Alles over vakanties op én met de fiets

La Marmotte 2014

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 20 nov 2013 22:26

hpos schreef:
Macer77 schreef:Shit, even niet opgelet en gelijk de Sjaak. Wil volgend jaar ook voor de eerste keer de La Marmotte rijden en ging er vanuit dat de inschrijving begin december was, nu blijkt ik dus te laat te zijn.

Maar eens even kijken of ik een georganiseerde reis kan regelen.
Bij http://www.alpedhuezfietsreizen.nl/ kan je nog gewoon losse startkaarten kopen. Zijn blijkbaar niet zo populair als andere jaren...
Welke gek gaat er dan ook €100!! voor betalen

hpos
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 nov 2013 12:18

hpos 21 nov 2013 09:07

japiecarbon schreef:
hpos schreef:
Macer77 schreef:Shit, even niet opgelet en gelijk de Sjaak. Wil volgend jaar ook voor de eerste keer de La Marmotte rijden en ging er vanuit dat de inschrijving begin december was, nu blijkt ik dus te laat te zijn.

Maar eens even kijken of ik een georganiseerde reis kan regelen.
Bij http://www.alpedhuezfietsreizen.nl/ kan je nog gewoon losse startkaarten kopen. Zijn blijkbaar niet zo populair als andere jaren...
Welke gek gaat er dan ook €100!! voor betalen
De officiele kaarten zijn ook ongeveer 92 euro...dus ik vindt 8 euro administratiekosten/winst voor AdHfietsenrezien heel normaal voor mensen die te laat zijn via de reguliere weg.....ik snap sowieso niet waarom je dit soort sneue en niets toevoegende opmerking plaatst op een fiets-forum...

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 21 nov 2013 09:36

hpos schreef:
De officiele kaarten zijn ook ongeveer 92 euro...dus ik vindt 8 euro administratiekosten/winst voor AdHfietsenrezien heel normaal voor mensen die te laat zijn via de reguliere weg.....ik snap sowieso niet waarom je dit soort sneue en niets toevoegende opmerking plaatst op een fiets-forum...
Ik vind 92 euro ook een absurd bedrag moet ik zeggen als je ziet wat je ervoor terug krijgt.

jeroenbiemans
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 mar 2010 15:35

jeroenbiemans 21 nov 2013 10:29

Natuurlijk is dat een veel te hoog bedrag als je ziet wat je ervoor terug krijgt - zeker als je het vergelijkt met sommige Belgische toertochten waar je voor slechts 5 euro al een mooie route met betere bevoorrading etc krijgt. Maar zolang Sportcommunication die kaarten nog steeds elk jaar binnen een paar dagen kwijt is kunnen ze het vragen. Daarnaast is de Marmotte voor veel mensen HET evenement waar ze enorm graag aan deel willen nemen en daar dus zonder problemen 92 of 100 euro inschrijfgeld voor over hebben.

Kwestie van vraag en aanbod volgens mij.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27872
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 nov 2013 10:44

Als ik SC was zou ik 200 euro vragen. Wordt er toch wel voor betaald door al die vermogende Denen.

olleranip
Forum-lid
Berichten: 416
Lid geworden op: 02 nov 2006 21:01

olleranip 21 nov 2013 12:07

Al die vermogende Denen? Verklaar u nader....

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27872
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 nov 2013 15:04

Sinds enige jaren is de Marmotte vooral een evenement voor vermogende Denen. OK, er doen ook veel Nederlanders mee.

olleranip
Forum-lid
Berichten: 416
Lid geworden op: 02 nov 2006 21:01

olleranip 21 nov 2013 16:49

havana schreef:Sinds enige jaren is de Marmotte vooral een evenement voor vermogende Denen. OK, er doen ook veel Nederlanders mee.
Maar die sparen er heel hard voor! :)

jeroenbiemans
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 mar 2010 15:35

jeroenbiemans 21 nov 2013 23:26

Inderdaad verbazingwekkend veel Denen gezien afgelopen zomer bij de Marmotte, onze hele camping stond er vol mee. En de een nog met mooier materiaal dan de andere. Moest wel lachen toen ik halverwege de Glandon al twee Denen met een rode kop zag lopen naast hun veel te dure Cervelo's; je kunt wel een knappe fiets kopen maar je moet toch echt zelf trappen......

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 21 nov 2013 23:59

jeroenbiemans schreef: hun veel te dure Cervelo's;
:?: :roll: :roll:
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

jeroenbiemans
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 mar 2010 15:35

jeroenbiemans 22 nov 2013 10:40

Nah goed, de exacte prijs weet ik niet maar de Zipp-wielset deed mij vermoeden dat het een prijzig beestje betrof ;-) Ik vond het iig veel te mooie fietsen om aan de hand mee te nemen tijdens een bergwandeling, En verder was ik natuurlijk gewoon een beetje jaloers op zo'n mooie bike :lol:

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 22 nov 2013 12:51

Als je op een fiets van +6k€ rijdt, en je moet op de eerste de beste berg al lopen, dan sta je toch gewoon voor lul op je dan veel te dure fiets? Mooi materiaal moet je wel een beetje verdienen (of mag dat niet gezegd worden?).

Mijn indruk van de marmot was dat er een tijdelijke Nederlanderse fietskolonie gevestigd leek te zijn. Maar mijn laatste editie was alweer vijf jaar terug. Nu niet meer dus?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Plaats reactie