Carbon Clincher test mei nummer
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13778
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Het is voor ons toch vooral looks, iig voor mij wel. Mijn foil smoelt echt beter met hoog Carbon, dan met mijn lage klimwielen. Maar in de bergen gaan toch echt de lage wielen erop en de Ardennen zijn voor mij al bergen.
Tja simpelweg of er mensen zijn met slechte ervaringen qua kapot gaan van de velg bij lange afdalingen door het remmen.sharkman113 schreef:Wat wil je graag horen.
Dat ze niet subliem sturen (behalve rechtuit) en zijwind gevoelig zijn weet ik al heel lang. Het gaat mij erom of ik een andere set wielen moet regelen of dat ze gewoon veilig zijn om mee af te dalen i.c.m. mogelijk veel remmen. Aangezien het een alu velg is verwacht ik eigenlijk dat het wel mee zal vallen.
Helaas heb ik deze test compleet gemist in Fiets (ben geen abonnee, koop enkel regelmatig lossen nummers).
Kan iemand een korte recap geven van de geteste wielen en resultaten? Als ik het nummer nog ergens kan kopen is dat natuurlijk ook prima, maar kan hem hier in de buurt niet meer vinden.
Kan iemand een korte recap geven van de geteste wielen en resultaten? Als ik het nummer nog ergens kan kopen is dat natuurlijk ook prima, maar kan hem hier in de buurt niet meer vinden.
hier kun je hem bestellen. Via Blendle.nl kun je hem online lezen tegen geringe betaling.
Paar dagen Dolomiti met de Bora's achter de rug. Was perfect!
-> passo Gardena achter een bus moeten afdalen. Heel veel geremd. In dal was velg handwarm (<<50gr c) omgevingstemperatuur >30gr c. Dus geen probleem voor m'n latex biba's
-> behoorlijke wind boven op Valparola. Ook in afdaling. Geen problemen.
-> passo Gardena achter een bus moeten afdalen. Heel veel geremd. In dal was velg handwarm (<<50gr c) omgevingstemperatuur >30gr c. Dus geen probleem voor m'n latex biba's
-> behoorlijke wind boven op Valparola. Ook in afdaling. Geen problemen.
Gisteren de Marmotte bij hoge temperaturen met Zipp 404 FC's gereden en het voelde prima. Ook vooraf even wat 'testjes' gedaan met wat langer en meer slepend remmen en toen werden ze ook niet overmatig heet.
Bij de Mavic service truck hadden ze 14 (carbon) schadegevallen geholpen aan andere wielen. Valt dan ook relatief mee.
Bij de Mavic service truck hadden ze 14 (carbon) schadegevallen geholpen aan andere wielen. Valt dan ook relatief mee.
@knukkel , heb jij ook wat zijdelingse speling op je wielen ?
ik vooral op het achterwiel
Als ik deze eruit haal, verlies ik een beetje soepelheid in het wiel
Heb me ook laten vertellen dat dit normaal is bij de firecrest's , een beetje speling moeten ze hebben ??
ik vooral op het achterwiel
Als ik deze eruit haal, verlies ik een beetje soepelheid in het wiel
Heb me ook laten vertellen dat dit normaal is bij de firecrest's , een beetje speling moeten ze hebben ??
Sworks Venge
-
- Forum-lid
- Berichten: 1696
- Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12
Tijd geleden dat ik hoorde dat iemand met latex de berg afgingroger68 schreef:Paar dagen Dolomiti met de Bora's achter de rug. Was perfect!
-> passo Gardena achter een bus moeten afdalen. Heel veel geremd. In dal was velg handwarm (<<50gr c) omgevingstemperatuur >30gr c. Dus geen probleem voor m'n latex biba's
-> behoorlijke wind boven op Valparola. Ook in afdaling. Geen problemen.
Onbelast moet er idd een beetje zijdelingse speling op zitten. Als je met je gewicht op het zadel drukt moet dit echter zijn verdwenen.brekson schreef:@knukkel , heb jij ook wat zijdelingse speling op je wielen ?
ik vooral op het achterwiel
Als ik deze eruit haal, verlies ik een beetje soepelheid in het wiel
Heb me ook laten vertellen dat dit normaal is bij de firecrest's , een beetje speling moeten ze hebben ??
Als je de speling er helemaal uit draait dan komt er teveel (axiale) spanning op de lagers te staan. Daar kunnen ze niet tegen en draai je het handeltje in de soep (ze lopen dan idd ook wat zwaarder).
Ik draai de 'stelmoer' altijd vast tot hij net het lager raakt, en dan iets van 1/8 slag terug voor ik hem vastzet.
Heb een beetje een haat/liefde verhouding met die wielen. Ze lopen heerlijk licht en zijn stijf, maar de Zipp naven zijn niet bepaald onderhoudsvrij.
Omdat ik maar 1 wielset heb rij ik ook in slecht weer op slechte wegen (brabantse criteriumpjes) en heb na plm 6000km nu 1x een lager moeten vervangen, en dat vind ik dan ook wel weer acceptabel...
Mijn gedachte was, die is gekmaterialist schreef:Tijd geleden dat ik hoorde dat iemand met latex de berg afgingroger68 schreef:Paar dagen Dolomiti met de Bora's achter de rug. Was perfect!
-> passo Gardena achter een bus moeten afdalen. Heel veel geremd. In dal was velg handwarm (<<50gr c) omgevingstemperatuur >30gr c. Dus geen probleem voor m'n latex biba's
-> behoorlijke wind boven op Valparola. Ook in afdaling. Geen problemen.