Pagina 8 van 11

Geplaatst: 23 sep 2010 17:30
door amclassic-fan
@Rodrick, de fiets die Kukele hier boven post heeft toch weinig meer van doen met zelf fietsen? Een motor die constant 1000 Watt levert betekend dat je gewoon 5 keer zoveel vermogen hebt dan als 'echte fietser'. Van bijv iets als die GruberAssist kan ik me jouw voorbeeld goed voorstellen, maar die bovenstaande 'mtb' is voor mij geen fiets.

@Kukelekupers. Vooral die wettelijke begrenzer eraf halen, lijkt me heel verstandig. Dan is het namelijk gewoon een motor waarop je volledig onverzekerd rond rijdt... En ja ik heb echt wel eens op een mtb gezeten buiten het platte Nederland. Misschien moet je niet alles letterlijk op de letter nemen.

Geplaatst: 23 sep 2010 18:12
door thja14
Deze kwam ik dus tegen op vakantie. Ik met mijn vriendin te voet. Twee 55 + ers op deze fietsen. Mijn vriendin wou er meteen een huren kon ze de route die we nu liepn ook op de fiets doen.


Accu zit in de onderbuis, echt een mooi fietsje.

Voor mij , alleen maar leuk dat meer mensen mijn hobby delen. En zo kunnen ze routes rijden die anders te zwaar zouden zijn.

[img=http://lh3.ggpht.com/_8IuvI968thk/TJthG ... tromer.jpg]

Geplaatst: 23 sep 2010 18:53
door kukelekupers
Amclassic-fan schreef:@Rodrick, de fiets die Kukele hier boven post heeft toch weinig meer van doen met zelf fietsen? Een motor die constant 1000 Watt levert betekend dat je gewoon 5 keer zoveel vermogen hebt dan als 'echte fietser'. Van bijv iets als die GruberAssist kan ik me jouw voorbeeld goed voorstellen, maar die bovenstaande 'mtb' is voor mij geen fiets.

@Kukelekupers. Vooral die wettelijke begrenzer eraf halen, lijkt me heel verstandig. Dan is het namelijk gewoon een motor waarop je volledig onverzekerd rond rijdt... En ja ik heb echt wel eens op een mtb gezeten buiten het platte Nederland. Misschien moet je niet alles letterlijk op de letter nemen.



Hoe kom je er nu weer bij dat die motor constant 1000 Watt levert?
Je moet niet alles letterlijk op de letter nemen ;)

Overigens:
"In der Serienfertigung ist neben der um 5.999 Euro erhältlichen offenen Variante, die 50 km/h schnell fahren soll, auch ein "echtes" Pedelec mit Abriegelung geplant."

Maar goed, ga jij maar lekker klimmen op je hyper-efficiënte fiets, en geniet van de sterk geminimaliseerde uitdaging. Wellicht dat je ooit beseft dat je nu al vanalles aan je fiets hebt gedaan om met een lager energieverbruik harder te fietsen. Je kunt ook gewoon een zware lompe enduro fiets pakken, voorzien van elektromotor, en exact dezelfde prestatie neerzetten. Echter kom je dan in de knoop met je principes..

Geplaatst: 23 sep 2010 21:29
door daniel1975
KukeleKupers schreef:
Maar goed, ga jij maar lekker klimmen op je hyper-efficiënte fiets, en geniet van de sterk geminimaliseerde uitdaging. Wellicht dat je ooit beseft dat je nu al vanalles aan je fiets hebt gedaan om met een lager energieverbruik harder te fietsen. Je kunt ook gewoon een zware lompe enduro fiets pakken, voorzien van elektromotor, en exact dezelfde prestatie neerzetten. Echter kom je dan in de knoop met je principes..


Ik heb de discussie van een afstandje gevolgd, maar hier ben ik het toch pertinent niet mee eens.
Wat jij hier schetst heeft niets meer met de wielersport te maken. Dan kun je net zo goed MotoGP gaan rijden, zit een nog sterkere motor in ;-)
Heeft IMHO niets met principes te maken, maar meer met de definitie van fietsen.

Maar dat zal voor iedereen anders zijn. Het bereiken van onderstaande lokatie heeft de nodige zweetdruppels (behoorlijk stuk op de 22x34 en half uurtje looppassage met bike op de nek) gekost. Dat geeft het bereiken van de top, het enorme uitzicht en de meer dan fantastische, ruim half uur durende afdaling toch een stuk meer glans.

Afbeelding

Geplaatst: 23 sep 2010 21:50
door pinarello
thja14 schreef:Zo maar even een stukje. Ik ben op vakantie geweest in Zwitserland. Heb wat gewandeld en gefietst (oa de Gruyere Cycling Marathon, hier vrij onbekende cyclo, prachtige belevenis).


Even off topic: heb ik jouw gesproken op de Mittelberg? (jullie waren met 3 wij met 2?)

Geplaatst: 23 sep 2010 21:54
door eelcoz
.

