Pagina 8 van 18

Geplaatst: 23 okt 2010 01:41
door zapperdeflap
@Tinn

en die Marchisio wielen waren ook top,
aardige vinding,

Geplaatst: 23 okt 2010 02:00
door magoo
Ik heb me vanmiddag/vanavond ook prima vermaakt op Bikemotion. Het mooist vond ik de titanium fietsen, met name Lynsky en Van Nicholas (nee ik vind die helemaal geen slap aftreksel van, gewoon een prachtig product!). Inderdaad veel dezelfde soort fietsen gezien, mat zwart carbon gaat het helemaal worden in 2011?

Verder nog even Shimano DI2 getest, wat schakelt dat gemakkelijk!

En ik vond het geweldig om Andrea Tafi in levende lijve te zien! Leuke kleding wel waar hij zijn naam aan verbonden heeft, maar wel drukke prints.

Dé fiets waar ik voor gekomen was, was de Scott F01. Maar die stond er helemaal niet, sterker nog, de stand van Scott was onnoemelijk saa (totaal geen aankleding, alleen de modellen op een rij)i, de mooiste Scott (die van Cav) was te vinden op de Shimano stand. Minpunten voor Scott!!

En hebben jullie ook de schoenen van Fizik gezien? Best mooi maar of de functioneel zijn, ik vraag het me af. Wel duur in ieder geval (minimaal € 240).

Tenslotte leuk om Marijn de Vries eens te zien en te spreken, ik lees haar blog graag!

Heeft iemand de helmmuts van Fiets al gepast? Een leuk kado maar hij past mij voor geen meter (en ik heb géén groot hoofd!)

Morgen zal ik nog wat foto's plaatsen, heb daar nu geen zin meer in.

Geplaatst: 23 okt 2010 10:08
door litespeed
[quote="Sharkman 1"]Mr. Lynskey nog even gesproken, wel grappig dat de stand tegenover hem die van van Nicholas was. Kun je meteen zien wat echt vakmanschap is (uiteraard tegen een prijs) en wat slechts letterlijk en figuurlijk goedkope kopieën. Waar de één ophoud begint de ander (maar elk hebben ze hun bestaansrecht).[/quote]
Hier begrijp ik weinig van. Licht eens toe waarom VanNicholas een letterlijke en figuurlijke kopie van Lynskey zou zijn. Het is allebei titanium...?

Lynskey maakt frames met redelijk veel sloping. 34,8mm zitbuis. Flink oversized buizen. Onderbuis is soms bi-axiaal geovaliseerd. Ook de staande achtervork is soms gebogen.

Dat alles zie je niet bij VanNicholas met de 31mm zitbuizen en veel dunnere buizen en beperkte sloping.

Dus ik zie meer verschillen dan overeenkomsten. Zeker niet de mate van overeenkomsten als bij de 83 carbonmerken die ik gisteren heb gezien met de oversized balhoofd- en bracketsecties die bijna allemaal hetzelfde zijn.

De Chinook waar ik op gereden heb, vond ik zeker zo goed (prijs/kwaliteit) als m'n nieuwe Lynskey.

Geplaatst: 23 okt 2010 10:40
door sprintbom
Ik ben vrijdag geweest. Ik moet toegeven, ik heb weinig of geen echte nieuwe dingen gezien. Behalve dat Campa de kleuren van de logo's veranderd heeft. En dat Sram Red geel gekleurd is. Raar maar waar! Dat bepaalde merken nieuwe kleurtjes hebben gekregen. En dat er mooie en lelijke fietsen waren (BMC). Dat de Eddy Merckx 7 veel mooier is dan de EMX5.

De Colnago, Pinarello en de Basso stand waren echt de moeite om te bekijken.

De fietsen van Bikemotion 2010 waren de Pinarello Dogma, de Willier Cento Uno en de Basso Diamante

Geplaatst: 23 okt 2010 10:50
door diogenes
Heeft iemand een idee wat zo'n stalen Passoni frame kost?

Geplaatst: 23 okt 2010 11:17
door ferry1982
naar aanleiding van het genomen aantal foto's kan ik concluderen dat ik weinig voor mezelf aan mooi materiaal heb gezien.

