Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Carbon Clincher test mei nummer

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13778
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 30 jun 2015 12:24

Het is voor ons toch vooral looks, iig voor mij wel. Mijn foil smoelt echt beter met hoog Carbon, dan met mijn lage klimwielen. Maar in de bergen gaan toch echt de lage wielen erop en de Ardennen zijn voor mij al bergen.

Gebruikersavatar
bw75
Forum-lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 16 nov 2012 20:06

Gebruikersavatar bw75 30 jun 2015 20:01

sharkman113 schreef:Wat wil je graag horen.
Tja simpelweg of er mensen zijn met slechte ervaringen qua kapot gaan van de velg bij lange afdalingen door het remmen.

Dat ze niet subliem sturen (behalve rechtuit) en zijwind gevoelig zijn weet ik al heel lang. Het gaat mij erom of ik een andere set wielen moet regelen of dat ze gewoon veilig zijn om mee af te dalen i.c.m. mogelijk veel remmen. Aangezien het een alu velg is verwacht ik eigenlijk dat het wel mee zal vallen.

P_Roeske
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 30 apr 2014 08:15

P_Roeske 04 jul 2015 15:50

Helaas heb ik deze test compleet gemist in Fiets (ben geen abonnee, koop enkel regelmatig lossen nummers).

Kan iemand een korte recap geven van de geteste wielen en resultaten? Als ik het nummer nog ergens kan kopen is dat natuurlijk ook prima, maar kan hem hier in de buurt niet meer vinden.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3220
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 04 jul 2015 15:54

hier kun je hem bestellen. Via Blendle.nl kun je hem online lezen tegen geringe betaling.

P_Roeske
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 30 apr 2014 08:15

P_Roeske 04 jul 2015 16:53

Hartelijk dank, gelijk even besteld.

Gebruikersavatar
roger68
Forum-lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 04 jul 2007 23:32

Gebruikersavatar roger68 04 jul 2015 22:50

Paar dagen Dolomiti met de Bora's achter de rug. Was perfect!
-> passo Gardena achter een bus moeten afdalen. Heel veel geremd. In dal was velg handwarm (<<50gr c) omgevingstemperatuur >30gr c. Dus geen probleem voor m'n latex biba's
-> behoorlijke wind boven op Valparola. Ook in afdaling. Geen problemen.

Gebruikersavatar
knukkel
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 jan 2008 22:37

Gebruikersavatar knukkel 05 jul 2015 18:57

Gisteren de Marmotte bij hoge temperaturen met Zipp 404 FC's gereden en het voelde prima. Ook vooraf even wat 'testjes' gedaan met wat langer en meer slepend remmen en toen werden ze ook niet overmatig heet.
Bij de Mavic service truck hadden ze 14 (carbon) schadegevallen geholpen aan andere wielen. Valt dan ook relatief mee.

brekson
Forum-lid
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 05 jul 2015 23:08

@knukkel , heb jij ook wat zijdelingse speling op je wielen ?
ik vooral op het achterwiel
Als ik deze eruit haal, verlies ik een beetje soepelheid in het wiel
Heb me ook laten vertellen dat dit normaal is bij de firecrest's , een beetje speling moeten ze hebben ??
Sworks Venge

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 05 jul 2015 23:16

roger68 schreef:Paar dagen Dolomiti met de Bora's achter de rug. Was perfect!
-> passo Gardena achter een bus moeten afdalen. Heel veel geremd. In dal was velg handwarm (<<50gr c) omgevingstemperatuur >30gr c. Dus geen probleem voor m'n latex biba's
-> behoorlijke wind boven op Valparola. Ook in afdaling. Geen problemen.
Tijd geleden dat ik hoorde dat iemand met latex de berg afging

Gebruikersavatar
knukkel
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 jan 2008 22:37

Gebruikersavatar knukkel 06 jul 2015 10:58

brekson schreef:@knukkel , heb jij ook wat zijdelingse speling op je wielen ?
ik vooral op het achterwiel
Als ik deze eruit haal, verlies ik een beetje soepelheid in het wiel
Heb me ook laten vertellen dat dit normaal is bij de firecrest's , een beetje speling moeten ze hebben ??
Onbelast moet er idd een beetje zijdelingse speling op zitten. Als je met je gewicht op het zadel drukt moet dit echter zijn verdwenen.
Als je de speling er helemaal uit draait dan komt er teveel (axiale) spanning op de lagers te staan. Daar kunnen ze niet tegen en draai je het handeltje in de soep (ze lopen dan idd ook wat zwaarder).
Ik draai de 'stelmoer' altijd vast tot hij net het lager raakt, en dan iets van 1/8 slag terug voor ik hem vastzet.
Heb een beetje een haat/liefde verhouding met die wielen. Ze lopen heerlijk licht en zijn stijf, maar de Zipp naven zijn niet bepaald onderhoudsvrij.
Omdat ik maar 1 wielset heb rij ik ook in slecht weer op slechte wegen (brabantse criteriumpjes) en heb na plm 6000km nu 1x een lager moeten vervangen, en dat vind ik dan ook wel weer acceptabel...

brekson
Forum-lid
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 06 jul 2015 14:09

Dank je voor de bevestiging
Ik rijd er enkel mee met goed weer
Nu 3000km ........
Sworks Venge

hd
Forum-lid
Berichten: 217
Lid geworden op: 21 apr 2010 10:15

hd 06 jul 2015 20:29

materialist schreef:
roger68 schreef:Paar dagen Dolomiti met de Bora's achter de rug. Was perfect!
-> passo Gardena achter een bus moeten afdalen. Heel veel geremd. In dal was velg handwarm (<<50gr c) omgevingstemperatuur >30gr c. Dus geen probleem voor m'n latex biba's
-> behoorlijke wind boven op Valparola. Ook in afdaling. Geen problemen.
Tijd geleden dat ik hoorde dat iemand met latex de berg afging
Mijn gedachte was, die is gek :) :D :shock:

Plaats reactie