beginner, 2e hands Bulls via marktplaats?
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
Nogmaals: Heb je de post van Ernie C wel gelezen???Dannyy180 schreef:Hoe kan ik merken of er speling in het balhoofd zit
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Het kan dat je er weinig van kent maar lezen kan je toch wel he.Dannyy180 schreef:Hoe kan ik merken of er speling in het balhoofd zit
Lees je eigen Topic nog eens door
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Lcsmet schreef:Lees er je eigen topic nog eens op na.Dannyy180 schreef:Ik ga er zaterdag morgen heen.
Waar moet ik op Letten met de maat?
Ook onderzoeken op scheurtjes
Op pagina 3 kan je deze post van Ernie C vinden.
Ernie C. schreef:En waar je op moet letten:
-Letten op slijtage van de tandwielen (puntig i.p.v. een stukje vlak van boven = versleten) voor, achter en derailleurwieltjes.
-Controleren of er geen slag in het wiel zit (goed kijken langs een remblokje af als je het wiel laat draaien) en of alle spaken mooi op spanning staan
-De speling va het balhoofd controleren door de fiets met het voorwiel ergens tegenaan te zetten, de voorrem inknijpen en het stuur naar voren duwen.
-Speling op de trapas controleren door even aan een crankarm te wrikken van links naar rechts.
-Alle versnellingen doorlopen zowel achter als voor.
-grondige inspectie van het frame en vork op scheuren, deuken en krassen (krassen hebben vooral invloed op prijs daar wordt de fiets niet slechter van).
-Zijn de remblokken mooi recht afgesleten? Een paar nieuwe blokje kost je de kop niet maar is wel een onderhandelingspuntje.
En uiteraard een proefritje maken.
- Wiliertoerist
- Forum-lid
Contact zoeken met Kees 0251, die zal je dan aanraden om hem uit te koken in een pannetje.
Je kunt ook de zoekfunctie gebruiken......
Oa. http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... n#p1001880
Je kunt ook de zoekfunctie gebruiken......
Oa. http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... n#p1001880
Laatst gewijzigd door Wiliertoerist op 14 dec 2015 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij de fietsenmaker kun je speciale kettingreiniger kopen. Het beste huismiddeltje is lampenolie.
In ieder geval proficiat met je nieuwe fiets. Welke maat was het nu? Plaats ook even een fotootje hier of in het Red Bull/Rose topic!
In ieder geval proficiat met je nieuwe fiets. Welke maat was het nu? Plaats ook even een fotootje hier of in het Red Bull/Rose topic!
Campagnolo Ultra Dork
Een week weg geweest vandaar geen reactie.
Het is een 59cm fiets. Heb alles opgemeten e'n onderzocht. Het ziet er allemaal netjes uit.
Ik moet alleen de ketting nog ontvetten.
En dat voor de prijs van 500.
Heb er nog wat af kunnen praten haha.
Het is een 59cm fiets. Heb alles opgemeten e'n onderzocht. Het ziet er allemaal netjes uit.
Ik moet alleen de ketting nog ontvetten.
En dat voor de prijs van 500.
Heb er nog wat af kunnen praten haha.