Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2016

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 06 mei 2016 21:19

Quarantanove schreef:Vanmiddag de TV opgezet en waarschijnlijk door de saaie vertoning op de bank in slaap gevallen. Wakker geschrokken door de ophef toen die van Emden op zijn plaat ging.
Zo de ontknoping nog gezien.
Helaas duurt het nog een tijd voor het veldrijden weer wekelijks voor boeiende rechtstreekse wielersport op TV zorgt.
Zoals voor jou wielrennen dood en dood saai is, zo zijn voor ons dit soort posts inmiddels dood en dood saai en hebben een sik van hier tot aan Turijn.

Ik doe vooral dingen met m'n leven waar ik blij van wordt. Zou je ook moeten doen. 1 tip voor jouw: kijk geen wielrennen meer en als je zo dom bent om het wel te doen val ons er niet mee lastig.

ON TOPIC: natuurlijk leuk dat Tom de winst een keer wist binnen te halen. Bizar spannend daardoor. Maar kijk verder eens in de top 10/20. Er zijn ook een aantal sprinters die duidelijk een gooi naar roze gaan doen. Ook een aantal klassementrenners knap gereden.

Ik heb genoten!

Sha Kokken
Forum-lid

Gebruikersavatar Sha Kokken 06 mei 2016 21:32

Ook een mooi plaatje: De koning die Dumoulin wil feliciteren en Tom die hem afhoudt tot de laatste renner over de meet is gekomen.

Heppiebianchi
Forum-lid

Heppiebianchi 06 mei 2016 21:33

Na mijn thuiskomst de opgenomen beelden gezien,zit in een tweestrijd wat ik nou leuker vond,er bij zijn voor de sfeer of de tv voor de mooie beelden en de spanning,ik denk toch het laatste.

Ik vins de giro zo wie zo leuker om naar te kijken als de tour.
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 06 mei 2016 21:34

ik vroeg me - enigszins naief - toch al best een tijdje af hoe dat nu ging met de verschillende truien bij de huldiging (heeft elke ploeg een trui in alle kleuren klaar liggen?)...

Afbeelding

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 06 mei 2016 21:42

monsieurpinot schreef:ik vroeg me - enigszins naief - toch al best een tijdje af hoe dat nu ging met de verschillende truien bij de huldiging (heeft elke ploeg een trui in alle kleuren klaar liggen?)...
Ik zou gewoon truien klaar leggen.

4 maten x 20 etappes x 4 klassementen x 20 ploegen x 40 euro (inkoop) = 25k. Gaat nergens over :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Gastheerg op 06 mei 2016 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 06 mei 2016 21:43

Gastheerg schreef:
monsieurpinot schreef:ik vroeg me - enigszins naief - toch al best een tijdje af hoe dat nu ging met de verschillende truien bij de huldiging (heeft elke ploeg een trui in alle kleuren klaar liggen?)...

4 maten x 20 etappes x 4 klassementen x 20 ploegen x 40 euro (inkoop) - 25k. Gaat nergens over :mrgreen:
:lol:
maar dit is niet de trui waar ze de volgende dag mee rijden in de koers, die komt wel echt van de ploeg zelf toch?

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 06 mei 2016 22:01

Gastheerg schreef:

4 maten x 20 etappes x 4 klassementen x 20 ploegen x 40 euro (inkoop) = 25k. Gaat nergens over :mrgreen:
256K trouwens :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: (maar er kan vast wat gerycled worden :lol: )

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 06 mei 2016 22:16

Lekker gekeken vanuit Italië. LTJ wordt hier "Lotto Djambo" genoemd, erg geestig. Prachtige prestatie van TD.

Deleted_User
Forum-lid

Deleted_User 06 mei 2016 22:24

monsieurpinot schreef: maar dit is niet de trui waar ze de volgende dag mee rijden in de koers, die komt wel echt van de ploeg zelf toch?
Volgens mij krijgen ze de leiderstruien van de organisatie en dus niet van de eigen kledingsponsor. Contador reed vorig jaar een het roze van SMS Santini, terwijl Tinkoff in Sportful rijdt.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 06 mei 2016 22:32

De truien komen inderdaad van de organisatie. Soms worden ze overnight door de ploeg nog wel vermaakt.

De trui die op het podium krijgen is alleen voor de show meestal, is vaak eentje met lange mouw en een rits aan de achterkant. Na de podiumceremonie krijgen ze er een aantal om daadwerkelijk in te koersen.

Eventuele broeken, handschoenen, helm enz moet wel door de kledingsponsor van de renner zelf worden geleverd.

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 06 mei 2016 22:40

havana schreef:Lekker gekeken vanuit Italië. LTJ wordt hier "Lotto Djambo" genoemd, erg geestig. Prachtige prestatie van TD.
Leuk , kan je dubbel lachen om LTJ :lol:

RobiOne
Forum-lid

Gebruikersavatar RobiOne 06 mei 2016 23:16

Ikon schreef:Na mijn thuiskomst de opgenomen beelden gezien,zit in een tweestrijd wat ik nou leuker vond,er bij zijn voor de sfeer of de tv voor de mooie beelden en de spanning,ik denk toch het laatste.

Ik vins de giro zo wie zo leuker om naar te kijken als de tour.
Ik ben er ook geweest, maar had mijn tablet meegenomen en heb via mijn telefoon de uitzending gestreamd en de startvolgorde in de gaten gehouden. Was een prima combinatie. :winkthumb:

Toch leuk om het eens van dichtbij te zien. Eerst naar Omnisport geweest en de ploegbussen etc bekeken. Ik was er op tijd, zo rond 11.30, maar het begon toen al wel drukker te worden.
Daarna een plaatsje gezocht langs het parcours en alle 198 deelnemers voorbij zien komen. :)

Plaats reactie