Wat is het gewicht van jullie fiets (compleet)?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Wil jij nu gewoon eens stoppen met overal die Parlee te noemen; krijg er steeds meer spijt van
Less is bore
7,2 inclusief K-Edge en snelheidssensor.
-
- Forum-lid
8,7 kilo inclusief alles behalve de bidons.
Maak joe woar
Even dit topic omhoog halen.. Ik heb net eens mijn fiets gewogen. Ik heb een BMC ALR01 two met shimano 105. Op een carbon wielset van 1480 gram.
Totaal gewicht is dan nog 9 kg in maat 60.
Ik vind dit echt wel aan de zware kant, vooral omdat er al relatief lichte wielen in zitten.. Dat wil zeggen dat hij met de originele wielen die er in zaten bijna naar de 10kg zou gaan..
Is dit doordat het een aluminium frame is? Op hun site staat dat maat 54 met originele wielen 8,4kg zou wegen.. Kan ik maar moelijk geloven of er zit ergens een pakje lood in 1 van de buizen verstopt.
OK, het is maar 1,5kg ofzo verschil en wss verwaarloosbaar maar toch.
Totaal gewicht is dan nog 9 kg in maat 60.
Ik vind dit echt wel aan de zware kant, vooral omdat er al relatief lichte wielen in zitten.. Dat wil zeggen dat hij met de originele wielen die er in zaten bijna naar de 10kg zou gaan..
Is dit doordat het een aluminium frame is? Op hun site staat dat maat 54 met originele wielen 8,4kg zou wegen.. Kan ik maar moelijk geloven of er zit ergens een pakje lood in 1 van de buizen verstopt.
OK, het is maar 1,5kg ofzo verschil en wss verwaarloosbaar maar toch.