Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

+ 100 km ritten

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 15 aug 2015 21:52

SevenofNine schreef:Maar goed, ik vind het leuk om zelf dingen uit te vogelen of in onzekerheid te verkeren :mrgreen:
Ik begrijp uit de reacties dat het voor sommigen een doodsangst is.

Om maar met Descartes te spreken: Durf te twijfelen!
Wat zou een doodsangst zijn? Ik maak zelf mijn routes, maar vind het heel fijn om te weten hoe hoog de col is waar ik over ga. Heb ik het idee dat ik me "uit ga sloven" dat pak ik een hogere. Maar op deze manier weet mijn familie ook waar ik heen ben. De route staat namellijk ook op de computer thuis.
Dat jij er geen behoefte aan hebt, prima, maar het lijkt erop dat je je er ook niet in verdiept hebt. Ook dat geeft niet, maar dan kun je beter je mening, die zo hier en daar nogal mank gaat, te ventileren.
En ik begrijp al helemaal niet waarom je als je 100+km ritten wilt rijden je "maar moet zien waar je uitkomt".
Trouwens, het is voor mij helemaal geen gadget, maar een gebruiks middel.
En jij wacht misschien wel met het wisselen van een ketting als het één en ander gaat overslaan. Daar ga ik niet op wachten en vervang het eerder.
Laatst gewijzigd door Jans op 15 aug 2015 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.

SevenofNine
Forum-lid

Gebruikersavatar SevenofNine 15 aug 2015 22:17

Jans, we agree to disagree ;)

vermeulen
Forum-lid

vermeulen 16 aug 2015 18:49

Strava vind ik ook niet zo heel boeiend, het enige leuke is dat je gemiddelde snelheid over een bepaad stuk van een route kunt zien, dus bijvoorbeeld het gedeelte buiten de bebouwde kom. Dat is wat zuiverder vergelijken dan het gemiddelde op de kilometerteller, en je kunt het achteraf doen, in plaats van tijdens de rit je kilometerteller resetten en snel checken wat je gemiddelde is als je de bebouwde kom inrijdt.
De virtuele competitie op de KOM segmenten vind ik daarentegen een heel slecht idee; je moet gewoon niet gaan racen op de openbare weg waar ook normaal verkeer is.

Google maps is ook heel handig trouwens, dat scheelt toch een hoop gekeutel met een kaart, en de nodige kilometers omrijden. Fietsen vind ik erg leuk, nieuwe routes ontdekken ook, maar de weg zoeken en drie keer dezelfde 65-plussers langs zien rijden terwijl je de weg aan het zoeken bent niet echt.

wdfl
Forum-lid

wdfl 16 aug 2015 19:03

strava is voor de fun.

op een rustige dag en als alles goed zit wil ik ook wel es simpelweg gaan knallen.
verstand op nul, kopke leeg en gewoon gaan ... maar das eerder een uitzondering.
vadaag rustig 50 km gaan bollen aan HR van 130, heerlijk morgen om te fietsen
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)

Plaats reactie