Tour de France 2011
- daniel1975
- Forum-lid HC
Het is de vraag of Mollema dat mag of mee moet als superknecht.
Gisteren reed Rabo trouwens wel sterk in Zwitserland, met Mollema, Kruiswijk en Ten Dam in de 1e groep.
Gisteren reed Rabo trouwens wel sterk in Zwitserland, met Mollema, Kruiswijk en Ten Dam in de 1e groep.
Less is bore
Zo inderdaad! Dat was me het dagje wel waarop de rabo even leit zien wat ze allemaal in huis hebben.
Gesink laat zijn signatuur achter in de dauphine, mollema 3de in de ronde van Zwitserland en hij rijd ook met de top mee omhoog met Kruiswijk in zijn kielzog. We doen weer een beetje mee jongens!
Gesink laat zijn signatuur achter in de dauphine, mollema 3de in de ronde van Zwitserland en hij rijd ook met de top mee omhoog met Kruiswijk in zijn kielzog. We doen weer een beetje mee jongens!
Over mijn fiets mogen ze lullen, zolang ze maar niet over mijn lul fietsen.
Ik vond hem ook in de Dauphiné niet bij de echte toppers horen omhoog hoor. Hij ging zeer goed omhoog, maar moest het toch een paar keer laten lopen. In de tour zal dat alleen nog maar vaker gebeuren als er idd aanvallen gaan plaatsvinden.Daarnaast kraakt Wiggins dan wel niet in de Dauphiné, maar ik denk niet dat hij mee kan als Gesink, Sanchez, Contador en Schleck gaan aanvallen. Hij kan dat verschil echter wel weer goed maken in de tijdrit, maar ik zie hem geen bergrit winnen.
Freude am Fahren
Giant TCR 1 '11
Giant TCR 1 '11
Ik snap echt niet waarom zo veel mensen denken dat Contador zo even de Tour gaat winnen. Hij won vorig jaar maar heel nipt en nu heeft hij ook nog een loodzware Giro in de benen. Er zijn de laatste jaren weinig coureurs die beide rondes goed rijden, laat staan winnen. Komt nog de enorme mentale belasting bij van het uitgestelde proces en de weerstand die hij overal maar met name in Frankrijk zal ondervinden. Schleck is daarentegen het hele jaar al aan het voorbereiden voor de Tour en zou dus ook de uitgesproken favoriet moeten zijn.
Als je de Schlecks in de ronde van Zwitserland vergelijkt met Contador in de Giro zit daar in mijn ogen nog wel een wereld van verschil tussen. Ook denk ik dat iemand als Contador wel hersteld zal zijn tegen de tijd dat de Tour gaat beginnen. Ik denk dat Contador de sterkste zal zijn in Parijs.
Ik ben geen fan van Contador, maar ik acht hem toch wel sterker dan Schleck. Het gat was dan misschien niet groot, maar dat hoefde ook niet. Schleck heeft nergens echte tijdwinst gepakt op Contador, niet in de bergen en niet in de tijdrit. En in Navarro heeft Contador ook een heel goede knecht, hoe die vorig jaar doortrok...
Giant TCR Advanced 1 LTD / Empella Bonfire / no-name TT
Ik denk dat Mollema wel een keer voor eigen succes mag gaan. Hij gaat ook mee om ervaring op te doen in de Tour. Daarnaast heeft Gesink natuurlijk altijd nog Ten Dam als superknecht.daniel1975 schreef:Het is de vraag of Mollema dat mag of mee moet als superknecht.
Mocht het zo zijn dat Mollema geen kans maakt op iets zal hij natuurlijk als knecht mee moeten helpen.
Het probleem is alleen dat Schleck niet zomaar even Contador uit zijn wiel rijdt ben ik bang.. Ook niet nu Contador een Giro in zijn benen heeft. Al zou het wel mooi zijn natuurlijk, ik heb meer sympathie voor Schleck dan voor Contador, maartoch..lvgh schreef:Ik snap echt niet waarom zo veel mensen denken dat Contador zo even de Tour gaat winnen. Hij won vorig jaar maar heel nipt en nu heeft hij ook nog een loodzware Giro in de benen. Er zijn de laatste jaren weinig coureurs die beide rondes goed rijden, laat staan winnen. Komt nog de enorme mentale belasting bij van het uitgestelde proces en de weerstand die hij overal maar met name in Frankrijk zal ondervinden. Schleck is daarentegen het hele jaar al aan het voorbereiden voor de Tour en zou dus ook de uitgesproken favoriet moeten zijn.
