Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Versterking bij Rabobank

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 21 aug 2010 22:53

Wat bij mij altijd is blijven hangen als ik aan Menchov denk?

Die Vuelta rit in de stromende regen ,tegen een Spaanse combine.
In zijn eentje ,geen ploegmaat in de verste verten te zien.
Het ging om de winst van de ronde.
Werd een epische rit .
Die in mijn herinnering in zwart wit werd uitgezonden.
Maar dat zal wel door de regen en modder gekomen zijn.
Zij is ook tegen

teutoon
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:16

teutoon 22 aug 2010 14:32

Lancestrong schreef:
eelcoz schreef:
Lancestrong schreef:Heerlijk toch dat hij weg is?! Hij neemt ook nog eens twee prutsers mee, prachtig zou ik zeggen. Volgend jaar in de Tour Gesink als kopman en Mollema in zijn eerste Tour gewoon als knecht. Menchov heeft het dit jaar natuurlijk geweldig gedaan in de Tour, maar ik ben de andere jaren nog niet vergeten. Statistisch gezien is de kans dat hij volgend jaar weer slecht rijdt vrij groot.


Laten we nu even reeel blijven: In de laatste 5 Rondes van Frankrijk is Mentjsov twee keer 3e geworden, een keer 5e, een keer 51e en een keer niet uitgereden (In 2007 afgestapt vanwege het Rasmussen-gedoe). Alleen 2009 was echt slecht, maar toen had hij al wel de Giro gewonnen! Daarnaast ook nog 2 Vuelta's gewonnen. Dus waar hebben we het over?


Ik vind dat toch echt een magere score voor een kopman hoor, twee zulke slechte Tours in vijf jaar. Daarbij vind ik zijn prestatie in 2007 vanwege 'het Rasmussen-gedoe' juist erger. Hij kon zich toen niet meer motiveren, terwijl de hele ploeg met tegenzin verder reed. Dat belooft wat als Gesink hem een keer voorbij rijdt..

Natuurlijk heeft hij met het winnen van de Giro en Vuelta's geweldig gepresteerd, maar de Tour is toch het podium waarop het moet gebeuren.


Dit is echt nonsense. Menchov werkte wel degelijk voor Rasmussen. Verder
wa hij toen niet in vorm en na het drama met Rasmussen brak hij helemaal. Boogerd en Dekkert waren in vorm en waren ook gebroken naar Rasmussen. Dat Menchov toen afstapte is niet fraai maar wel begrijpelijk.

teutoon
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:16

teutoon 22 aug 2010 15:18

Doordat Menchov niet mediageniek is heb ik wel enige sympathie voor hem. Hij doet niet mee aan al die oppervlakkige media onzin, bijdehand doen voor de cameras, hij doet überhaupt niet mee aan de gestresste maatschappij. Je kan een bom naast hem laten ontploffen en hij zal geen spier verekken.
Mooie anecdote van Boogerd was dat hij met Menchov op de hotelkamer zat en Menchov urenlang geen woord zei terwijl ie naar de tv keek. Heerlijk dat zulke mensen nog bestaan.

Vanuit PR-perspectief is Menchov natuurlijk wat minder aantrekkelijk maar dat is een ander verhaal.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5000
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 23 aug 2010 18:12

Wie wordt de vervanger van Posthuma bij Rabo?

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 2011
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 23 aug 2010 21:50

KXlight schreef:Wie wordt de vervanger van Posthuma bij Rabo?


Wijnants.
Toch jammer dat Posthuma weggaat. Iemand met toch een best leuk palmares.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 23 aug 2010 21:58

Tommeke14 schreef:
KXlight schreef:Wie wordt de vervanger van Posthuma bij Rabo?


Wijnants.
Toch jammer dat Posthuma weggaat. Iemand met toch een best leuk palmares.


Ik vind het ook jammer maar ik ben wel voorstander van spreiding van de Nederlandse renners over diverse topploegen.
Zo kunnen we misschien de kloof dichten die de laatste jaren gevallen is.

