Vuelta 2014
Sterk van Hesjedal, misschien moet hij meteen zijn fiets laten controleren om alle criticasters de mond te snoeren.
Doe mij ook eens wat Froome in zijn finale-koker heeft zitten. Lijkt er (weer) af te gaan, maar komt dan toch (weer) mooi terug, en gaat over Contador heen.
Doe mij ook eens wat Froome in zijn finale-koker heeft zitten. Lijkt er (weer) af te gaan, maar komt dan toch (weer) mooi terug, en gaat over Contador heen.
Ik denk dat in de tour de ploegen te sterk zijn en de belangen te groot. En dan doel ik met name op de knechten en tactieken.NoChain schreef:Wat een geweldige koers is die Vuelta altijd weer, de Tour is er slappe koffie tegen.
We hebben nu qua toppers het beste wat er in jaren is geweest, maar ik denk dat de tourploeg van Astana veel sterker was in zijn focus.
Maar dat is ook maar mening, geen idee of het waar is
-
- Forum-lid HC
De tour is ook meer een uitputtingsslag, typisch volgen de zware ritten in series achter elkaar en zijn ze langer en met meer en langer klimmen.
De Organisatie van de Vuelta heeft wel veel aankomsten bergop maar heel vaak is dit ook het enige bergje van betekenis in een rit en worden zware ritten met makkelijkere "recuperatie" ritten afgewisseld.
Daarnaast zij de commerciele belangen in de tour gewoon zo groot dat ook de mindere ploegen voor elke prijs tot op het bot vechten.
De Organisatie van de Vuelta heeft wel veel aankomsten bergop maar heel vaak is dit ook het enige bergje van betekenis in een rit en worden zware ritten met makkelijkere "recuperatie" ritten afgewisseld.
Daarnaast zij de commerciele belangen in de tour gewoon zo groot dat ook de mindere ploegen voor elke prijs tot op het bot vechten.
- daniel1975
- Forum-lid HC
En moeten er nu ook niet een paar mannen hun seizoen redden waardoor er nog scherper wordt gereden?
Less is bore
Dat klopt. In de Tour is er veel meer controle als in de Giro of Vuelta aangezien de ploegen over het algemeen een stuk sterker zijn. Het niveau zal dan wel hoger zijn in de Tour maar dat is op zich geen schande. Een voetbalwedstrijd in de 2e klasse kan gerust een pak plezanter zijn als een Champions League match ondanks dat het een heel ander niveau zal hebben.dc schreef:Ik denk dat in de tour de ploegen te sterk zijn en de belangen te groot. En dan doel ik met name op de knechten en tactieken.NoChain schreef:Wat een geweldige koers is die Vuelta altijd weer, de Tour is er slappe koffie tegen.
We hebben nu qua toppers het beste wat er in jaren is geweest, maar ik denk dat de tourploeg van Astana veel sterker was in zijn focus.
Maar dat is ook maar mening, geen idee of het waar is
Ik kijk sowieso liever naar een Giro of Vuelta, in de Tour wordt alles zo uitvergroot.
Geef mij maar de Giro. Ik vind het landschap in Spanje soms een beetje desolaatNoChain schreef: Ik kijk sowieso liever naar een Giro of Vuelta, in de Tour wordt alles zo uitvergroot.
De Tour is eens in de zoveel jaar leuk (2011 was de moeite waard).
Overigens vind ik heuvel ritten ook veel leuker dan bergetappes. Die zijn de laatste twintig jaar toch doodsaai.
Vandaag werd de strijd tussen de wetenschap van Froome en zijn display tegen het testosteronrijden van de Spaanse toppers beter in beeld gebracht dan gisteren.
Voorlopig staat het 1 tegen 1
Je collega´s bijna omver rijden omdat de display alle aandacht opeist ziet er, zacht uitgedrukt, niet spannend uit.
Persoonlijk verkies ik de Spaanse aanpak die leuker is om naar te kijken.
Voorlopig staat het 1 tegen 1
Je collega´s bijna omver rijden omdat de display alle aandacht opeist ziet er, zacht uitgedrukt, niet spannend uit.
Persoonlijk verkies ik de Spaanse aanpak die leuker is om naar te kijken.
Zij is ook tegen
In de tour was het jarenlang zo: een tiental vlakke ritten waarbij de klimmers murw gereden waren op het ogenblik dat de bergritten er aankwamen. De bergen zijn ook beter voor tempobeulen, genre armstrong, indurain, lemond, hinault e.d.ericpeters schreef:De tour is ook meer een uitputtingsslag, typisch volgen de zware ritten in series achter elkaar en zijn ze langer en met meer en langer klimmen.
De ritten in de tour kunnen beter door een ploeg onder controle worden gehouden daar het parcours meestal beter "loopt", spanje en italie is veel meer draaien en keren en bergop en bergaf met heel steile stukken. Moeilijker voor ploegen om te controleren dus.
Voor de favorieten speelt natuurlijk ook de vermoeiende hectische toestand voor, tijdens en na de ritten in de tour een grote rol.
De parcours in Spanje vind ik de laatste jaren toch we landschappelijk mooi
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Zat me wel te verbazen over met name Contador dat hij Froome de `genadeklap`niet toediende. Keer op keer reed hij van hem weg, maar al snel leek hij zich dan meer druk te maken over de mannen in zijn wiel dan om Froome.
Nu blijft de achterstand van Froome nog speelbaar. Zeker met nog een tijdrit.
Ik had het gevoel dat hij Froome vandaag toch minstens 30 seconden had kunnen aansmeren.
Nu blijft de achterstand van Froome nog speelbaar. Zeker met nog een tijdrit.
Ik had het gevoel dat hij Froome vandaag toch minstens 30 seconden had kunnen aansmeren.
Ja precies... in de tour kan je de boel aan gort rijden door een striemend tempo op te leggen met je ploeg. In de Vuelta en Giro met die idiote steile klimmetjes is dat geen doen. Dus minder waarde voor treintjes.fiedoo schreef:In de tour was het jarenlang zo: een tiental vlakke ritten waarbij de klimmers murw gereden waren op het ogenblik dat de bergritten er aankwamen. De bergen zijn ook beter voor tempobeulen, genre armstrong, indurain, lemond, hinault e.d.
De ritten in de tour kunnen beter door een ploeg onder controle worden gehouden daar het parcours meestal beter "loopt", spanje en italie is veel meer draaien en keren en bergop en bergaf met heel steile stukken. Moeilijker voor ploegen om te controleren dus.
En ik denk toch dat de treintjes in de tour net wat sterker zijn, ondanks de bizarre dichtheid van topfavorieten in de Vuelta van dit jaar. Kijk maar naar Saxo, die hadden een waanzinnig tour team, alleen brak Contador zijn scheenbeen.
Ik vind soms die aankomst in de Vuelta "kaal". Veel grijs, geen publiek. Een beetje desolaat.De parcours in Spanje vind ik de laatste jaren toch we landschappelijk mooi