De oplossing is min. 2 fietsen (in het kader van n+1).Keezx schreef:Volgens Murphy's Law ga je een keer een probleem krijgen en dat kan echt vervelend uitpakken op vakantie o.i.d.
SRAM ETAP
Ik zou eens met iemand gaan fietsen die er ter plekke achter kwam dat hij vergeten was z'n Di2 batterij te monterenKeezx schreef:Volgens Murphy's Law ga je een keer een probleem krijgen en dat kan echt vervelend uitpakken op vakantie o.i.d.
Tot nu toe 2x meegemaakt dat er een snuiter in het gezelschap uberhaupt niet aan z'n ritje kon beginnen omdat hij batterijproblemen met z'n DI2 had, met zulke lui heb ik geen medelijden.
(Netzomin als met iemand die z'n remkabel lostrekt of de derailleur slaat in de spaken, gewoon eigen schuld)
Overigens heb ik zaterdag een kort testritje met Red Etap gedaan. Schakelde erg fijn!
Oh, ik zou zo'n persoon toch echt proberen te helpen met al mijn wijsheid, onderdelen en aanwezig gereedschap. Maar dat zal de persoon wel zijn. Laatst ook een los contact in mijn Di2-junction box en een weigerende derailleur. Eigen schuld dus maar?Keezx schreef:Volgens Murphy's Law ga je een keer een probleem krijgen en dat kan echt vervelend uitpakken op vakantie o.i.d.
Tot nu toe 2x meegemaakt dat er een snuiter in het gezelschap uberhaupt niet aan z'n ritje kon beginnen omdat hij batterijproblemen met z'n DI2 had, met zulke lui heb ik geen medelijden.
(Netzomin als met iemand die z'n remkabel lostrekt of de derailleur slaat in de spaken, gewoon eigen schuld)
Om de reactie toch nog inhoudelijk te maken;
Ik zie het voordeel van het draadloos schakelen niet. Het zal een oplossing zijn voor een niet bestaand probleem, bedacht door de marketingafdeling van SRAM. (ook al zal het een uitgemolken onderwerp zijn) Eenmalig heb je er tijdswinst mee. Of zijn de Di2/EPS-kabels zo gammel dat ze elke twee jaar vervangen moeten worden? Qua betrouwbaarheid zou ik bij elektronica alleen maar bedraad willen...
Heb zelf EPS, en heb een hekel aan die kabels.. vind het allemaal maar fragiel, het werkt verders perfect,
Vind eTap erg praktisch, optisch misschien nog niet geheel top maar dat zal in de toekomst wel verbeteren.
Heb op verschillende fora's alleen maar positieve geluiden gehoord, ik voorzie een grote toekomst in draadloos schakelen.
Vind eTap erg praktisch, optisch misschien nog niet geheel top maar dat zal in de toekomst wel verbeteren.
Heb op verschillende fora's alleen maar positieve geluiden gehoord, ik voorzie een grote toekomst in draadloos schakelen.
YFood !!!
ETAP kun je eenvoudig op elk frame monteren, in de toekomst kunnen er frames worden ontwikkeld zonder enige voorziening voor schakelkabels (of interne batterijen), het oogt erg clean. Je kan de batterijen omwisselen als je achter toch een keer zonder stroom komt te zitten.
Mij lijkt de oplossing wel iets beter dan met kabletjes. Ik denk dat Shimano ook met een draadloze oplossing zal komen tzt.
Ik denk wel dat dit de oplossing gaat zijn voor de toekomst. Mijn draadloze fietscomputer doet het altijd, speciaal voor gekozen tov de veel betrouwbardere bedrade fietscomputer, jij niet?
Mij lijkt de oplossing wel iets beter dan met kabletjes. Ik denk dat Shimano ook met een draadloze oplossing zal komen tzt.
