Nadat ik 6Km gezwommen heb en weer een helder moment heb moet ik toch even iets corrigeren. We hebben namelijk niet allemaal over hetzelfde gesproken.GJEvK schreef:Ik begin het beetje bij beetje te begrijpen, denk ik.... Maar, als "zij" wat langer boven hun omslagpunt kunnen rijden.. en "ik" weliswaar mijn omslagpunt heb verhoogt door veel in D1 te rijden... welk stukje training mis ik dan om rijden boven mijn nieuwe omslagpunt langer vol te kunnen houden?Alan Smeets schreef:Die jongens die niets trainen en dan te hard trainen kunnen dezelfde intensiteit langer volhouden. Bij dat soort wedstrijden rijdt je een uur lang in het rood (boven je omslagpunt). Met de rustige trainingen ben jij in staat om je omslagpunt (wattage) te verhogen, terwijl zij het alleen langer kunnen volhouden.havana schreef:Een nadeel van hardcore D1 doen in de winter vond ik (behalve het mentale aspect) dat mijn basissnelheid zo goed als weg was.
Over het spinnen heb ik aangegeven dat ik de intensiteit hiervan te hoog vindt voor de winterperiode. Havana geeft daarna aan dat zijn basissnelheid weg is na de winter en bij de eerste wedstrijd de jongens die nog nauwelijks getraind hebben niet kan volgen.
Als jij direct uit je D1 of rustige duurtrainingen komt is het heel normaal dat je dan niet kunt volgen. Ik ging ervan uit dat je voor je eerste wedstrijd wel al iets specifieker getraind had.
Door D1 of rustige duurtrainingen verbeterd je omslagpunt niet, waarschijnlijk gaat het zelfs erop achteruit Echter je bouwt een enorme basis waardoor je omslagpunt wel meer omhoog gaat als je ook specifieker gaat trainen. Door middel van HIT trainingen kun je het omslagpunt van vorig seizoen aardig in stand houden.
Om dit nog eens te illustreren met het huis. De mensen die hard trainen zetten op een stuk land wat palen en beginnen met de badkamer op de eerste verdieping te bouwen. Dat kan een aardige badkamer worden, maar natuurlijk niet zo groot als de eerste verdieping van een huis, daarnaast zakken de palen hoogstwaarschijnlijk weg bij de eerste regenbui of storm.
Als je in de winter veel rustige trainingen doet, bouw je een grote basis waarop je later je conditie verder kunt uitbouwen. Je hebt dan een mooie fundering en een sterke begane grond opgebouwd, je bent misschien wel bezig met de badkamer op de eerste verdieping maar die is nog niet af. In top vorm heb je het dak erop liggen.
Bij de eerste wedstrijd lijkt het alsof die anderen veel verder zijn, maar die kunnen niet meer groeien. Om nog een zolder op die badkamer op palen te bouwen is niet mogelijk! Pieken of beter worden zit er niet in.
@TumTumTum dat was niet negatief bedoeld. Jij hebt mij eerder via de mail meer informatie gestuurd. Jij gaf toen ook al aan in Limburg of in de Ardennen veel beter te rijden dan menig groepsgenoot waarmee je rijdt. Dit komt omdat jij heel goed getraind bent voor een vrouw. Op het vlakke ben jij gewoon in het nadeel ten opzichte van de mannen. In een groep uit de wind moet de 30Km/uur toch mogelijk zijn.
@Havana vermogen wordt uitgedrukt in een Wattage of bedoelde je iets anders?