Alles over vakanties op én met de fiets

Wat zijn je fietsplannen voor 2016?

Gebruikersavatar
GJEvK
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 aug 2013 22:04
Locatie: Duiven

Gebruikersavatar GJEvK 25 okt 2015 13:06

Sportful 130 zou ik niet bestempelen als heel zwaar. En dat is gewoon een relaxte tocht om te rijden.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3130
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 25 okt 2015 16:56

Soap schreef:En inderdaad mijn gedachten zijn een beetje eerst wat ervaring op doen in toertochten, telkens wat langere tochten en ook toenamen van de hm's inderdaad.
Als je La Chouffe Classic gaat doen, is al een flinke rit.... zou ook de Waalse Pijl rijden de 170km versie overleef je dat goed dan is L3B langste afstand (goed) te doen :winkthumb:
YFood !!!

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 25 okt 2015 19:03

csteenbe schreef:
Soap schreef:En inderdaad mijn gedachten zijn een beetje eerst wat ervaring op doen in toertochten, telkens wat langere tochten en ook toenamen van de hm's inderdaad.
Als je La Chouffe Classic gaat doen, is al een flinke rit.... zou ook de Waalse Pijl rijden de 170km versie overleef je dat goed dan is L3B langste afstand (goed) te doen :winkthumb:
Het is nog niet vastomlijnd, maar het zou wel zo ongeveer in de lijn der verwachtingen moeten zitten. Ik zal eens opzoeken wanneer de WP is en of dat te doen is qua plannen.

Het ligt er ook aan dus welke cyclo ik uiteindelijk (kan) doen.

Dank voor de suggesties in ieder geval!
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

bever
Forum-lid
Berichten: 2228
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 25 okt 2015 22:15

ik wil heel graag een keer Parijs Roubaix fietsen, maar dat is logistiek gezien niet heel makkelijk geloof ik. Iemand tips ?

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6568
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 25 okt 2015 23:21

bever schreef:ik wil heel graag een keer Parijs Roubaix fietsen, maar dat is logistiek gezien niet heel makkelijk geloof ik. Iemand tips ?
1 een vriend/partner de volgauto laten rijden. Kan gelijk foto's maken :winkthumb:
2 gebruik maken van de busdienst van de organisatie. Heel betaalbaar
3 Le Champion organiseert een trip inclusief vervoer. beetje duur
4 op zaterdag je auto in Roubaix zetten en naar de start fietsen (160km over de kortste weg) daar een hotel nemen en je bagage bij de start inleveren en die kan je in Roubaix weer ophalen.
5 idem als 4 maar dan met de trein
6 met de auto naar de start en na het fietsen met de trein terug naar de auto (2,5 uur)
etc, ect, ect
7 idem als 6 maar dan op maandag terug fietsen

Hoe ingewikkeld kan het zijn ;)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27870
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 26 okt 2015 08:12

Soap schreef:
csteenbe schreef:
Soap schreef:En inderdaad mijn gedachten zijn een beetje eerst wat ervaring op doen in toertochten, telkens wat langere tochten en ook toenamen van de hm's inderdaad.
Als je La Chouffe Classic gaat doen, is al een flinke rit.... zou ook de Waalse Pijl rijden de 170km versie overleef je dat goed dan is L3B langste afstand (goed) te doen :winkthumb:
Het is nog niet vastomlijnd, maar het zou wel zo ongeveer in de lijn der verwachtingen moeten zitten. Ik zal eens opzoeken wanneer de WP is en of dat te doen is qua plannen.

Het ligt er ook aan dus welke cyclo ik uiteindelijk (kan) doen.

Dank voor de suggesties in ieder geval!
Als je (omgerekend) 5000 km op een Tacx zit zou ik me maar geen zorgen maken over al die ritjes. Moet makkelijk lukken...

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 26 okt 2015 08:31

havana schreef: Als je (omgerekend) 5000 km op een Tacx zit zou ik me maar geen zorgen maken over al die ritjes. Moet makkelijk lukken...
Aard van het beestje :lol:
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3130
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 26 okt 2015 14:19

Tacxen met TR :winkthumb:
YFood !!!

jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1780
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

jwkeij 26 okt 2015 21:13

Gastheerg schreef:
bever schreef:ik wil heel graag een keer Parijs Roubaix fietsen, maar dat is logistiek gezien niet heel makkelijk geloof ik. Iemand tips ?
1 een vriend/partner de volgauto laten rijden. Kan gelijk foto's maken :winkthumb:
2 gebruik maken van de busdienst van de organisatie. Heel betaalbaar
3 Le Champion organiseert een trip inclusief vervoer. beetje duur
4 op zaterdag je auto in Roubaix zetten en naar de start fietsen (160km over de kortste weg) daar een hotel nemen en je bagage bij de start inleveren en die kan je in Roubaix weer ophalen.
5 idem als 4 maar dan met de trein
6 met de auto naar de start en na het fietsen met de trein terug naar de auto (2,5 uur)
etc, ect, ect
7 idem als 6 maar dan op maandag terug fietsen

Hoe ingewikkeld kan het zijn ;)
Ik doe optie 1.
Dag 1. 's Ochtends heen. Beetje fietsen, hotelletje.
Dag 2. Parijs Roubaix fietsen. 's Avonds in de volgauto stappen en relaxen.
Trouwens, gastheerg, je blog over pr is fantastisch om te lezen.
WiND 56 - 2020

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 26 okt 2015 21:31

csteenbe schreef:Tacxen met TR :winkthumb:
Of sinds deze week Zwift met workouts ;-)
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

tjerk1121
Forum-lid
Berichten: 439
Lid geworden op: 15 okt 2010 15:45

tjerk1121 28 okt 2015 10:15

Tijdens het après-Bike Motion biertje op het terras van café Orlof in Utrecht hebben mijn vaste fietsmaat en ik besloten dat we in het voorjaar op de mountainbike van Den Helder naar Hoek van Holland gaan fietsen (over het strand uiteraard) Andersom is ook mogelijk, zolang we maar overwegend wind mee hebben.

Heeft er iemand al ervaring met deze rit?

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6189
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 28 okt 2015 10:30

tjerk1121 schreef:Tijdens het après-Bike Motion biertje op het terras van café Orlof in Utrecht hebben mijn vaste fietsmaat en ik besloten dat we in het voorjaar op de mountainbike van Den Helder naar Hoek van Holland gaan fietsen (over het strand uiteraard) Andersom is ook mogelijk, zolang we maar overwegend wind mee hebben.

Heeft er iemand al ervaring met deze rit?
Na as zondag wel :)
http://www.beachbiking.nl/hvh-dh.html
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Plaats reactie