Geplaatst: 23 sep 2010 23:13
door simen
De discussie hier weerspiegeld mooi de ontwikkeling die bezig is.
Waar houd de fiets op en waar begint de bromfiets.
Dat lijkt op het eerste gezicht erg duidelijk maar is het niet.

Ondertussen zijn de motortjes alweer 1200 watt.
Steekt Bosch 25 mln euro in de ontwikkeling van een hulpmotor met toebehoren.
En daarna nog eens 440 mln voor het vervolg.
En dat is nog maar 1 producent.
Er is dus wel iets aan het groeien.

Daarnaast is het voor een bedrijf als Bosch een mooie relatief goedkope proeftuin voor ontwikkeling van dit soort motoren en de bijbehorende elektronika en accus.
Hoofddoel voor dit bedrijf zal toch wel de autoindustrie blijven.

http://www.bike-eu.com/news/4363/bosch- ... ility.html

Geplaatst: 24 sep 2010 15:27
door thja14
[quote=pinarello
Even off topic: heb ik jouw gesproken op de Mittelberg? (jullie waren met 3 wij met 2?)

[/quote]

Heb geantwoord via PM, voor alle anderen aanrader de Gruyere cycling tour.

Geplaatst: 29 sep 2010 11:44
door Rodrick
[quote="Amclassic-fan"]@Rodrick, de fiets die Kukele hier boven post heeft toch weinig meer van doen met zelf fietsen? Een motor die constant 1000 Watt levert betekend dat je gewoon 5 keer zoveel vermogen hebt dan als 'echte fietser'. Van bijv iets als die GruberAssist kan ik me jouw voorbeeld goed voorstellen, maar die bovenstaande 'mtb' is voor mij geen fiets.

Nou en? Je hoeft niet alle watts te gebruiken! Met de Gruber rijd je op max. eigen vermogen 48 in plaats van 45, maar doodmoe word je. En met een echte e-bike rijd je dan wellicht met 25 de Alpe op met dezelfde vermoeidheid.

@daniel: waar was die prachtige locatie? Lijkt me een inspirerende plek om te fietsen.

Geplaatst: 07 okt 2010 23:51
door simen

Geplaatst: 22 okt 2010 18:41
door rbr
rbr schreef:
Amclassic-fan schreef:De gevolgen van die E-bikes kunnen voor de gezondheidszorg behoorlijk desastreus uitpakken. Het is de trent dat als moeders van de 1e zwanger is dat er een E-bike moet komen.


Uit welke onderzoek komt deze trent? Ik zie namelijk alleen ouderen op fietsen met een accu rijden.


@AMClassic: Hier is jouw ondersteunend bewijs:
NU.nl schreef:Volgens de Bovag zijn het niet langer alleen de ouderen die kiezen voor elektrische ondersteuning bij het trappen, maar willen ook jongeren zo'n zetje in de rug.
bron: http://www.nu.nl/economie/2361720/racef ... rrein.html

Dus met terugwerkende kracht: Ik had geen gelijk
:rolleye:

Geplaatst: 27 okt 2010 13:22
door kukelekupers
Daniel1975 schreef:Ik heb de discussie van een afstandje gevolgd, maar hier ben ik het toch pertinent niet mee eens.
Wat jij hier schetst heeft niets meer met de wielersport te maken. Dan kun je net zo goed MotoGP gaan rijden, zit een nog sterkere motor in ;-)
Heeft IMHO niets met principes te maken, maar meer met de definitie van fietsen.



De vergelijking met motoren slaat nog steeds nergens op. Constante aandrijving die je bedient met een gashendel is niet hetzelfde als een ondersteunde trapbeweging.

Verder ben ik heel erg benieuwd naar de definitie van fietsen.
Ik denk dat tegenstanders gewoon niet weten in welk hokje ze elektrisch ondersteunde fietsen moeten plaatsen. En zodra men iets geen plaats kan geven is het slecht en hoeft men het niet. Een principe kwestie dus.

Daniel1975 schreef:Het bereiken van onderstaande lokatie heeft de nodige zweetdruppels (behoorlijk stuk op de 22x34 en half uurtje looppassage met bike op de nek) gekost



Zuid-Frankrijk?
Stel je eens voor dat je op die hoogte pas halverwege bent, en dat een looppassage 4uur duurt ;) Vervolgens rij je twee uur over de bergkam, om daarna pas aan de urenlange afdaling te beginnen. Dat is allemaal geen probleem om op eigen kracht te doen, alleen is het soms lastig om voor het donker weer terug te zijn. Daarnaast is de vermoeidheid van het klimmen niet bevorderlijk voor het afdalen (risico).

En met een e-bike moet je tijdens het klimmen gewoon kracht zetten hoor. Die oh zo belangrijke zweetdruppels krijg je wel, zeker als je gewoon net zoveel kracht zet als voorheen. En anders zorgt de looppassage met een tweemaal zwaardere fiets daar wel voor ;)