Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2014

dc
Forum-lid

dc 09 jun 2014 19:23

Zorro schreef:Eerlijk gezegd begrijp ik niet zo goed dat Belkin hen de Dauphine laat rijden zo kort na de Giro maar vooralsnog pakt het goed uit.
Mwah, de man in vorm, dus je hoopt op een succesje?

Toegegeven, ik ben niet zo'n gelover in "langzaam brengen". :mrgreen:

ThijsvdnBerg
Forum-lid

ThijsvdnBerg 10 jun 2014 09:08

Ik vind Froome een ontzettende jankerd.

Wiggins heeft duidelijk aangegeven vol voor Froome te willen rijden. Dan mag hij blij zijn dat een renner van dusdanig kaliber dat voor hem wil doen. Daarbij een ideale kracht voor op de kasseien EN in de bergen.
Froome heeft ook niets van Wiggins te vrezen. Ik geloof niet dat hij in staat is Froome er af te rijden berg op.
Ook van Porte wordt je niet heel vrolijk dit seizoen dus je zou Wiggins nog eens hard nogdig kunnen hebben.

Rest maar één optie, Wiggins volgend seizoen lekker naar een andere ploeg.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 jun 2014 09:34

Daar doe je ff een uitspraak, maar op basis van wat? Wat uitspraken in de media over en weer?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 10 jun 2014 10:12

Robert Gesink doet volgende maand niet mee aan de Tour de France.

De Belkin-renner, die begin mei geopereerd werd aan zijn hartritmestoornissen, heeft na een periode op hoogte in Sierra Nevada in goed overleg met het management van zijn ploeg besloten dat de ronde te vroeg komt.

"De deur naar de Tour de France stond op een kier, maar de realiteit is dat de periode voor en na de operatie erg zwaar zijn geweest", aldus Gesink.

"Het zou onverstandig zijn om geforceerd voor te bereiden op de belangrijkste wedstrijd van het jaar. Bij de Tour de France moet je in topvorm aan de start staan en daar heb ik op dit moment onvoldoende vertrouwen in."
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

JackieD
Forum-lid

JackieD 10 jun 2014 10:20

Gewoon het NK rijden en vervolgens voorbereiden op de Vuelta!

ThijsvdnBerg
Forum-lid

ThijsvdnBerg 10 jun 2014 10:24

amclassic-fan schreef:Daar doe je ff een uitspraak, maar op basis van wat? Wat uitspraken in de media over en weer?
Klein beetje Wiggo fan haha.

Ik ga er van uit dat Froome persoonlijk zijn tourteam samenstelt. Ik ben van mening dat in het beste team van Sky altijd een Wiggins hoort.

IkBenSpecialized
Forum-lid

Gebruikersavatar IkBenSpecialized 10 jun 2014 11:01

Gesink toch niet naar Tour: http://www.nusport.nl/wielrennen/379829 ... rance.html

[Edit] Oh haha, stond er toch al.... :oops:
Laatst gewijzigd door IkBenSpecialized op 10 jun 2014 11:05, 2 keer totaal gewijzigd.

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 10 jun 2014 11:01

ThijsvdnBerg schreef:
amclassic-fan schreef:Daar doe je ff een uitspraak, maar op basis van wat? Wat uitspraken in de media over en weer?

Ik ga er van uit dat Froome persoonlijk zijn tourteam samenstelt. Ik ben van mening dat in het beste team van Sky altijd een Wiggins hoort.
ThijsvdnBerg schreef:

Ik zou Wiggins mooi thuis laten. Froome is duidelijk de beste van de twee, zie Dauphiné. Twee kapiteins op een schip gaat nooit goed.
Zeker niet als er rivaliteit bestaat tussen Froome en Wiggins.

Met Porte, Henao en vermoedelijk Kyrienka en Nieve heeft Froome al een machtige trein. Je mag de tour niet ophangen aan de huidige Dauphine maar dit lijkt een voorbode te worden voor een demonstratie van Froome. Maar je weet het nooit en heeft hij pech in de kasseien etappe.
Laatst gewijzigd door mrcoffee op 10 jun 2014 13:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 10 jun 2014 11:13

ThijsvdnBerg schreef:

Klein beetje Froome fan? Je gaat automatisch van dingen uit. Lees nog eens wat amclassic-fan had geschreven.
In ieder geval, de commentator op Eurosport was ook zeer duidelijk Froome fan. Beetje tenenkrommend als neutrale kijker, wanneer je Froome ziet gaan, Contador ziet buigen, en de commentator zachtjes 'komaan Froome' hoort zuchten.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

ThijsvdnBerg
Forum-lid

ThijsvdnBerg 10 jun 2014 12:27

de zwarten schreef:
ThijsvdnBerg schreef:

Klein beetje Froome fan? Je gaat automatisch van dingen uit. Lees nog eens wat amclassic-fan had geschreven.
In ieder geval, de commentator op Eurosport was ook zeer duidelijk Froome fan. Beetje tenenkrommend als neutrale kijker, wanneer je Froome ziet gaan, Contador ziet buigen, en de commentator zachtjes 'komaan Froome' hoort zuchten.
Ik zeg daar volgens mij dat ik een Wiggo fan ben haha, vandaar mijn verwoording over Froome. Maar maakt niet uit.

Ontopic.
Ik blijf het kinderachtig vinden dat twee dikbetaalde profs zo kinderachtig met elkaar omgaan.

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 10 jun 2014 13:06

ThijsvdnBerg schreef:
Ontopic.
Ik blijf het kinderachtig vinden dat twee dikbetaalde profs zo kinderachtig met elkaar omgaan.
Het kan soms een interessante TdF opleveren zoals in 1986 met Hinault, die moest en wilde winnen, en Lemond die hem uiteindelijk won.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

dc
Forum-lid

dc 10 jun 2014 13:38

mrcoffee schreef:
ThijsvdnBerg schreef:
Ontopic.
Het kan soms een interessante TdF opleveren zoals in 1986 met Hinault, die moest en wilde winnen, en Lemond die hem uiteindelijk won.
Tsja, LeMond had alle geluk van de wereld dat Hinault wieler-harakiri pleegde in de 2e Pyreneenrit. LeMond was al op een enorme achterstand gereden. Eigenlijk is dat voor mij altijd het trieste aan LeMond geweest, hij was toch altijd de volger die met veel mazzel (slim spel) zijn tour wist te winnen.

1986: Als Hinault niet zo raar rijdt was het super spannend.
1989: Eigenlijk veel minder sterk (Watts) dan Fignon. Veel (goed!) aanklampwerk.
1990: Zowel Claudio als Erik rijden oliedom. Met name Claudio's tijdverlies in een overgangsrit redt te tour voor Greg.

LeMond was een supercoureur, maar stond qua capaciteiten eerlijk gezegd toch wel in de schaduw van Hinault en Fignon. En ja, dat schot hagel is daar natuurlijk heel sterk debet aan geweest. Hij heeft natuurlijk wel heel mooi toch zijn TdFjes gewonnen, dus wat dat betreft hoef je geen medelijden met hem te hebben.

Plaats reactie