Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

"De Avondetappe" 2014

tandjes!
Forum-lid

tandjes! 08 jul 2014 14:08

havana schreef:Hij kent de renners en ploegen niet, spreekt namen verkeerd uit (Frank Hoste, Twan Poels, Caisse d'Espagne, Kietel, enz.) en maakt andere inhoudelijke blunders. Hij weet zo goed als niks van materiaal. In het dopingtijdperk heeft hij zitten slapen (en dus z'n werk niet gedaan). Deze fout geven ho maar ("ich habe es nicht gewüsst"). Hij laat z'n gasten niet uitspreken, slaat een toon aan die nergens op slaat ("Hoho vader"). Is zelf meer aan het woord dan z'n gasten. Behandelt het publiek als idioten ("Feillu, die kent u niet"). Behandelt zijn gasten ook als idioten (tegen Mollema/Ten Dam: kende je Quintana voor de Tour?). Zijn uitspraak van het Engels is belabberd ("Sjenk joe Lens). Gebruikt zoveel clichés dat het niet leuk meer is ("Parijs is nog ver", "de Tour wacht op niemand..." enz). Zit soms hardop te bakkeleien over z'n oortje met z'n eindredacteur. Gedraagt zich soms onrespectvol jegens vrouwen.

En dan die uitstraling... iemand met ruim 50 kg overgewicht pas IMHO ook niet bij het wielrennen. Maar dat laatste heeft niks met de inhoud te maken, dat geef ik toe.

Moet ik nog doorgaan?

+1 Amen.
Nihil Sin Labore

knutmo
Forum-lid

knutmo 08 jul 2014 14:35

havana schreef:Moet ik nog doorgaan?
Haha! Ja lekker, ga nog maar even door.

sjoerdth
Forum-lid

sjoerdth 08 jul 2014 15:06

havana schreef:De meeste kamerleden leveren totaal geen wanprestatie, iedereen die dat roept weet niks van politiek. Het is erg populair om dat soort onzin te verkondigen, maar het slaat werkelijk nergens op. Bovendien zijn politici een stuk minder overbetaald dan Ego (al krijgen ze wel wachtgeld).
Denk dat dat eerder komt doordat iemand van "de andere partij" uit principe al niet iets goeds kan doen, politiek is voor veel mensen toch ook een beetje supporten voor het eigen team.

Ik mis bij je relaas trouwens nog "De tour win je in bed" en een opening in een gesprek om een relevante dopingvraag aan een oud-renner te stellen en ipv daarvan zeggen "maar over dat onderwerp hadden we afgesproken niet te praten", verder ben je lekker bezig :)

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 08 jul 2014 18:17

havana schreef:De meeste kamerleden leveren totaal geen wanprestatie, iedereen die dat roept weet niks van politiek. Het is erg populair om dat soort onzin te verkondigen, maar het slaat werkelijk nergens op. Bovendien zijn politici een stuk minder overbetaald dan Ego (al krijgen ze wel wachtgeld).
Oneens: elke keer dat ze ergens tegenin gaan puur ivm "de tegenpartij" zijn ze bezig met een wanprestatie. Het dwarsliggen om het dwarsliggen. Politiek belang boven landsbelang, bleegh.
En dan alle niet nagekomen afspraken en beloften; moet ik nog even doorgaan? ;)
Ik ben overtuigd voorstander van stemmen, maar heb werkelijk geen flauw idee waarop omdat niemand doet wat ie zegt.
Mart is tenminste consequent, die doet het altijd op zijn manier :D
Less is bore

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 08 jul 2014 19:13

havana schreef:Gebruikt zoveel clichés dat het niet leuk meer is ("Parijs is nog ver", "de Tour wacht op niemand..." enz).
Dit doen de collegas (de Belg) gelukkig niet, pffff.
"Ultimo Chilometro!!", ...hoor het ze nog elke dag blèren
havana schreef: En dan die uitstraling... iemand met ruim 50 kg overgewicht pas IMHO ook niet bij het wielrennen. Maar dat laatste heeft niks met de inhoud te maken, dat geef ik toe.
Inderdaad, da's makkelijk op de man spelen... zo zijn er (als we naar uiterlijk kijken, niet naar vroegere prestaties) nog wel meer met een uitstraling die niet strookt met die gespierde spijkers die er blijkbaar wel qua uitstraling bij horen, bijv Danny N, Jeroen B etc etc