Vond de Cielo mooi die er stond. Heb nog wel even bij Van nicholas zitten kwijlen bij de chinook. Die moet er toch ooit eens komen. Maar voor de rest niet veel spannends te zien. Ben 2 uur voor sluiting naar huis gegaan.

Geplaatst: 23 okt 2010 11:40
door sharkman113
Die Sram Yellow groep is er maar zeer tijdelijk en het is maar de vraag of je de grotere logo's mooi vindt (meer reclame en toch duurder.....).

En wat betreft het kopieer verhaal van van Nicholas: volg het titanium verhaal al heel erg lang (heb er sinds 1986 steeds eentje bijgehad). Ieder keer als een "dure" producent met iets nieuws kwam (specifiek Lynskey - dus niet Lynsky - maar ook zijn geesteskind Litespeed, seven en moots) kwam het in bepaalde maar wel goedkopere en minder ver doorgezette vorm terug in het China titanium.
Hier is wel iets voor te zeggen (beter goed gejat als slecht bedacht en ook ontwerpkosten zijn hoog en moeten worden terugverdiend) maar het blijft wel een feit.
Van Nicholas en Airborne is tot op heden naar mijn weten nooit met een innovatief idee gekomen (sloping, geintegreerd, hydroform etc.) zijn stuk voor stuk ideëen van een ander die vertaald zijn naar een betaalbaar geheel. Om maar een voorbeeld te noemen: hydrovormen zijn minder gecompliceerd dan bij anderen en worden bijv. ook niet doorgetrokken in de buizen van de achtervorken wat ook weer geld scheeld en ook het laswerk is net een stapje lager qua kwaliteit.
Plus is dan weer dat ze wel meehelpen aan het levend houden van het materiaal titanium. Goed en betaalbaar zijn is zonder meer net zo belangrijk als high-end en enkel te betalen door de happy few (wat uiteindelijk wel eindig zou zijn, zelfs litespeed beweegt zich steeds meer richting carbon).


Geplaatst: 23 okt 2010 11:45
door tinn
[quote="Diogenes"]Heeft iemand een idee wat zo'n stalen Passoni frame kost?[/quote]

Ik heb dat als echte Nederlander natuurljk gevraagd. Wat ik uit het Engels van de aardige Italiaan kon opmaken was: Die roestvrij stalen Passoni (met tekst "light steel" er op) kost dik 4000 eu. Dat is incl. voorvork, balhoofd, stuurpen, stuur en zadelpen.

Geplaatst: 23 okt 2010 11:46
door roos69
[quote="Diogenes"]Heeft iemand een idee wat zo'n stalen Passoni frame kost?[/quote]

Ligt er aan welke je bedoeld: de allergoedkoopste is ongeveer 1400 euro, er zijn er twee van rond de 3500 euro maar de meeste zitten tussen de 5000 en 6000 euro....

Tinn, Je was me net voor!


http://www.grifotrade.com/pwpuw_file/-u ... stomer.pdf

Geplaatst: 23 okt 2010 11:58
door stefan
Gisteren ook ´even´ naar de beurs geweest. Ik had ongeveer 8 uur nodig om helemaal rond te gaan. Maar dat kwam vooral omdat ik nogal veel bekende tegen kwam. O.a. AM en een heel aantal oud collega´s. Het was eigenlijk meer een bijbabbel sessie.

Het mooiste vond ik die zogenaamde ´Colnago fans´ die helemaal stonden te geilen op de nieuwe C59. Maar vervolgens niet door hadden dat op 2 meter afstand Mr. Colnago himself stond..... De hele stand stond vol maar ik had het idee dat niemand hem herkende.

Ik ben normaal gezien toch niet zo´n handtekeningenjager of iemand die met een bekend persoon op de foto wilt staan. Maar bij Ernesto kon ik het toch niet laten.
Afbeelding

Geplaatst: 23 okt 2010 12:01
door forza
Gisterenavond geweest, wat een mooi spul stond er. Ik ging specifiek kijken voor de Stevens SLR in het zwart. Ze hadden echter alleen het blauw witte frame staan. Dat was dan wel een tegenvaller.

Geplaatst: 23 okt 2010 12:10
door diogenes
Over Passoni staal prijzen:
>de meeste zitten tussen de 5000 en 6000 euro....
Hallooooo! Ik had gedacht dat het wat zou kosten, maar dit is toch wel erg veel voor staal.