Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

2 x 65 km/dag woonwerk ...

perik
Forum-lid

perik 05 okt 2010 00:42

Inderdaad, als je het had geformuleerd zoals in je laastste post (het gaat om de stapjes op de cassette ipv om het schakelen) had AMCLassicfan misschien zelfs instemmend geantwoord ;)

Overigens kun je een Deore groep ook gewoon combineren met een race-cassette.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 05 okt 2010 10:22

Nagtie schreef in die laatste alinea absoluut niet dat het aan de stapjes lag. Hij schreef letterlijk dat de Sora groep beter schakelde dan de Deore. Het stapjes verhaal staat ruim daar boven.
Daarbij heeft Nagtie er wellicht ook niet bij nagedacht dat je geen raceshifters kunt gebruiken op een riser-stuur. Als laatste wil ik ook nog even meegeven dat de Xenith is afgemonteerd met XT(R), wat een zeer, zeer goede groep is. Even de cassette wisselen naar een weg-verhouding zoals al eerder door Robin is geopperd is de makkelijkste optie. De FM zal deze normaal gesproken bij het afleveren zonder prijsverschil omruilen.

Ik, en een aantal forumleden met mij, hebben Nagtie een aantal weken geleden op de vingers getikt nav zijn enorme stortvloed aan startposts die niet altijd even handig waren. NIet leuk, maar dat doen we bij iedereen die zich daaraan "schuldig" maakt.
Ook het corrigeren van goedbedoeld, maar "onzinnig" advies gebeurt hier dagelijks op het forum. Soms door AMCF en mij, maar in totaliteit nog veel vaker door medeforumleden.
Wellicht dat dit wat meer opvalt als wij het doen door het vergrootglas als gevolg van het labeltje Moderator en door ons allebei vrij uitgesproken taalgebruik.
Less is bore

ducman
Forum-lid

ducman 06 okt 2010 11:49

29ninerdale schreef:Afbeelding

Is mijn woonwerkfiets. Ik fiets elke dag 70km.
Ik rijd al enkele maanden met een Alfine naaf en ben daar tot nu toe heel blij mee.
Banden zijn Schwalbe Marathon plus, nog geen lek mee gereden.
Ik heb een Lupine Tesla 4 verlichting. Is wel nodig aangezien ik langs het zonienwoud rij en daar geen straatverlichting is.

Ik rijd 3 maal per week mee met bovenstaande WW'r.
Ik doe 86km per werkdag. Is op zich géén probleem.
MAAR wat ik het belangrijkste vind is voldoende slaap te hebben. Da's de belangrijkste tip die'k u kan geven...
Ik rijd met nen Mtb, gem snelheden tussen 26/30 zijn geen probleem met de juiste banden....
En als 'k met 29ninerdale op weg ben soms 30+...Afbeelding

zannata64
Forum-lid

zannata64 08 okt 2010 12:52

dat zijn bijna alle maanden nieuwe bandjes ,en dat is ne halve préé aan km vergoeding uw werkgever zal u graag zien komen.

Uw vrouwtje zal u ook graag zien komen 4 uur per dag onderweg.Geen tijd om nog iets anders te doen.

zannata

devoorzitter
Forum-lid

devoorzitter 08 okt 2010 14:09

Uw vrouwtje zal u ook graag zien komen 4 uur per dag onderweg.Geen tijd om nog iets anders te doen
:)

Misschien ziet het vrouwtje hem wel graag gaan ;-)
5 uur onderweg lijkt mij overigens een realistischer inschatting. :-(
Pinarello FP5: Record, Zonda. Pinarello Treviso: Veloce, Easton Vista SL

99#legion
Forum-lid

99#legion 09 okt 2010 01:55

ducman schreef:
29ninerdale schreef:Afbeelding

Is mijn woonwerkfiets. Ik fiets elke dag 70km.
Ik rijd al enkele maanden met een Alfine naaf en ben daar tot nu toe heel blij mee.
Banden zijn Schwalbe Marathon plus, nog geen lek mee gereden.
Ik heb een Lupine Tesla 4 verlichting. Is wel nodig aangezien ik langs het zonienwoud rij en daar geen straatverlichting is.

Ik rijd 3 maal per week mee met bovenstaande WW'r.
Ik doe 86km per werkdag. Is op zich géén probleem.
MAAR wat ik het belangrijkste vind is voldoende slaap te hebben. Da's de belangrijkste tip die'k u kan geven...
Ik rijd met nen Mtb, gem snelheden tussen 26/30 zijn geen probleem met de juiste banden....
En als 'k met 29ninerdale op weg ben soms 30+...Afbeelding
Thx voor je reply. De fiets van 29ninerdale heeft me eigenlijk de knoop doen doorhakken qua fietskeuze. Mooie gemiddelde snelheid trouwens met een MTB.

Fijn weekend toegewenst !

bikerke
Forum-lid

bikerke 02 dec 2010 21:41

Wanneer je heel veel woon/werk km's wil maken moet je fiets
vooral comfortabel zijn.
Dus: een geometrie met een hoge balhoofdbuis en op maat gemaakt.
Die trillingen absorbeert: een kader in staal, titanium of carbon dus.
Bredere bandjes: 25 of 28mm
En best een bagagedragertje
Goede verlichting die lang meegaat: een SON dynamo met ledlamp
Een Rohloffnaaf als versnelling
Spatborden
Eigenlijk dus een fiets dat je laat bouwen zoals: http://www.m-gineering.nl/mindex.htm

plantagenet
Forum-lid

Gebruikersavatar plantagenet 02 dec 2010 22:38

Er staat in de Fiets van december ook een reactie op dit topic......just to let you all know
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

krilynck
Forum-lid

krilynck 02 dec 2010 22:41

@Bikerke: M-gineering is inderdaad erg goed, maar vergeet Santos, Avaghon, Van Herwerden, etc. niet. Rohloff is heel mooi en SON in principe ook, maar met wat minder kom je er best.

Op de site van Santos kun je je eigen fiets samenstellen, wat misschien handig is om te bepalen wat je ongeveer wilt hebben. De meeste producten worden ook geleverd door de andere merken die ik hierboven noem, dus je zit hoe dan ook niet aan Santos vast.

zorba
Forum-lid

zorba 03 dec 2010 16:00

Plantagenet schreef:Er staat in de Fiets van december ook een reactie op dit topic......just to let you all know

Hehe en ja ook de vaste columniste Louise vind 130km ww over de grens...
(net als ik overigens...)
Do not CROSS the road!

ajhoff
Forum-lid

ajhoff 03 dec 2010 16:55

In de zomer: mwoah, in de winter: no way !

Vind het trouwens ook wel een eind naast 8 uur per dag werken. Incidenteel op een mooie zomerdag kan ik me voorstellen dat je dit doet, maar met regen en kou :(

Plaats reactie