Je andere argumenten kan ik voor het grootste gedeelte wel inkomen maar vergeet niet dat de Mart/NOS dit doet voor mevr van Zetten uit Tiel (touché, cliché) want de gemiddelde forummers hoeft hij niks meer te vertellen, toch?
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 08 jul 2014 19:25

Je andere argumenten kan ik voor het grootste gedeelte wel inkomen maar vergeet niet dat de Mart/NOS dit doet voor mevr van Zetten uit Tiel (touché, cliché) want de gemiddelde forummers hoeft hij niks meer te vertellen, toch?
Die mevrouw van Zetten zal Mart ook een worst wezen. De enige reden dat Mart het programma nog maakt is dat hij zichzelf graag hoort praten en je dat beter op tv doen dan tegen een boom. Zijn praatjes bestaan voornamelijk uit clichés, one liners en retorische vragen. Of zijn gasten antwoorden maakt Mart overduidelijk niet uit zolang hij maar zo snel mogelijk zelf weer aan het woord is.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 08 jul 2014 19:28

knutmo schreef:
havana schreef:Moet ik nog doorgaan?
Haha! Ja lekker, ga nog maar even door.
U vraagt wij draaien.

Hij geeft commentaar terwijl hij zit te lunchen. Smakt daarbij. Ontkent zijn eigen stuitende ijdelheid. Acteert collegialiteit. Relativeert zichzelf nooit, kan dat niet.

Nog eentje: als hij een klein beetje moet improviseren doet hij altijd alsof dat een prestatie van wereldklasse is.

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 08 jul 2014 19:47

sharkman113 schreef: Die mevrouw van Zetten zal Mart ook een worst wezen. De enige reden dat Mart het programma nog maakt is dat hij zichzelf graag hoort praten en je dat beter op tv doen dan tegen een boom. Zijn praatjes bestaan voornamelijk uit clichés, one liners en retorische vragen. Of zijn gasten antwoorden maakt Mart overduidelijk niet uit zolang hij maar zo snel mogelijk zelf weer aan het woord is.
Blijkbaar met goedkeuren van de hogere machten bij de NOS....

Hij zit er al een paar jaar dus zijn er of te weinig alternatieven of wordt er nog te weinig gebashed om hem eruit te krijgen.
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

vantheman
Forum-lid

Gebruikersavatar vantheman 08 jul 2014 20:05

havana schreef:Die man levert al jaren een volslagen wanprestatie op kosten van de belastingbetaler, lijkt me reden genoeg voor kritiek.
De avondetappe scoort rond de miljoen kijkers met een waardering van 7.6.
Er zijn blijkbaar genoeg Nederlanders die het programma wel waarderen (waar ik er één van ben).

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 08 jul 2014 20:11

Ik meestal ook, al mag er dit jaar iets meer dynamiek in.
Less is bore

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 08 jul 2014 20:19

Misschien zouden er wel 2 miljoen naar kijken als iemand anders t zou presenteren (waarvan ik er 1 ben).

En dat er veel mensen naar kijken zegt ook geen reet. Naar flutprogramma's als "Barbie is zwanger" of "Help mijn man is travestiet" kijken soms ook 1 miljoen mensen.

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 08 jul 2014 20:36

Er zitten leuke elementen in. Helaas ook Mart Smeets. Daar moet je dan maar een beetje omheen kijken, wat bijna onmogelijk is.
En precies op het moment dat Niki Terpstra gaat uitleggen wat voor banden hij morgen gaat rijden krijg je testbeeld...pfff.
Veni. Vidi. Fietsie.

Plaats reactie