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 23 aug 2010 23:00

teutoon schreef:Doordat Menchov niet mediageniek is heb ik wel enige sympathie voor hem. Hij doet niet mee aan al die oppervlakkige media onzin, bijdehand doen voor de cameras, hij doet überhaupt niet mee aan de gestresste maatschappij. Je kan een bom naast hem laten ontploffen en hij zal geen spier verekken.
Mooie anecdote van Boogerd was dat hij met Menchov op de hotelkamer zat en Menchov urenlang geen woord zei terwijl ie naar de tv keek. Heerlijk dat zulke mensen nog bestaan.

Vanuit PR-perspectief is Menchov natuurlijk wat minder aantrekkelijk maar dat is een ander verhaal.

+1
Maar hij vindt zijn meester in Karpets.
Die lacht zelfs helemaal nooit(in het openbaar),volgens ingewijden.
Zij is ook tegen

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 2011
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 24 aug 2010 02:13

Theo V schreef:
Tommeke14 schreef:
KXlight schreef:Wie wordt de vervanger van Posthuma bij Rabo?


Wijnants.
Toch jammer dat Posthuma weggaat. Iemand met toch een best leuk palmares.


Ik vind het ook jammer maar ik ben wel voorstander van spreiding van de Nederlandse renners over diverse topploegen.
Zo kunnen we misschien de kloof dichten die de laatste jaren gevallen is.


Dat is zo. Al kon Posthuma hier en daar natuurlijk voor z'n eigen kans gaan. Hopelijk kan hij dat bij de Schlecks ook!

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 26 aug 2010 22:45

Top aankoop, Maarten Wynants....

Moi, goeie knecht in iedergeval. Beetje overdreven om te roepen dat ie ook voor eigen kans kan gaan. Was het niet een maatje van Boom?

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 31 aug 2010 13:36

Wouter Weylandt naar Rabo volgens Vannieuwkerke: http://twitter.com/Vannieuwkerke

soffatti
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 01 jan 2006 17:43

soffatti 06 sep 2010 00:39

Rabobank haalt Luis Leon Sanchez

AMSTERDAM - De Rabobankploeg heeft zich voor de komende twee jaar versterkt met Luis Leon Sanchez. De Spaanse renner komt over van Caisse d'Épargne. De 26-jarige Sanchez reed sinds 2007 bij Caisse d'Épargne.
Hij geldt als een expert op de tijdrit, maar kan ook prima klimmen en goed aankomen.

Zijn successen behaalt hij doorgaans in eendaagse koersen en de kortere etappekoersen.

Sanchez won eind juli de Spaanse klassieker Clasica San Sebastian. Hij boekte ook drie etappezeges in de Tour de France en drie in Parijs-Nice. Hij won de rittenkoersen Tour Down Under, Ronde van de Middellandse Zee en Parijs-Nice.

In 2008 en 2010 kroonde hij zich tot Spaans kampioen tijdrijden. In de Tour de France van dit jaar werd hij elfde.

'Ervaren winnaar'

Ploegbaas Erik Breukink verwacht veel van Sanchez. "Hij is een uiterst getalenteerde renner. Hij is sterk in de rittenkoersen en de grote rondes, kan sprinten en tijdrijden. Met hem halen we een aanvallend ingestelde, jonge, maar toch ook ervaren winnaar binnen."

Sanchez is de zesde nieuwe aanwinst voor de Rabobankploeg. Eerder al werden Matti Breschel, Maarten Wynants, Theo Bos en Rabobeloften Tom-Jelte Slagter en Coen Vermeltfoort aan de selectie voor volgend jaar toegevoegd.

Daartegenover staat het vertrek van Denis Menchov, Dmitriy Kozuntchuk en Mauricio Ardila naar Geox.

http://www.fiets.nl/sportnieuws.asp?newsid=2327048

Heel mooi dat Rabobank hem binnen heeft weten te halen. Ik verwacht wel het nodige van hem!

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 06 sep 2010 13:34

Mooi dat ze deze klasse coureur hebben binnen gehaald. Geen grote ronde winnaar maar wel iemand waar je op kunt bouwen in enkele en meerdaagse wedstrijden.

Ben benieuwd hoe hij zijn plaats binnen Rabo gaat vinden. Ik kijk uit naar volgend seizoen!
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Plaats reactie