hoeveel en welke fietsen heb je?
Gewaagde kleur combi die Domane. Ik heb deze uitvoering nog nooit eerder gezien. Je moet maar durven, maar ik vind hem zeer geslaagd.Sjurk schreef:Vijf stuks, waarvan 4 op de foto:
Mijn Gazelle herenfiets die resideert in m'n schuur ontbreekt, verder van voor naar achter:
- Trek Domane 5.2, nieuwe allround-fiets die na een eerste ritje afgelopen zondag wacht op beter fietsweer.
- Batavus a'light, opknappertje om te 'oefenen' met sleutelen, wordt ooit de fiets voor slecht weer.
- Sensa Trentino Ultegra, na aanschaf van de domane gebombardeerd tot Tacx-fiets (staat op een iGenius)
- Trek 7.6 FX, oude hybride die ik om wil bouwen naar crosser (stuur, shifter, bredere banden).
Wat zeker nog nodig is, is een tijdridfiets voor mooi, en een tijdritfiets voor slecht weer. Zodra ik die heb volgen nog winterfietsen... je moet toch bezig blijven
-
- Forum-lid
Ik dacht dat het een variant op de teamfiets van MTN is/was. Die reden de afgelopen jaren toch op geel/zwarte Treks?
Ik vind het een erg mooie kleurstelling trouwens.
Ik vind het een erg mooie kleurstelling trouwens.
- oldandslow
- Forum-lid
Hier mijn verzameling van rijklare fietsen.
Een Dengfu FM 28, een van Tuyl 840 met Campa, een Bulls, mijn modderfiets 26" , en mijn laatste aanwinst een 29er MTB.
De Bulls heb ik ooit opgebouwd omdat ik toch nog wielen had, en een Campa Xenon groep. En hij rijdt nog eens erg comfortabel ook met 36 spaaks wielen.
De 26er was mijn eerste Chinees, 5 jaar geleden. Het is gewoon leuk om zelf iets te bouwen, daarom kwam de FM 28 er (noodgedwongen, na het stelen van mijn Cube) er al vrij snel achteraan.
De van Tuyl vond ik gewoon mooi, en ziet er wel grappig uit met die CPX velgen. Die komen net als het Miche crankstel uit een crossfiets waarvan het balhoofd scheurde toen ik in een met bladeren gevulde kuil reed.
Mijn laatste aanwinst is een Chinees FR 216 carbon MTB frame dat ik Chin#3 heb gedoopt. Nog weinig kilometers mee gemaakt, maar dat komt nog wel.
En natuurlijk heb ik ook nog een kroeg- en boodschappenfiets. En mijn vrouw heeft ook een racefiets, een MTB en last but not least een fiets voor woon- werkverkeer.
Een Dengfu FM 28, een van Tuyl 840 met Campa, een Bulls, mijn modderfiets 26" , en mijn laatste aanwinst een 29er MTB.
De Bulls heb ik ooit opgebouwd omdat ik toch nog wielen had, en een Campa Xenon groep. En hij rijdt nog eens erg comfortabel ook met 36 spaaks wielen.
De 26er was mijn eerste Chinees, 5 jaar geleden. Het is gewoon leuk om zelf iets te bouwen, daarom kwam de FM 28 er (noodgedwongen, na het stelen van mijn Cube) er al vrij snel achteraan.
De van Tuyl vond ik gewoon mooi, en ziet er wel grappig uit met die CPX velgen. Die komen net als het Miche crankstel uit een crossfiets waarvan het balhoofd scheurde toen ik in een met bladeren gevulde kuil reed.
Mijn laatste aanwinst is een Chinees FR 216 carbon MTB frame dat ik Chin#3 heb gedoopt. Nog weinig kilometers mee gemaakt, maar dat komt nog wel.
En natuurlijk heb ik ook nog een kroeg- en boodschappenfiets. En mijn vrouw heeft ook een racefiets, een MTB en last but not least een fiets voor woon- werkverkeer.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works
Check dit even http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=28&t=47733, benieuwd hoe de Klein eruit zietAluRacer schreef:Ik heb er 3.
Racefiets: Klein Quantum Race.
MTB: Klein Attitude Race.
Gravelbike: Specialized Diverge Smartweld.
Maar hoe krijg ik mijn foto's hier geüpload?
Lukt niet met pc en ook niet met een iPad.
Ik heb mijn voorraad sinds kort terug gebracht tot 3 stuks (racefietsen):
* Stevens SLC uit 2008 (met heel veel kilometers op de klok en nu gepromoveerd tot winterfiets);
* Rose Xeon RS 5000 uit 2012 (minder kilometers en bedoeld voor mooi weer); en
* Ridley Fenix C10 disc custom uit 2015 (splinternieuw en bedoeld voor stralend weer).
Daarnaast heb ik nog een oude Ridley mountainbike en een Gazelle hybride, maar die fietsen gebruik ik slechts zelden.
* Stevens SLC uit 2008 (met heel veel kilometers op de klok en nu gepromoveerd tot winterfiets);
* Rose Xeon RS 5000 uit 2012 (minder kilometers en bedoeld voor mooi weer); en
* Ridley Fenix C10 disc custom uit 2015 (splinternieuw en bedoeld voor stralend weer).
Daarnaast heb ik nog een oude Ridley mountainbike en een Gazelle hybride, maar die fietsen gebruik ik slechts zelden.
Real men wear blûk!!! Marcel
Vandaag even foto's getrokken van mijn tweewielers. Met de De Rosa alweer de eerste 1000km gereden, afgelopen zaterdag gecrasht maar de schade valt gelukkig mee. De Diamant is gedegradeerd als koersfiets maar gebruik ik tussendoor ook nog veel.
SAM_4054_1200 by Jan Willem K, on Flickr
SAM_4121_1200 by Jan Willem K, on Flickr
SAM_4140_1200 by Jan Willem K, on Flickr
SAM_4054_1200 by Jan Willem K, on Flickr
SAM_4121_1200 by Jan Willem K, on Flickr
SAM_4140_1200 by Jan Willem K, on Flickr
- Sensa Romagna Comp, rood-zwart, Ultegra/105 afgemonteerd
- Bijzonder lelijke en gammele Avancer stadsfiets/stationsfiets
Die gammele bak verhuisd binnenkort van Leiden naar station Rotterdam CS (werk in Rotterdam en reis meestal vanuit Leiden met trein of fiets). In Leiden komt daar dan een mooi fietsje voor in de plaats, ben nog op zoek naar een mooi tweedehands raceframe om op/om te bouwen. Zit aan singlespeed te denken, is lekker station-proof. En na de zomer proberen of MTB wat voor me is. N+1, je denkt dat het onzin is totdat je het eenmaal te pakken hebt
- Bijzonder lelijke en gammele Avancer stadsfiets/stationsfiets
Die gammele bak verhuisd binnenkort van Leiden naar station Rotterdam CS (werk in Rotterdam en reis meestal vanuit Leiden met trein of fiets). In Leiden komt daar dan een mooi fietsje voor in de plaats, ben nog op zoek naar een mooi tweedehands raceframe om op/om te bouwen. Zit aan singlespeed te denken, is lekker station-proof. En na de zomer proberen of MTB wat voor me is. N+1, je denkt dat het onzin is totdat je het eenmaal te pakken hebt