Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Mountainbikers Heuvelrug hebben vergunning nodig

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 09 jun 2015 20:03

hendrikjan schreef:Met een beetje goed wil ga ik donderdagochtend weer, kijken of ze zijn aangevuld :)

@mtb heuvelrug, Nog een vraagje, staat er op vergunning wanneer die ingaat? Of koop ik nu een sticker die nog maar een half jaar geldig is?
Denk dat de sticker genoeg zegt. Dus nog 200 dagen plezier voor 7,50 euro. :mrgreen:
Afbeelding
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

hendrikjan
Forum-lid

hendrikjan 09 jun 2015 20:33

Ja, ik had al zo een vermoeden, niet dat het echt wat uit maakt, voor de prijs hoef je het niet te laten iig (of ik niet). Maar ik kon mij ook wel weer voorstellen dat er een of ander ingenieus systeem ontwikkeld was waarbij dat "probleem" opgelost was. Vandaar de vraag.
:winkthumb:

MTB Heuvelrug
Forum-lid
Contact

MTB Heuvelrug 10 jun 2015 10:53

MTB Heuvelrug schreef:Reclame verwijderd.
Wow. Mijn eerste mod actie gescoord. (Velozine is een online magazine dat door vrijwilligers in de lucht gehouden wordt.)
link: Website

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 10 jun 2015 12:54

MTB Heuvelrug schreef:
MTB Heuvelrug schreef:Reclame verwijderd.
Wow. Mijn eerste mod actie gescoord. (Velozine is een online magazine dat door vrijwilligers in de lucht gehouden wordt.)
Tja, reclame = reclame
hendrikjan schreef:Ja, ik had al zo een vermoeden, niet dat het echt wat uit maakt, voor de prijs hoef je het niet te laten iig (of ik niet). Maar ik kon mij ook wel weer voorstellen dat er een of ander ingenieus systeem ontwikkeld was waarbij dat "probleem" opgelost was. Vandaar de vraag.
Vergunning ging dit jaar (dacht ik) in maart in en staat 2014 op de sticker.
Misschien dat gekochte "2016" stickers rond november 2015 al gekocht kunnen worden en iedereen op tijd zijn 2016 vergunning heeft. En dat de voorraad voldoende is ;)
Dat issue bij MBC Midden Nederland prima opgelost, want bij ALV afgesproken dat contributie omhoog gaat en iedereen die sticker heeft. Dus MBC zal een doos stickers bestellen denk ik.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

MTB Heuvelrug
Forum-lid
Contact

MTB Heuvelrug 17 jul 2015 11:23

Afbeelding

BREKING NIEUWS.

Op 24 augustus gaan we beginnen met de aanleg van twee nieuwe routes achter Amerongen en Leersum.

We leggen éen nieuwe route aan tussen Amerongen en Overberg aan de westkant van de Bergweg tussen Overberg en Amerongen.
Met de tweede route zullen we de routes Zuijlenstein (7km) en Lombok (4km) integreren en uitbreiden tot éen mega-route.

Het Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug gaat hiervoor een opdracht verstrekken aan Track & Trails, het bedrijf van onze routebouwer Patrick Jansen.

De aanleg wordt betaald uit een bijdrage van de Provincie Utrecht, een bijdrage van het StreekFonds Utrechtse Heuvelrug, een bijdrage van de organisatie van de MBC-Cyclo Midden-Nederland en jullie eigen bijdrage uit het Vergunningsvignet.

We gaan het werk op dezelfde manier uitvoeren als we ook gedaan hebben bij de andere routes in het Nationaal Park. Er zijn twee werkploegen met vrijwilligers nodig.
Een eerste ploeg werkt voor de kraan uit en maakt de weg vrij voor de kraan, zodat de kraanmachinist zijn werk kan doen op het tracé dat door Patrick Jansen is uitgevlagd.
Een tweede ploeg werkt achter de kraan aan, egaliseert het parcours, haalt wortels en andere obstakels weg en levert een tracé op dat klaar is om ingereden te worden.

