Vandaag niet gefietst in 2014
Met het oog op het mooie weer alles in het werk gesteld om vanmiddag een stukje te kunnen fietsen. Helaas, dochter ziek, kan niet naar de crèche (wil ik ook niet) dus het wordt een dagje thuis blijven vandaag
Laatst gewijzigd door havana op 18 sep 2014 08:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Eergisteren een ferme klap gemaakt met de MTB. Resultaat, een paar gekneusde ribben. Dat wordt een tijdje niet fietsen ...
Drie weken geleden een zware hersenschudding opgelopen (met de stadsfiets nota bene, dus geen helm...) en 2 dagen in het ziekenhuis mogen verblijven.
Inmiddels al weer goed opgeknapt gelukkig, maar helaas nog geen kilometers op de racer (of ATB) kunnen maken. En er is ook geen eenduidig advies over wanneer je weer mag sporten (en de daarbij behorende intensiteit)...
Inmiddels al weer goed opgeknapt gelukkig, maar helaas nog geen kilometers op de racer (of ATB) kunnen maken. En er is ook geen eenduidig advies over wanneer je weer mag sporten (en de daarbij behorende intensiteit)...
Colnago CX Zero Alu 2016
Colnago CLX2.0 Carbon 2010
Colnago Super Staal 1990
Colnago CLX2.0 Carbon 2010
Colnago Super Staal 1990
Na vanochtend een beetje uitgeslapen te hebben besloten maar eens NIET te gaan fietsen.
Ik heb de laatste tijd regelmatig zin de MTB weer eens te pakken, maar die had echt een flinke beurt nodig..... O.a. de achterrem deed bijna niks meer. Dus deze dag eens gebruikt om de MTB eens flink onder handen te nemen.
Na een paar uur was hij weer schoon, remmen ontlucht en de achterrem bijgevuld, ketting schoon en gesmeerd, derailleurs idem, crankstel gedemonteerd en weer schoon en met wat vers vet gemonteerd, voor- en achterdemper weer op passende druk gezet, en tot slot wielen netjes gereinigd en bandjes opgepompt.
Ik heb nog even getwijfeld of ik de body en lagers van het achterwiel nog zou aanpakken (Shimano XT), maar dat liep allemaal nog prima, dus maar zo gelaten. Misschien dat ik dat elders in de week toch nog even doe.
De Gazelle W8 staat er nu weer stoer bij..... Waarschijnlijk moet ik tzt nog wel eens het balhoofd vervangen. Dat lijkt niet helemaal mooi te lopen, ws. lagerschaaltje iets ingesleten. Maar kan voor nu nog prima door.
Na al dit werk vervolgens de racert voor het eerst op de Kurt Kinetic Rock & Roll gezet, die ik enkele maanden geleden van Livio Livius heb overgenomen. En er nog een fijne Sufferfest-training uit geperst.
Fijne trainer, die Kurt!
Ik heb de laatste tijd regelmatig zin de MTB weer eens te pakken, maar die had echt een flinke beurt nodig..... O.a. de achterrem deed bijna niks meer. Dus deze dag eens gebruikt om de MTB eens flink onder handen te nemen.
Na een paar uur was hij weer schoon, remmen ontlucht en de achterrem bijgevuld, ketting schoon en gesmeerd, derailleurs idem, crankstel gedemonteerd en weer schoon en met wat vers vet gemonteerd, voor- en achterdemper weer op passende druk gezet, en tot slot wielen netjes gereinigd en bandjes opgepompt.
Ik heb nog even getwijfeld of ik de body en lagers van het achterwiel nog zou aanpakken (Shimano XT), maar dat liep allemaal nog prima, dus maar zo gelaten. Misschien dat ik dat elders in de week toch nog even doe.
De Gazelle W8 staat er nu weer stoer bij..... Waarschijnlijk moet ik tzt nog wel eens het balhoofd vervangen. Dat lijkt niet helemaal mooi te lopen, ws. lagerschaaltje iets ingesleten. Maar kan voor nu nog prima door.
Na al dit werk vervolgens de racert voor het eerst op de Kurt Kinetic Rock & Roll gezet, die ik enkele maanden geleden van Livio Livius heb overgenomen. En er nog een fijne Sufferfest-training uit geperst.
Fijne trainer, die Kurt!
Laatst gewijzigd door Hanz Bé op 14 dec 2014 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid HC
In combinatie met TrainerRoad?Hanz Bé schreef:Na al dit werk vervolgens de racert voor het eerst op de Kurt Kinetic Rock & Roll gezet, die ik enkele maanden geleden van Livio Livius heb overgenomen. En er nog een fijne Sufferfest-training uit geperst.
Fijne trainer, die Kurt!
What makes the boat go faster?
Nee, trainerroad gebruik ik niet. Ik gebruik Sufferfest, met als (globale) ondersteuning de hartslagmeter. Aan de zere beentjes voel ik dan wel of ik m'n best doe
Net op het moment dat ik na het werken wil vertrekken voor mijn wekelijkse rit op dinsdag, krijg ik telefoontje van mijn vrouw. Buikgriep. Snel naar huis gefietst ... Dat bleek ook nodig te zijn. Buikgriep in zijn eerste fase kan een mens wel heel erg ellendig maken.
Vandaag wegens 2 langdurig zieken op het werk, een dubbele shift gewerkt (van 06u45 tot 21u15). In de namiddag met lede ogen nar buiten gekeken naar het heerlijke winterweer.