Fiets april
Ik zie alleen maar pluspunten in dit nieuwsbericht
Doe er nog maar een paar schijfrem ongelukken bij en de profs gaan nooit over. Dan blijven die rare schijven op racers een nice product.
Doe er nog maar een paar schijfrem ongelukken bij en de profs gaan nooit over. Dan blijven die rare schijven op racers een nice product.
Live fast; die young. mijn blog
"Niche product" of "Nice product"? En niche product kan overigens best nice zijn
Ik vond vooral de opmerking van Ventoso dat hij als prof nog nooit een situatie had meegemaakt waarin hij met good-old velgremmen niet zijn remmen kon blokkeren (of woorden van gelijke strekking), veelzeggend.
Oftewel, met velgremmen is er al een overschot aan remkracht. Roep ik al jaren, maar het maakt blijkbaar toch net ietsje meer indruk als een prof dat zegt..
Ik vond vooral de opmerking van Ventoso dat hij als prof nog nooit een situatie had meegemaakt waarin hij met good-old velgremmen niet zijn remmen kon blokkeren (of woorden van gelijke strekking), veelzeggend.
Oftewel, met velgremmen is er al een overschot aan remkracht. Roep ik al jaren, maar het maakt blijkbaar toch net ietsje meer indruk als een prof dat zegt..
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Geldt alleen voor de weg, ga ik vanuit? In de cross zullen ze wel blijven en ik vrees dat de fabrikanten hier wel weer een oplossing voor gaan verzinnen.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
Op zich toch prima als fabrikanten oplossingen verzinnen, laat ze maar lekker creatief zijn en zoeken naar nieuwe of verbeterde zaken. Stilstand is achteruitgang bovendien is iedereen vrij om te bepalen wat hij wil aanschaffen of niet.Erik schreef:Geldt alleen voor de weg, ga ik vanuit? In de cross zullen ze wel blijven en ik vrees dat de fabrikanten hier wel weer een oplossing voor gaan verzinnen.
Wat voor fiets je ook hebt, Je moet altijd blijven trappen.
hmm,.... dat laatste is niet helemaal waar. We zijn niet echt 100% vrij om te kiezen wat we willen. Probeer maar eens een moderne racefiets te kopen met de oude vertrouwde 'vierkante' trapas er in. Al die nieuwe bracket standaarden worden ons door de industrie opgedrongen. Dat zelfde geld ook voor remsystemen. Als bijna alle fabrikanten alleen maar schijfrem racers gaan maken dan wordt het als consument wel lastig kiezen.
Live fast; die young. mijn blog
Even over de schijfremmen en of mensen er op zitten te wachten: we hebben net een onderzoek gedaan onder fietsers over hun fietsbeleving. Bijna 1500 reacties hebben we daarop gehad. Misschien hebben jullie ook meegedaan. Daar komen we in een van de volgende nummers op terug, want we zijn de uitkomsten nog goed aan het bekijken. Een kleine preview wil ik wel geven. Een van de vragen ging over schijfremmen. Ik wil jullie in dit topic de conclusies niet onthouden:
Wat is jullie mening over de intrede van schijfremmen
(Zeer) positief:
44 % vrouw
60 % man
56 % totaal
Neutraal:
52 % vrouw
34 % man
38% totaal
(Zeer) negatief:
4 % vrouw
6 % man
6 % totaal
Basis N=1.376 respondenten.
Het heeft er veel van weg dat die 6 procent negatief hier op het forum oververtegenwoordigd is. Maak je geen zorgen, het is een gecertificeerd onderzoek waar ik uit citeer, dat volgens de regels van de statistiek is gedaan. We hebben geen 1300 mensen omgekocht om voor schijfremmen te stemmen
Leuk om die informatie te zien trouwens. Hoeveel er wordt gefietst, welke merken het belangrijkst zijn. We hebben niet gevraagd of je een loser bent als je in een regenboogtrui fietst als je die niet hebt verdiend. Dat doen we een volgende keer.
Wat is jullie mening over de intrede van schijfremmen
(Zeer) positief:
44 % vrouw
60 % man
56 % totaal
Neutraal:
52 % vrouw
34 % man
38% totaal
(Zeer) negatief:
4 % vrouw
6 % man
6 % totaal
Basis N=1.376 respondenten.