Informatie, details, afspraken communiceren we via de vrijwilligerspagina op FB.

hendrikjan
Forum-lid

hendrikjan 22 jul 2015 08:51

En als je geen FB hebt? Afhankelijk van datum en tijd wil ik wel komen scheppen/hakken/ koffie drinken :)

MTB Heuvelrug
Forum-lid
Contact

MTB Heuvelrug 22 jul 2015 20:31

Via FB kunnen we vanaf 1 punt alle geïnteresseerden informeren (3.000 vaste lezers, 30.000 incidentele lezers). En via de vrijwilligersgroep op FB kunnen we met 500 mensen communiceren. Die 500 zijn (nog) niet allemaal actief, maar dat komt nog.

Is een fake- account onder de naam Piet Fietst om alleen te lezen een optie? Anders is het geen doen om alle platforms, kanalen, media bij te houden.
(Dat wordt een ander verhaal als er iemand op zou staan die doorkopieerd van FB naar een ander medium)

hendrikjan
Forum-lid

hendrikjan 23 jul 2015 08:25

Een nep account is geen optie. Ik ben bang dat jullie het dan met een man minder moeten doen (gesteld dat ik op de bewuste dag en tijd had gekund).

MTB Heuvelrug
Forum-lid
Contact

MTB Heuvelrug 24 jul 2015 12:57

We gaan proberen om op drie dagdelen werk te verzetten. In de ochtend en de middag voor mensen die om wat voor reden vrij zijn. In de avond met mensen die overdag moeten werken en dan wel zolang het daglicht dat toelaat.
De planning is te volgen op FB en meestal ook op http://forum.mountainbike.nl. Op dat laatste forum, moet je even zoeken naar het juiste topic. Het werkt net zoals dit forum, maar is het een echt mountainbikersforum.

MTB Heuvelrug
Forum-lid
Contact

MTB Heuvelrug 24 aug 2015 10:47

We zijn begonnen. Vier man voor de kraan uit. Vier man achter de kraan aan. De eerste kilometer ligt er zo in. Klaar om ingereden te worden.

Afbeelding
Bestaande track vanaf de voet van de Amerongse berg.

Afbeelding
En dan nu hier verder in plaats van tussen de auto's door.

Afbeelding
Egaliseren achter de kraan

Afbeelding
Egaliseren achter de kraan

Afbeelding
Arjen heeft weer voor een paar maanden werk in het NPUH. Singletrack paradise

MTB Heuvelrug
Forum-lid
Contact

MTB Heuvelrug 28 okt 2015 19:05

Het vergunningsvignet voor 2016 is vanaf deze week beschikbaar. Het is de rest van het jaar geldig plus het gehele jaar 2016. De prijs is en blijft 7,50.

Wat doen we voor dat geld?
- Dit najaar hebben we een deel van de route Amerongen verbeterd.
- We zijn nog bezig met de upgrade van de twee routes achter Amerongen en Leersum, die worden samengevoegd tot een grote ronde. Het wordt nog mooier
- We gaan in de omgeving Zeist nog wat verbeteren (KNVB)
- Op een paar plekken moet nog hout geoogst worden. Als dat gedaan is, komen er nog nieuwe stukken bij tussen Amerongen en Overberg.
- We hebben in principe toestemming om de route Austerlitz een upgrade te geven. Maar dat is en blijft een familieronde waar ook je moeder en je dochter nog uit de voeten kunnen.

We weten niet zeker of we dit allemaal voor het begin van het broedseizoen klaar hebben

Jeefp
Forum-lid

Jeefp 29 okt 2015 13:56

Ik heb gisteren vergunning Posbank gekocht 12.00 euro.
Maar mogen hier niet mee op de UHR fietsen.

Plaats reactie