Over de wielersport en zijn beoefenaars.

team Garmin-Cerveló

micky515
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2010 12:08

micky515 29 aug 2010 12:12

race-niek schreef:
ericpeters schreef:Dank je wel Casran, hebben we tenminste iets te speculeren ;)

Specialized en Pina zijn het niet die hebben nu al 2 teams.
Colnago, BMT zijn het niet want die hebben nu geen Prot tour team
Cervelo en Felt weten we ook dat het niet zijn.

Wat blijft er over?
Willier lijkt me niet in Luxemburg aan de slag te willen en Orbea, La Pierre en Fuji zullen het ook wel niet zijn alhoewel hij ook wel van die zou schrikken.
Die 2 Duitsers Focus en Canyon sluit ik niet uit. En Trek en Scott zie ik niet 1,2,3 naar Luxemburg gaan maar hij zou er niet van schrikken.

En Giant daar schrikt hij zeker niet van, waar hij wel van schrikt... dat doet hij als Ridley of Merckx het is om dat ze uit zijn thuisland komen misschien ook wel van Kuota omdat hij daar vroeger op gereden heeft.
Van de andere kant "een groot fietsenmerk" Dat is dan toch Giant, Trek of Scott.


hoe kan hij het eigenlijk weten? :P
vertegenwoordiger van een fietsen fabrikant ofzo?
ik denk zelf dat scott het word.
die fietsen fabrikant sponsort al een ander top team.
ik noem rabobank niet echt een 'top team' evenals RS
Highroad-HTC vind ik toch nog wel een van de betere teams.

opzich wel een mooie poll om te maken.
wie word de fiets sponsor van de luxenburgse ploeg?


Ik zet mijn geld op Trek, ook al zou ik Andy liever op een Colnago ofzo de Ventoux naar boven zien vliegen...

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 29 aug 2010 13:23


Cerveló test team stapt uit het Peleton en wordT fiets sponsor van de Garmin ploeg


ja, krijg gelijk gezeur als je er iets van zegt
maak zelf ook fouten, maar ja, in de topic titel..
dat doet pijn aan mijn ogen, vandaar
verder niet vervelend bedoeld hoor

race-niek
Forum-lid
Berichten: 741
Lid geworden op: 24 feb 2009 21:32
Locatie: Groningen

race-niek 29 aug 2010 15:13

MrT schreef:

Cerveló test team stapt uit het Peleton en wordT fiets sponsor van de Garmin ploeg


ja, krijg gelijk gezeur als je er iets van zegt
maak zelf ook fouten, maar ja, in de topic titel..
dat doet pijn aan mijn ogen, vandaar
verder niet vervelend bedoeld hoor


oei dat was een heel dom foutje van me:$
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009

bikeboss
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 08 okt 2006 16:21

bikeboss 29 aug 2010 15:15

Pieter Vansynghel, CEO van Eddy Merckx Cycles, moet de fietsenfabriek verlaten en wordt vervangen door Kurt Moons, die via een nieuwe strategie de internationalisatie en de groei van het merk moet bewerkstelligen. Met als objectief over zowat 5 jaar de Eddy Merckx fietsen tot wereldleider te maken in het duurdere raceframe-marktsegment, dient het belang van de Belgische markt gevoelig te krimpen naar 30% van de totale verkoop en moeten exportmarkten in o.a. de VS, Groot-Brittannië en Japan sterk worden uitgebouwd. In die optiek komen ook nieuwe modellen op de markt.

Nu is Merckx de huidige fietsleverancier van het PROTOUR-team QSE en uit intervieuws met Lefevre is reeds vaak zijn ultieme droom gebleken, nl. een TOURZEGE op zijn palmares (waarom zou hij anders zo uitdrukkelijk achter Contador hebben aangezeten, die hij met lede ogen naar Riis ziet gaan?).

Ik ben uiteraard niet helderziend, maar iig zijn volgens het bovenstaande alle elementen aanwezig, zowel bij Eddy Merckx Cycles als bij Lefevre, om materiaalsponsor te worden van de Luxemburgse Schleck-ploeg.

race-niek
Forum-lid
Berichten: 741
Lid geworden op: 24 feb 2009 21:32
Locatie: Groningen

race-niek 29 aug 2010 15:53

bikeboss schreef:Pieter Vansynghel, CEO van Eddy Merckx Cycles, moet de fietsenfabriek verlaten en wordt vervangen door Kurt Moons, die via een nieuwe strategie de internationalisatie en de groei van het merk moet bewerkstelligen. Met als objectief over zowat 5 jaar de Eddy Merckx fietsen tot wereldleider te maken in het duurdere raceframe-marktsegment, dient het belang van de Belgische markt gevoelig te krimpen naar 30% van de totale verkoop en moeten exportmarkten in o.a. de VS, Groot-Brittannië en Japan sterk worden uitgebouwd. In die optiek komen ook nieuwe modellen op de markt.