Ik denk wel dat dit de oplossing gaat zijn voor de toekomst. Mijn draadloze fietscomputer doet het altijd, speciaal voor gekozen tov de veel betrouwbardere bedrade fietscomputer, jij niet?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16493
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Dat is een van de betere argumenten die ik al gehoord heb om de twijfelaars ivm "is het wel betrouwbaar" te overtuigen, net als de afstandbediening om je auto te openen/sluiten, van je TV, ......Sieper schreef:............. Mijn draadloze fietscomputer doet het altijd, speciaal voor gekozen tov de veel betrouwbardere bedrade fietscomputer, jij niet?
Jammer dat op dit moment de upgrade kits nog nergens voorradig zijn.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Eerste problemen worden al gemeld. Stelschroefje van de VD kan de crank beschadigen. Zoals gewoonlijk bij SRAM worden de early adopters weer gestraft...
Totdat de afstand te groot is, er teveel interferentie is, het spectrum vol zit, je de afstandsbediening niet juist richt, de zender/ontvanger niet netjes uitgelijnd is, de ANT+-dongle te ver weg ligt,er teveel materiaal in de weg zit, je een sensor wilt koppelen terwijl je computer meerdere sensoren vindt?Lcsmet schreef:Dat is een van de betere argumenten die ik al gehoord heb om de twijfelaars ivm "is het wel betrouwbaar" te overtuigen, net als de afstandbediening om je auto te openen/sluiten, van je TV, ......Sieper schreef:............. Mijn draadloze fietscomputer doet het altijd, speciaal voor gekozen tov de veel betrouwbardere bedrade fietscomputer, jij niet?
Jammer dat op dit moment de upgrade kits nog nergens voorradig zijn.
Let op; ik zeg niet dat het onbetrouwbaar is. Indien wel, mea culpa. Ik zeg dat het een oplossing voor een niet bestaand probleem is.
Wireless netwerk iemand? Als het betrouwbaar moet zijn, bedraad!
SRAM komt met elektronisch schakelen, DAT is nieuws. Maar dan zijn ze jaren te laat en het kneusje dat ze niet eerder zoiets op de markt (konden) zetten. Dus moet er een foefje ingebouwd worden zodat het echt vernieuwend is. Maar dat foefje is een oplossing voor een niet bestaand probleem. Alhoewel, best een goede oplossing om je achterstand ineens in te lopen....
Er zijn nog steeds contacten die kunnen corroderen!
Dat er frames speciaal gemaakt kunnen worden voor draadloos schakelen, klopt. Er zijn nu ook frames louter voor elektronisch schakelen. Erg onhandig, zit je vast aan een bepaald systeem!
Laatst gewijzigd door RuudRuud op 21 mar 2016 12:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Daar is al een modificatie voor las ik . Als early adopter ben je idd vaak proefkonijnhavana schreef:Eerste problemen worden al gemeld. Stelschroefje van de VD kan de crank beschadigen. Zoals gewoonlijk bij SRAM worden de early adopters weer gestraft...
DI2 kan niet zondermeer op elk frame, ETAP juist wel, en evt kan een (toekomstig) frame kaal/zeer eenvoudig worden gemaakt (ontwikkeld) die optie is er nu.
Natuurlijk is SRAM late to the game, draadloos is volgens mij iig wel een stapje vooruit. Ik denk dat Shimano (en Campagnolo) er ook mee zullen gaan komen.
Natuurlijk is SRAM late to the game, draadloos is volgens mij iig wel een stapje vooruit. Ik denk dat Shimano (en Campagnolo) er ook mee zullen gaan komen.
Kan Di2 niet op elk frame? Er is externe bekabeling en er zijn externe houders voor de accu die onder je bidon vastzitten. Lijkt mij genoeg voor een relatief modern frame om geschikt te zijn voor Di2?Sieper schreef:DI2 kan niet zondermeer op elk frame, ETAP juist wel, en evt kan een (toekomstig) frame kaal/zeer eenvoudig worden gemaakt (ontwikkeld) die optie is er nu.
Natuurlijk is SRAM late to the game, draadloos is volgens mij iig wel een stapje vooruit. Ik denk dat Shimano (en Campagnolo) er ook mee zullen gaan komen.
Dat je een jaren 70 racer niet om kunt bouwen, daar heb je denk ik wel gelijk in.