Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote Imitatietopic (frames en onderdelen)

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 14 jun 2016 12:17

Ik mis nog de neppe Zipp wielen in de startpost, al zijn dit vaak wel hele slechte imitaties.

J.Edge87
Forum-lid

Gebruikersavatar J.Edge87 14 jun 2016 12:31

mmm dit topic gaat weer lekker alle kanten op haha. laat ik dan ook even mijn mening geven.

dat marktplaats er zo gezegd niets mee doet, betekent niet dat je het niet moet melden bij marktplaats. dat is een beetje hetzelfde als geen afgifte doen als je fiets gestolen is. Ook denk ik dat het ten allen tijde goed is om de bewuste aanbieder op marktplaats eerst te benaderen. misschien is diegene ten goeder trouw en ziet hij hier ineens zijn Pinarello als nep in dit topic staan en wordt hij een oplichter genoemd. dat lijkt me nu niet een fijne ontdekking en gezien het feit dat Geralt niet serieus genomen wordt, lijkt het wel, heeft het ook niet veel zin om een account aan te maken en jezelf te verdedigen. dus mijn voorstel is om een ander stappenplan te doorlopen dan nu het geval lijkt te zijn:

- meldt het aan de aanbieder
-> negatieve respons -> plaats het hier onder de noemer oplichter.
-> positieve respons -> laat het zitten, de aanbieder wist ook niet beter.
- meldt het aan marktplaats
is het fietsen aan het her-ontdekken

Edwin
Admin

Gebruikersavatar Edwin 14 jun 2016 12:36

Prima topic wat mij betreft. Ik heb de startpost enigszins aangepast om aan te geven waar wat ons betreft de grens ligt. Geen NAW gegevens is in ieder geval een hele harde grens. Het forum is niet de aangewezen plaats om eventuele bedriegers aan te pakken. Dat is iets voor marktplaats en de politie. Hier kun je dus melden wat je tegenkomt of vragen stellen over producten waar je twijfels bij hebt...en daar blijft het bij.
Afbeelding | Afbeelding

Carrera87
Forum-lid

Carrera87 14 jun 2016 12:40

Afgelopen uitgave van de Fiets deed naar mijn inzien ook een behoorlijke duit in de zak. Toen het over Oakley zonnebrillen ging kreeg ik sterk het idee dat fiets je voor gek verklaarde wanneer je ruim 200 euro betaalde voor een echte Oakley ipv 10% voor een neppe uit China. Er stond ook in dat het verschil niet te zien was, behalve dat het ''montuur'' wat stugger was oid. Kortom dit was wel een erg goede imitatie.

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 14 jun 2016 12:58

Nep moet je niet willen. En al helemaal niet verdedigen als je het wel wil :-).

Gastheerg ik vind dat je over de schreef gaat, met de redelijk minachtende toon "don quichote" ed. en "misschien heb je zelf wel een handeltje". Het zal allemaal grappig bedoeld zijn maar in mijn optiek is het Jaap die zonder bijbedoeling en op correcte toon juist wel terechte bijdrages doet.

Ik beleef meer plezier aan je berichten over fietsen zelf en koken e.d. zonder die ondertoon. maargoed waar bemoei ik me eigenlijk mee, lul die ik ben!
Afbeelding

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 14 jun 2016 13:09

Bemoei je er gerust mee en of Jaap geen bijbedoeling heb weet ik niet. Het is dan ook GEEN grap van me.

Waarom moet ik dit allemaal maar geloven? En welke bedoelingen zijn er? Een beetje kritisch blijven mag wel. Dat doe jij (Sieper) nu ook op mij en dat mag.
Heeft niks met pesten te maken, niks met minachting maar wie zelf scherp aan de wind wil varen zou mogen verwachten dat we er niet als lemmingen achteraan rennen en we een beetje kritisch blijven.

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 14 jun 2016 13:18

Gastheerg schreef:Heeft niks met pesten te maken, niks met minachting maar wie zelf scherp aan de wind wil varen zou mogen verwachten dat we er niet als lemmingen achteraan rennen en we een beetje kritisch blijven.
Gastheerg schreef:Als ik Fiets was ging dit topic niet alleen op slot maar werd het definitief verwijderd. Los van de juridische aspecten is het ook wel een topic om uitslag van te krijgen. Ja het klopt ik hoef het niet te lezen maar in m'n werk heb ik nogal veel met privacy en internet te maken en dan is het vanuit dat oogpunt toch wel boeiend dat er niet op de rem wordt getrapt.
Ik vraag je nogmaals, welke privacy schendingen heb je het hier over?

Edwin
Admin

Gebruikersavatar Edwin 14 jun 2016 13:26

Laten we het weer bij het topic houden. De regels zijn nu volgens mij duidelijk. Het wordt nogal een onleesbaar rommeltje anders. Een nieuw topic over privacy in 'forumbeheer' mag natuurlijk altijd!
Afbeelding | Afbeelding

Jaap Telder
Forum-lid

Gebruikersavatar Jaap Telder 14 jun 2016 15:43

Afbeelding

http://link.marktplaats.nl/m1006836437

Heb al vaker naar verkoper gemaild.

Pure handel in namaak zoals Ritchey en 3T.
Wordt bij gezegd dat het OEM "externe producie"(?) of wat dat dan ook wezen mag is, alsof het dan ineens wel legaal is, slaat natuurlijk nergens op. Denk niet dat Ritchey en 3T deze 'externe productie" (lees: "Chinese namaak productie") 8-) kunnen goedkeuren.
Heeft een hele handel in namaak carbon zie andere advertenties.
Wees gewaarschuwd, het is allemaal nep.

Deleted_User
Forum-lid

Deleted_User 14 jun 2016 15:58

Jaap Telder schreef:Denk niet dat Ritchey en 3T deze 'externe productie" (lees: "Chinese namaak productie") 8-) kunnen goedkeuren.
Heb je 3T en Ritchey al eens geattendeerd op deze 'handel'?

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 14 jun 2016 16:00

OK, fair enough, kritisch moet zeker kunnen (alleen dan liefst in faire bewoording, dat wilde ik maar zeggen) ik ben dan in deze wel een lemming want ik geloof Jaap direct en zie ook niet in waarom hij een bijbedoeling zou moeten hebben. Die Pina frames kan ik ook nog wel herkennen (ik geef toe, vooral aan het lettertype) maar bij deze sturen zou ik er direct intuinen. De enige reden dat me dat nog nooit gebeurt is dat deze adverteerders vaak vrij eenvoudig zijn te herkennen als "handelaars" en ik deze dan direct mijd. Niet omdat het per definite dan maar nep zou moeten zijn maar omdat dit voor een gedeelte van dit soort handeren wel geldt en ik het daarom sowieso niet aandurf (ik draag nep geen warm hart toe).
Afbeelding

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 14 jun 2016 17:22

Hoe zie je dat ze nep zijn?
Maak joe woar

Plaats reactie