Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 520

matthiav
Forum-lid

matthiav 06 jan 2016 23:33

Iemand ervaring met navigatie op een Edge 520? Kan een course als een 'track' gevolgd worden, maw zonder route aanwijzingen, en zonder herberekening van de course als je een beetje afwijkt of off-road gaat?

scheurneus
Forum-lid
Contact

scheurneus 07 jan 2016 07:49

Ja kan prima, is in basis de enige manier met de 5x0 edges.

Maar alleen voorgeladen koersen, geen A naar B route in toestel mogelijk.
Marco :)

fietser1972
Forum-lid

Gebruikersavatar fietser1972 08 jan 2016 16:05

- het rijden van een workout met blokjes d1 en d2 ging niet geheel vlekkeloos. Ik kreeg voortdurend de melding "hartslag te hoog. Maximum hartslag: 180 bpm." Mijn hartslag is de gehele workout geen enkele keer boven de 180 geweest. Ik begrijp niet hoe dit komt. Een bug of ergens iets niet goed ingesteld in de settings?.

Ik heb inmiddels uitgebreid contact gehad met Garmin over dit probleem. Door Garmin gesuggereerde algemene oplossingen zoals een master rest en software update hebben niet gewerkt. Garmin gaat nu mijn unit omruilen. Kennelijk een bug in deze unit.
Ik heb inmiddels van Garmin een nieuw apparaat gekregen. Heeft overigens bijna 4 weken geduurd om hem om te ruilen :dislike: Helaas is het probleem niet opgelost. Heeft iemand anders ook het probleem met rare meldingen tijdens een workout? Gelukkig kan je in de laatste versie 3.1 van de software van de Edge 520 de meldingen tijdens een workout volledig uitzetten (dus ik krijg die rare meldingen niet meer) maar ik vind het wel handig als ik een piepje krijg als ik buiten de hartslagzone zit.
Scott Addict 10 | Specialized Sequioa | Specialized Roubaix | Van Nicholas Mistral

fietser1972
Forum-lid

Gebruikersavatar fietser1972 12 jan 2016 21:57

Vandaag uitgebreid contact gehad met Garmin. Ze erkennen dat er een fout in de broncode zit van de Garmin. Het probleem treedt alleen op met workouts die zijn gemaakt in andere programma's dan Garmin Express. Ze verwachten met een van de volgende releases van de software deze bug op te lossen.
Scott Addict 10 | Specialized Sequioa | Specialized Roubaix | Van Nicholas Mistral

donleben
Forum-lid

donleben 29 jan 2016 20:44

Sinds afgelopen week ben ik in het bezit van een Garmin Edge 520. Eerste indruk is zeker goed! Software is up to date.

Vandaag stond er een harde wind en even StravaLive getest. Bij het rijden van segmenten kreeg ik te zien wat de te rijden afstand was en de tijd van de virtuele partner. Ik dacht dat dit dan de houder van de KOM bleek te zijn. Dat was helaas niet het geval. Er werden willekeurige virtuele partners gekozen uit de topt 10 ipv de leider van het klassement. Nu dus een paar mooie bekers erbij ipv KOM's ;-)

Hebben meer mensen deze ervaring?
Weet iemand hoe ik Strava Live kan instellen dat ik alleen tegen de houder van de KOM kan rijden?

bigfloor
Forum-lid

Gebruikersavatar bigfloor 29 jan 2016 20:47

Je kunt volgens mij per segment apart instellen waar je op wilt richten, je eigen PR, de KOM enz. Weet alleen niet meer waar dat precies in te stellen is
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24

donleben
Forum-lid

donleben 29 jan 2016 21:53

Het is even zoeken, maar zelf het antwoord gevonden:

Menu - Training - Strava Live Segmenten - (Kies het segment) - Klassement - (Selecteer KOM/PR of andere partner)

Veel succes wie ik hiermee heb geholpen!

PS: Hier staat de nodige info http://www.dcrainmaker.com/2015/07/intr ... eries.html

bigfloor
Forum-lid

Gebruikersavatar bigfloor 29 jan 2016 22:30

donleben schreef:Het is even zoeken, maar zelf het antwoord gevonden:

Menu - Training - Strava Live Segmenten - (Kies het segment) - Klassement - (Selecteer KOM/PR of andere partner)

Veel succes wie ik hiermee heb geholpen!

PS: Hier staat de nodige info http://www.dcrainmaker.com/2015/07/intr ... eries.html
Thx, scheelt mij ook weer zoeken
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 07 feb 2016 21:52

stockie schreef:Je kan de orginele kaart van garmin backuppen op je pc en nadien verwijderen van je toestel.
Dan heb je de volle 100MB vrij om Openstreetmaps kaartmateriaal op te plaatsen (min een 10-tal MB voor ritten, tracks en routes).
Heeft er trouwens iemand ervaring met de turn-by-turn directions als je een route hebt uitgestippeld?
Ik had in basecamp een route uitgetekend en geupload als .gpx-bestand naar mijn edge 520. Maar ik kreeg enkel de direction 'fiets naar eindpunt', zonder dat afslagen bij kruispunten werden vermeld...
begrijp ik dan goed dat er twee geheugen gedeeltes zijn? en dat dat standaard kaartmateriaal op een andere plek is op geslagen dan op het geheugen van die 54MB? of is het geheugen helemaal geen 54 MB, maar is dat de ruimte die nog vrij is nadat het standaard kaartmateriaal is geladen

opperhoofd
Forum-lid

Gebruikersavatar opperhoofd 07 feb 2016 22:08

Ja.

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 07 feb 2016 22:15

opperhoofd schreef:Ja.
haha, op welke vraag is dat het antwoord? 1 of 2? ;)

opafiets
Forum-lid

Gebruikersavatar opafiets 08 feb 2016 07:24

Origineel, wanneer de 520 uit de winkel komt heb je zo'n 50Mb vrij.
De kaart die origineel op de 520 staat neemt zo'n 50 Mb in beslag.

Wanneer je deze kaart verwijderd heb je 100Mb vrij.
Op deze 100Mb worden je gereden ritten opgeslagen.
Maar je kan er ook eigen kaartmateriaal opzetten.
Je kan er ,pak em beet, 1 provincie opzetten.
Veel meer zal het niet worden.
.................

Plaats reactie