Freude am Fahren
Giant TCR 1 '11
Giant TCR 1 '11
Volgens mij is het in dit topic al even ergens aangestipt, maar er zijn heel wat nieuwe regels dit jaar. Op http://www.live-radsport.ch" onclick="window.open(this.href);return false; staan ze toegelicht. In het kort:
Groene trui: maar 1 tussensprint per etappe, maar wel voor heel veel punten (net zo veel al de winnaar van een bergetappe). Op de finish liggen er in vlakke etappes de meeste punten (45), in bergritten het minst (20). Dus twee keer sprintspektakel per etappe.
Bergtrui: al die 4de, 3de, 2de categorie bergen stellen niks meer voor (1,2 en 5 punten voor de winnaar). Alleen op HC zijn eigenlijk punten te pakken. Bedoeld om de echte klimmers (dus niet de echte vluchters) weer in de bollen te krijgen. Dus dan is Gesink in bollen naast contador en schleck op het podium toch weer een optie..
Leuke wijzigingen volgens mij.
Groene trui: maar 1 tussensprint per etappe, maar wel voor heel veel punten (net zo veel al de winnaar van een bergetappe). Op de finish liggen er in vlakke etappes de meeste punten (45), in bergritten het minst (20). Dus twee keer sprintspektakel per etappe.
Bergtrui: al die 4de, 3de, 2de categorie bergen stellen niks meer voor (1,2 en 5 punten voor de winnaar). Alleen op HC zijn eigenlijk punten te pakken. Bedoeld om de echte klimmers (dus niet de echte vluchters) weer in de bollen te krijgen. Dus dan is Gesink in bollen naast contador en schleck op het podium toch weer een optie..
Leuke wijzigingen volgens mij.
-
- Forum-lid HC
Iedergeval blij dat contador meedoet. Kijgen we achteraf niet persoon X won omdat contador niet meedeed.
Voor mij is hij favoriet nummer 1, oke vorig jaar was het nipt, maar contador was toen niet echt goed. Daarnaast denk ik dat contador echt goed tot zijn recht komt bij Riis
Ben benieuwd hoe het nu is met een Giro in de benen. Schleck, ja. Ik vind de ploeg nogal zwak. Ik snap niet dat ze overal een 9 krijgen voor de ploeg in de bladen. Buiten de drie toppers heeft de rest nou niet bar veel laten zien, voight word ook al wat ouder.
Op papier lijkt het toch wel intressant te worden. Podium voor Gesink of zou dat nog even te hoog gegrepen zijn?
Voor mij is hij favoriet nummer 1, oke vorig jaar was het nipt, maar contador was toen niet echt goed. Daarnaast denk ik dat contador echt goed tot zijn recht komt bij Riis
Ben benieuwd hoe het nu is met een Giro in de benen. Schleck, ja. Ik vind de ploeg nogal zwak. Ik snap niet dat ze overal een 9 krijgen voor de ploeg in de bladen. Buiten de drie toppers heeft de rest nou niet bar veel laten zien, voight word ook al wat ouder.
Op papier lijkt het toch wel intressant te worden. Podium voor Gesink of zou dat nog even te hoog gegrepen zijn?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Leopard heeft toch een zeer aardige ploeg. Met Fuglsang, Gerdeman en Montfort hebben ze behoorlijk goede klimmers. Daarnaast hebben ze een aantal hard rijders die ook lang mee kunnen als het moet, dat hebben de heren in het verleden bij Riis wel bewezen.
dat hebben de heren in het verleden bij Riis wel bewezen.
Ik denk dat daar ook het probleem zit bij de Schlecks.
Het LIJKT of ze nu maar wat doen in tegenstelling tot vorige jaren toen ze een harde hand hadden van Riis.
Nogmaals het lijkt want ik kan niet in de keuken kijken.
Ik denk dat daar ook het probleem zit bij de Schlecks.
Het LIJKT of ze nu maar wat doen in tegenstelling tot vorige jaren toen ze een harde hand hadden van Riis.
Nogmaals het lijkt want ik kan niet in de keuken kijken.
Vroeger was ik een twijfelaar maar daar ben ik nu niet meer zo zeker van.