Nu is Merckx de huidige fietsleverancier van het PROTOUR-team QSE en uit intervieuws met Lefevre is reeds vaak zijn ultieme droom gebleken, nl. een TOURZEGE op zijn palmares (waarom zou hij anders zo uitdrukkelijk achter Contador hebben aangezeten, die hij met lede ogen naar Riis ziet gaan?).

Ik ben uiteraard niet helderziend, maar iig zijn volgens het bovenstaande alle elementen aanwezig, zowel bij Eddy Merckx Cycles als bij Lefevre, om materiaalsponsor te worden van de Luxemburgse Schleck-ploeg.


zou best kunnen.
maar uit eerdere informatie zou het gaan om een "grote fietsenfabrikant"
ik zet mijn geld in op trek
iemand een weddenschapje doen ?(A)
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009

bikeboss
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 08 okt 2006 16:21

bikeboss 29 aug 2010 16:33

Het contract van Lefevre met QSE loopt tot eind 2011. Voor ruimere financiële armslag heeft hij voor volgend seizoen tevergeefs naar een fusie met Omega Pharma-Lotto gehengeld.
De hoofdsponsor van de nieuwe Luxemburgse ploeg is bij mijn weten nog niet officieel bekend gemaakt, al doen geruchten de ronde over een multinationale warenhuisketen met Franse hoofdzetel.

Nu vermeldt Casran dat de constructeur van de ploeg Schleck in 2011 twee ProTour-teams van materiaal zou voorzien.

Als in 2011 zowel QSE als het Luxemburgse team op Merckx zouden rijden en vanaf 2012 QSE met die Luxemburgse ploeg zou fuseren of er volledig zou in opgaan, past mijn prognose binnen de uitspraak van Casran (tenzij ik iets fundamenteels over het hoofd zie!?).

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 29 aug 2010 18:27

[/quote]
Was Felt voor 2010 al wel ruim te verkrijgen? Hier in Nederland is het echt mondjesmaat zover ik weet. Dus als je nauwelijks wat verkocht en daarna ineens vijf dealers hebt is 5x zoveel verkopen geen verrassing :) [/quote]

Om aan een Italiaan een Duitse fiets te verkopen moet je zien op het niveau kammetje/kale chinees. Zonder de exposure van een PTteam en een netwerk van ca 150 dealers hadden ze nu nog geen pepernoot verkocht. Dit zijn de woorden van de verkoopverantwoordelijke in It. Voor de goede orde: Het geeft aan hoe bijzonder zwaar er om een plek in de fietsmarkt gevochten wordt en met welke kosten dit gepaard gaat.
Dat Garmin nu met Cervelo in zee gaat heeft mss te maken met de gezamenlijke belangen op de USA/Canada markt. Maar dat bedenk ik ook maar spontaan.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

micky515
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2010 12:08

micky515 29 aug 2010 18:56

bikeboss schreef:Het contract van Lefevre met QSE loopt tot eind 2011. Voor ruimere financiële armslag heeft hij voor volgend seizoen tevergeefs naar een fusie met Omega Pharma-Lotto gehengeld.
De hoofdsponsor van de nieuwe Luxemburgse ploeg is bij mijn weten nog niet officieel bekend gemaakt, al doen geruchten de ronde over een multinationale warenhuisketen met Franse hoofdzetel.

Nu vermeldt Casran dat de constructeur van de ploeg Schleck in 2011 twee ProTour-teams van materiaal zou voorzien.

Als in 2011 zowel QSE als het Luxemburgse team op Merckx zouden rijden en vanaf 2012 QSE met die Luxemburgse ploeg zou fuseren of er volledig zou in opgaan, past mijn prognose binnen de uitspraak van Casran (tenzij ik iets fundamenteels over het hoofd zie!?).


op een ander forum liet Casran zich ontvallen dat het een amerikaans merk ging worden, niet onlogisch gezien de goeie relatie van andy schleck met Lance (mede-eigenaar bij Trek)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 aug 2010 19:00

Dan blijft alleen Trek over als optie. Zal Johan Bruyneel al dit jaar dan bij de Schleckjes ploegleider worden of zal 't nog een jaar duren?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39839
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 aug 2010 19:22

Casran moet gewoon niet zo kinderachtig doen. Wel van alles laten glippen maar niets vertellen. Als je iets niet mag vertellen hou je gewoon je mond helemaal dicht IMHO.
Less is bore

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 29 aug 2010 20:36

Moet er eigenlijk niet een apart topic komen, met dit draadje?
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

race-niek
Forum-lid
Berichten: 741
Lid geworden op: 24 feb 2009 21:32
Locatie: Groningen

race-niek 29 aug 2010 23:22

spook schreef:Moet er eigenlijk niet een apart topic komen, met dit draadje?


daar zat ik ook al aan te denken.
maar denk dat ze liever alles in 1 topic willen houden.
komt toch op het zelfde neer.

@ daniel
ja vindt ik nou ook.
volgens mij weet die zelf gewoon niks.
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009

Plaats reactie