Alles over vakanties op én met de fiets

Amstel Gold toertocht 2014

ernest69
Forum-lid

ernest69 21 apr 2014 20:44

Foto's en filmpjes staan online! (Op Amstel.nl)
Probleem met de daadwerkelijke afstand is ondertussen ook opgelost. Wielomtrek stond nog op maat van mijn mtb.. :(
If you are not confused, you are not well informed (Lord Falkland)

BMCSLX01
Forum-lid

BMCSLX01 22 apr 2014 08:59

Ik heb meerdere mensen over 137km horen reppen. Ik miste een beklimming in België (stond ook nooit aangegeven in het 'routeboek').

Iemand hier ook die vrouw gezien die in de afdaling van de Eyserbosweg midden op de weg ging staan met haar hond om te laten zien hoe asociaal we wel niet zijn en dat ze niet normaal naar haar auto toe kon? Idioterie komt blijkbaar van twee kanten. Als er 15.000 man aan het fietsen zijn kan je je denk ik wel voorstellen dat je een dagje last heb als je in een afdaling woont. Het zal wel aan mijn eigen perceptie liggen ;)

Verder HEERLIJK kort gereden :mrgreen: Man wat was ik daar blij mee, eerste uurtje beetje fris maar daarna was het genieten. Windstopper ook snel uit en de arm-stukken konden ook naar beneden.

Feestje achteraf was ook weer prachtig, wat een voldoening. Zondag lekker koers gekeken met afsteken, renners een stuk of 5/6 keer gezien. Machtig.

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik heb alweer zin in volgend jaar!
I just love to ride my bike, thats all.. - Mark Cavendish

tom de groot
Forum-lid

tom de groot 22 apr 2014 11:58

Afdaling eyserbosweg?

BMCSLX01
Forum-lid

BMCSLX01 22 apr 2014 12:04

Zei ik Eyserbosweg? Stom van me haha, ik bedoel na de kruisberg richting de Eyserbosweg.

Afdaling met een hobbeltje erin en dan haaks rechts een bruggetje over. Als je beneden bent links, rechts, links, rechts en dan begint de Eyser.

tom de groot
Forum-lid

tom de groot 22 apr 2014 15:12

Heb de vrouw niet gezien maar dat is sowieso al niet de beste afdaling. Je hebt van die mensen...

BMCSLX01
Forum-lid

BMCSLX01 22 apr 2014 15:25

Nee zeker niet. Dat bruggetje werd me bijna teveel. Lag een boel zand en grind in het midden van de weg. Daar gleed ik even met een leuke 2-wheel drift doorheen :?

JasperGR
Forum-lid

Gebruikersavatar JasperGR 22 apr 2014 17:37

Tsja er stond ook bij dat het een gevaarlijke afdaling was ;)
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3

Dagmar
Forum-lid

Dagmar 22 apr 2014 19:03

ik woon in Valkenburg, en zie het elk jaar dat er groepen zijn die gewoon met 4-en naast elkaar rijden op een smalle weg. Ik kan goed begrijpen dat er mensen boos worden van dit a sociale gedrag...

Gelukkig zijn er ook veel die het wel goed doen en netjes zich aan de regels houden

martinbo
Forum-lid

Gebruikersavatar martinbo 22 apr 2014 20:41

Fietste die dag van de Duitse kant rustig het Drielandenpunt op.
De hoeveelheid daar gedumpte verpakkingen van repen, snelle jelles, gelletjes, isostarretjes en bananenschillen bracht bij mij plaatsvervangende schaamte.
Wie zijn toch die klootzakken die wel 100 km met de verpakte inhoud kunnen rijden en niet 1 km met de verpakking tot de eerste prullenbak?

laurens87
Forum-lid

laurens87 22 apr 2014 22:04

Ik heb de 200km gereden, totaal op de teller was 204, incl heen en weer naar de camping boven op de bemelerberg.
Dat kwam ook goed uit, vertrek was voor mij 8 uur, toen ik om 12 uur langs de camping kwam in de tweede ronde kon ik mooi mijn overschoenen en jasje droppen. En ik was heel blij dat ik deze aangehad heb! Verder vond ik het een prima dag, weinig filerijden de eerste 150km. Daarna wel, draaide de Eyserbosweg op, daar had op het steilste stuk een vrouw besloten gewoon over deze weg naar beneden te moeten met de auto. Iedereen uit de pedalen, ik ook. Niet handig van de vrouw (was een local) verder prima maar goed, denk na want omrijden was sneller geweest.
Gelukkig kon ik weer op gang komen en hoefde ik niet (zoals anderen) te lopen. Daarna met een maat de rest uitgereden, hij reed de 150 en we hadden het voor elkaar gekregen om binnen 3 minuten van elkaar de Eyserbosweg op te draaien! Toch gezellig samen, daarna op de keutenberg wat file maar voor de rest prima.
Ook de finish een stuk beter dan vorig jaar, nu kon ik tenminste normaal finishen!!

Verder gedrag van anderen, er zitten er genoeg die alles als wedstrijd beschouwen. Kwa rotzooi viel het mij mee, ik heb met toertochten wel eens meer rotzooi langs de kant zien liggen. Als ik volgend jaar weer ingeloot wordt, dan doe ik vermoedelijk weer mee!
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

jandoedel
Forum-lid

jandoedel 23 apr 2014 22:04

BMCSLX01 schreef:Nee zeker niet. Dat bruggetje werd me bijna teveel. Lag een boel zand en grind in het midden van de weg. Daar gleed ik even met een leuke 2-wheel drift doorheen :?
Dat grind ligt er altijd bij dat bruggetje. Ik vraag me wel eens af hoe een heel peloton daar ongeschonden doorheen komt.

BMCSLX01
Forum-lid

BMCSLX01 24 apr 2014 09:02

jandoedel schreef:
BMCSLX01 schreef:Nee zeker niet. Dat bruggetje werd me bijna teveel. Lag een boel zand en grind in het midden van de weg. Daar gleed ik even met een leuke 2-wheel drift doorheen :?
Dat grind ligt er altijd bij dat bruggetje. Ik vraag me wel eens af hoe een heel peloton daar ongeschonden doorheen komt.
Ik zit me inderdaad elk jaar weer af te vragen waarom dat niet weggehaald wordt. Misschien volgend jaar zelf maar even doen :P

Je zag overigens in de profkoers dat de camera motor er ook last van had en daardoor Voeckler ook. De dingen die je ziet als je erop let..

Plaats reactie