat dan ook zou mogen. Ik geef aan dat je de dingen in juiste proporties moet zien.

Ik schreef dat je dagelijks gebombardeerd wordt met tal van verschillende weg(ge)(mis)misbruikers dat die luttele vossenjacht incidenten daarbij totaal in het niet vallen.

Verder ben ik sterk voor een tolerantere houding tegenover sporters op de openbare weg.
Ik zou graag een reclame campagne zien die buitensporters in een beter daglicht zetten. Conflicten ontstaan niet alleen door asociale sporters maar ook vaak door intolerante mensen die vinden dat ze zich obstructief mogen gedragen en zo expres sporters dwarsbomen. DAT veroorzaakt waarschijnlijk de meeste wrijving. Temeer omdat die houding een tegenreactie oproept bij de sporter.

Mijn slogan:
"Geef sporters voorrang in het verkeer"

Plaats reactie