daniel1975 schreef:Ik snap je niet.....?
Niet groot geschapen bedoeld ie waarschijnlijk....
Fiets Magazine nr. 12-2024 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
daniel1975 schreef:Ik snap je niet.....?
Ik kan je helemaal gelijk geven in het benoemen van het probleem alleen is jouw oplossing is niet de mijne.kees0251 schreef:Het gebruik van een fietsbel om breeduitrijders te duiden dat ze moeten oprotten is oneigenlijk gebruik van dat kinderdingetje en wekt irritatie i.p.v. begrip.
Breeduitrijders zouden eigenlijk door natuurlijke selectie moeten uitsterven, maar dat gaat helaas erg langzaam.
Ik vraag wel eens zo'n fietspadlinksrijder of ie in de auto ook gewoon altijd links rijdt , maar dat levert niet meer dan een glazige blik op.
Het komt gewoon niet in de bejaarde hersenpan op.*
Ik geef ze wel eens de gelegenheid om deze zaak te verwerken door gewoon met 13 km/uur achter ze te blijven rijden tot ze me opmerken, dat triggert hopelijk niks en en doet nadenken over het breeduitrijden.
*No offense, ik ben zelf 61 en ga mezelf niet beledigen.
Wil ik wel een antwoord op (proberen te formuleren)plantagenet schreef:Toch blijf ik mij verbazen dat sommigen zo'n weerstand hebben om een klein fietsbelletje op het stuur te plaatsen. (...).
Ik zou het nog iets verder zoeken: zoiets als het sentinel system dat in de Dakar Rally wordt gebruikt. Kan vast een mooie app voor geklust worden zodat alle links- en breedrijders op tijd aan de kant gaan zonder om te kijken!knutmo schreef:Wat zou het voordeel van een electronische bel dan zijn?
Je kan toch een stok van carbon nemen? Wel in bij je fiets en outfit passende kleur uiteraard.Ernie C. schreef: Al is het maar dat je dan als wielrenner een stok hebt om mee terug te slaan. (Een spreekwoordelijke stok dan, want een echte is veel te zwaar. )
Ja en op een rail aan de rechterkant van het fietspad. Kunnen ze ook niet naar links slingeren of breeduit rijden. Probleem opgelost.thestudent schreef:Dan liever zelf sturende electrische fietsen. Waarop ouderen alleen nog maar hoeven te zitten, die automatisch aan de kant gaan voor het overige verkeer. Op fietsen lijkt het toch al niet meer.