Belgje schreef:
Doet mij denken aan die jogger die ik eens zag, die even de pas moest inhouden voor een moeder die de straat overstak met 3 kleine kinderen - allen op de fiets - en haar prompt begon uit te schelden voor "h***rejong" en meer van dat.
Toen ik vervolgens hem daarop aansprak, riep hij dat hij mij wel zou vinden.
Als je zo weinig controle over jezelf hebt en zo kwaad wordt voor zo'n pieteluttigheden, hoor je niet thuis op de openbare weg.
Is het zo moeilijk om allemaal een beetje begrip voor elkaar te tonen?
Mensen kunnen niks meer van elkaar hebben...apenrots syndroom? Kookpan? Stress, crisis? Weet ik veel wat? En kunnen zich niet, of weigeren categorisch zich in een ander te verplaatsen.
De twee meest conflicterende groepen:
Pa en Moe 55+ haalt half mei de fiets al dan niet met motortje weer eens uit de schuur voor een tochtje. Met zijn tweetjes naast elkaar midden op het fietspad zodat er niks of niemand er meer langs kan kachelen ze voort...
Helemaal prima...maar hou er een beetje rekening mee dat een fietspad ook gewoon een verkeersader is, er ook nog andere mensen rondrijden, niet eens alleen maar die kutwielrenners, en barst niet in scheldpartijen uit als er iemand langs wil. Of hou rechts!
Aan de andere kant van het spectrum hebben we de "snelle dinsdagavond trainingsploeg" van wielerclub het Binnenbochtje op het Buitenblad die zich niet kunnen verplaatsen in het feit dat andere mensen niet regelmatig in een pelotonnetje rondscheuren en zich gewoon het Jan Hubekelubis schrikken als zo'n groep in volle vaart langs komt. Hell...als ik zelf rondfiets schrik er soms ook van. Niet iedereen heeft de training en de reflexen van een wedstrijdrenner...hou daar ook een beetje rekening mee.
En als iemand eens iets verkeerd doet in het verkeer is dat niet altijd meteen omdat het een kutwielrenner of een aso automobilist is, mensen maken soms ook gewoon fouten. Per ongeluk.
Is dat nou zo heel erg moeilijk?
En dan ook nog dit:
havana schreef:- smartphone in je hand houden tijdens fietsen wordt verboden
- fietsen met muziek in je oren wordt verboden
+1!