Het heeft er veel van weg dat die 6 procent negatief hier op het forum oververtegenwoordigd is. Maak je geen zorgen, het is een gecertificeerd onderzoek waar ik uit citeer, dat volgens de regels van de statistiek is gedaan. We hebben geen 1300 mensen omgekocht om voor schijfremmen te stemmen
Leuk om die informatie te zien trouwens. Hoeveel er wordt gefietst, welke merken het belangrijkst zijn. We hebben niet gevraagd of je een loser bent als je in een regenboogtrui fietst als je die niet hebt verdiend. Dat doen we een volgende keer.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
mag ik daar een kritische vraag over stellen? (zonder de discussie voor of tegen te starten). hoeveel van de deelnemers hebben er:
1. zowel met velg- als met schijfremmen testen gedaan.
2. (wetenschappelijk) inzicht om een goede vergelijking te kunnen maken?
ik vind de info die je geeft wat summier (hoe hebben jullie de 1376 deelnemers bijv, gevonden?), maar indien zowel 1 als 2 negatief beantwoord worden, kun je wel 15.000 mensen polsen, maar dan heb je niet zo heel veel aan de uitkomst lijkt mij.
1. zowel met velg- als met schijfremmen testen gedaan.
2. (wetenschappelijk) inzicht om een goede vergelijking te kunnen maken?
ik vind de info die je geeft wat summier (hoe hebben jullie de 1376 deelnemers bijv, gevonden?), maar indien zowel 1 als 2 negatief beantwoord worden, kun je wel 15.000 mensen polsen, maar dan heb je niet zo heel veel aan de uitkomst lijkt mij.
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Deze is niet van mezelf:
Ventoso zegt niet gevallen te zijn, en alleen tegen zijn voorganger aan gereden te zijn..Hoe bestaat het dan dat zijn linker been is geraakt ipv zijn rechterbeen? Volgens mij zitten de schijven aan de linkerkant van een fiets...
Stond er verder nog iets in fiets te lezen?
Ventoso zegt niet gevallen te zijn, en alleen tegen zijn voorganger aan gereden te zijn..Hoe bestaat het dan dat zijn linker been is geraakt ipv zijn rechterbeen? Volgens mij zitten de schijven aan de linkerkant van een fiets...
Stond er verder nog iets in fiets te lezen?
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Zou verboden moeten worden..........
@Rodrick: dus je toont aan dat het aantal marketingschapen oververtegenwoordigd is in je onderzoekspopulatie. Ik hoop dat je het met me eens bent dat dit resultaat weinig tot niets zegt over het praktisch nut van schijven op de racer.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Tuurlijk mag je een kritische vraag stellen. Het onderzoek loopt al een paar weken, ging niet over schijfremmen, dus we hebben dat niet verder uitgediept. Vind ik verder ook niet zo interessant in het bestek van het onderzoek. Ik vond alleen de zeer positieve houding nogal opvallend, zeker tov de (al te gemakkelijke) aannames op het forum dat 'men' tegen schijfremmen is. Verder denk ik dat het percentage dat nog nooit met schijfremmen heeft gefietst maar toch een mening heeft dat van hier op het forum niet zoveel zal ontlopen
Nee, om het in fauna-termen te zeggen: we tonen eerder aan dat het aantal dinosauriërs onder de fietsers beperkt is tot 6 procent van de mannen53x11 schreef:@Rodrick: dus je toont aan dat het aantal marketingschapen oververtegenwoordigd is in je onderzoekspopulatie. Ik hoop dat je het met me eens bent dat dit resultaat weinig tot niets zegt over het praktisch nut van schijven op de racer.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
die zeer positieve houding kan natuurlijk door het kuddegedrag komen zoals 53x11 omschrijft.Rodrick schreef:Tuurlijk mag je een kritische vraag stellen. Het onderzoek loopt al een paar weken, ging niet over schijfremmen, dus we hebben dat niet verder uitgediept. Vind ik verder ook niet zo interessant in het bestek van het onderzoek. Ik vond alleen de zeer positieve houding nogal opvallend, zeker tov de (al te gemakkelijke) aannames op het forum dat 'men' tegen schijfremmen is. Verder denk ik dat het percentage dat nog nooit met schijfremmen heeft gefietst maar toch een mening heeft dat van hier op het forum niet zoveel zal ontlopen
Niet een idee in een komende 'fiets' wat testen in verschillende - door wetenschappers - gevormde testomgevingen uit te laten voeren?