Als een 40-jarige ex-fietser direct op het hoogste niveau mee kan doen zou dat een reden kunnen zijn. Het is ook een hele kleine sport en (gechargeerd) een groot aantal is ex-loper/fietser/zwemmer die niet mee konden komen op het hoogste niveau. Wel één van de mooiste sportenfiedoo schreef:Waarom het niveau van de thriatleten in vraag stellen?
Landis weet van geen ophouden
Eigenlijk is Armstrong een gebuisde triatleet die beginnen fietsen islopert schreef:Als een 40-jarige ex-fietser direct op het hoogste niveau mee kan doen zou dat een reden kunnen zijn. Het is ook een hele kleine sport en (gechargeerd) een groot aantal is ex-loper/fietser/zwemmer die niet mee konden komen op het hoogste niveau. Wel één van de mooiste sportenfiedoo schreef:Waarom het niveau van de thriatleten in vraag stellen?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Het is in Nederland inderdaad een kleine, maar groeiende, sport. In Duitsland, Frankrijk, Belgie, Engeland, Australie, Nieuw Zeeland en in de USA is het een hele grote sport. En inderdaad een prachtige sport. En voor die sport, met name de mediaaandacht, is het goed dal LA meedoet.lopert schreef:Als een 40-jarige ex-fietser direct op het hoogste niveau mee kan doen zou dat een reden kunnen zijn. Het is ook een hele kleine sport en (gechargeerd) een groot aantal is ex-loper/fietser/zwemmer die niet mee konden komen op het hoogste niveau. Wel één van de mooiste sportenfiedoo schreef:Waarom het niveau van de thriatleten in vraag stellen?
De Ironman in Panama betrof een 70.3, owel een halve triathlon. Dat maakt wel een verschil, natuurlijk. En ik weet niet precies wie van de absolute wereldtop mee deed. Ook dat kan uitmaken.
Armstrong is een goede zwemmer, en een uitstekende fietser, dus zolang zijn lopen ook goed is, zal hij goede uitslagen maken.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.
Je kunt het ook anders zien: in triatlon is weinig te verdienen, daarom stappen er veel over naar één van de sporten. Zo ook Lance. Maar denk niet dat ook een willekeurige andere wielrenner dat wel even presteert in een triatlon. Armstrong liep nu 1.17 op de 1/2 marathon na 1.9km zwemmen en 90km fietsen. In Panama was niet de absolute top en voor de meesten was het geen hoofddoel, maar het waren geen koekenbakkers die er mee deden.spook schreef:Het is in Nederland inderdaad een kleine, maar groeiende, sport. In Duitsland, Frankrijk, Belgie, Engeland, Australie, Nieuw Zeeland en in de USA is het een hele grote sport. En inderdaad een prachtige sport. En voor die sport, met name de mediaaandacht, is het goed dal LA meedoet.lopert schreef:Als een 40-jarige ex-fietser direct op het hoogste niveau mee kan doen zou dat een reden kunnen zijn. Het is ook een hele kleine sport en (gechargeerd) een groot aantal is ex-loper/fietser/zwemmer die niet mee konden komen op het hoogste niveau. Wel één van de mooiste sportenfiedoo schreef:Waarom het niveau van de thriatleten in vraag stellen?
De Ironman in Panama betrof een 70.3, owel een halve triathlon. Dat maakt wel een verschil, natuurlijk. En ik weet niet precies wie van de absolute wereldtop mee deed. Ook dat kan uitmaken.
Armstrong is een goede zwemmer, en een uitstekende fietser, dus zolang zijn lopen ook goed is, zal hij goede uitslagen maken.
-
- Forum-lid HC
De winnaar in Panama was Bevan Docherty, voormalig wereldkampioen, 2 keer olympische medailes en in 2008 2e op de wereldranglijst. ( http://en.wikipedia.org/wiki/Bevan_Docherty" onclick="window.open(this.href);return false; ) er stond niet bij of hij koeken kon bakken maar dat lijkt me makkelijker dan die uitslagen op de Triathlon.
Maar dat iemand die voormalig professioneel triathleet is geweest en 2 jaar geleden nog 3e in de tour was een tweede plaats kan halen (ook tegen de wereldtop) vind ik op zich niet zo vreemd. Met zwemmen zijn de verschillen nooit zo groot, fietsen kan hij zonder meer beter dan alle anderen en met lopen is hij ook vrij goed. Het wisselen zal, Armstrong kennende, ook wel niet geheel ongepland gaan.
Maar dat iemand die voormalig professioneel triathleet is geweest en 2 jaar geleden nog 3e in de tour was een tweede plaats kan halen (ook tegen de wereldtop) vind ik op zich niet zo vreemd. Met zwemmen zijn de verschillen nooit zo groot, fietsen kan hij zonder meer beter dan alle anderen en met lopen is hij ook vrij goed. Het wisselen zal, Armstrong kennende, ook wel niet geheel ongepland gaan.
Als je kan zwemmen, ja. 1,9km is een heel stuk en daar gaat het zeker al mis bij de meesten. Zwemmen is mn techniek en dat leer je niet zo maar aan. Dat zag je bijv. ook bij Laurent Jalabert die ook triatlons doet (ironman mn) maar die door zijn matige zwemmen nooit de echte top kan bedreigen.ericpeters schreef:..... Met zwemmen zijn de verschillen nooit zo groot,....
Ik geloof ook nooit dat Jalabert een goede loper zou zijn: daar heeft hij gewoon de bouw niet voor.triabas schreef:Als je kan zwemmen, ja. 1,9km is een heel stuk en daar gaat het zeker al mis bij de meesten. Zwemmen is mn techniek en dat leer je niet zo maar aan. Dat zag je bijv. ook bij Laurent Jalabert die ook triatlons doet (ironman mn) maar die door zijn matige zwemmen nooit de echte top kan bedreigen.ericpeters schreef:..... Met zwemmen zijn de verschillen nooit zo groot,....
Natuurlijk is voor sommige deelnemers deze triathlon maar een opwarmer, zijn een heel aantal atleten nog niet op topniveau en ontbreken een de echte toppers.
Niettemin sterke prestatie van Lance.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
2u55 in New Yorkfiedoo schreef:Ik geloof ook nooit dat Jalabert een goede loper zou zijn: daar heeft hij gewoon de bouw niet voor.
9u19 in Kona overigens. Al weer een aantal jaren geleden.
En dit was wel het hoofddoel van Armstrong? Wie weet hoeveel progressie hij nog kan boeken?fiedoo schreef:Natuurlijk is voor sommige deelnemers deze triathlon maar een opwarmer, zijn een heel aantal atleten nog niet op topniveau en ontbreken een de echte toppers.
1) 2 u 55 op een marathon is niet slecht maar verre van een toptijd, zeker niet voor een ex-topsporter.litespeed schreef:2u55 in New Yorkfiedoo schreef:Ik geloof ook nooit dat Jalabert een goede loper zou zijn: daar heeft hij gewoon de bouw niet voor.
9u19 in Kona overigens. Al weer een aantal jaren geleden.
En dit was wel het hoofddoel van Armstrong? Wie weet hoeveel progressie hij nog kan boeken?fiedoo schreef:Natuurlijk is voor sommige deelnemers deze triathlon maar een opwarmer, zijn een heel aantal atleten nog niet op topniveau en ontbreken de echte toppers.
2) moet ik je gelijk geven dat we niet weten of armstrong top was, kan wschlk ook nog beter presteren.
3) blijft dat er van de echte toppers er een groot deel ontbraken.
4) zoals ik al zei: het is en blijft een opmerkelijke prestatie van LA.