Alles over vakanties op én met de fiets

BRM 400 Rondje Startplaatsen zaterdag 24 september 2016

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 27 sep 2016 07:07

Mooie verhalen, lijkt me een heel avontuur zo een 400km bollen.

DDX veel sterkte met het herstel!
YFood !!!

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 27 sep 2016 07:46

Beterschap Stephan!

aloisvonesterhazy
Forum-lid

aloisvonesterhazy 27 sep 2016 07:56

Ik probeer al twee dagen te reageren, maar mijn reactie wordt maar niet goedgekeurd. Nou ja.
Ik was ook een debutant. Begonnen in Scherpenzeel, eerst meegereden in de grote groep. Onder Zwolle viel die groep uiteen in een langzame en een snelle groep, en zonder dat ik het had gemerkt zat ik in de snelle groep die werd voortgetrokken door DDX. Na Zwolle merkte ik dat dat echt te snel voor mij was, en in Hellendoorn ben ik zelf verder gegaan, terwijl de anderen twee lekke banden gingen repareren. Op de Sallandse Heuvelrug was het erg koud en erg mooi om zo eenzaam in het donker te fietsen. Ik kon daar aanhaken bij een Duitse ligfietser, waardoor ik nog net op zaterdag in Boekelo aankwam.

Soep en broodjes waren precies wat ik nodig had op dat moment, erg lekker. Daardoor te lang gepauzeerd, bij vertrek moest mijn lichaam weer helemaal op temperatuur komen.
Door de Achterhoek heb ik alleen gefietst, ik werd op een gegeven moment nog wel ingehaald door de snelle groep van DDX die ik later in Rees bij de McDonald's voor het laatst heb gezien. Voorbij de Rijn kwam ik Fryskbloed / Peter tegen, met wie ik verder naar Venray ben gefietst.

In Venray net zo lang gepauzeerd tot het licht was, want onze verlichting was op, en daarna gezamenlijk richting noorden gefietst. Geen echte problemen, alleen de zadelpijn begon zich te doen gelden. Bij Rhenen nog een paar venijnige klimmetjes, die me bijna een hongerklopje gaven, maar met een paar krentenbollen erbij kon ik weer verder. Om 11.39 uur weer terug in Scherpenzeel, nog in de ochtend, wat ook mijn stiekeme streven was geweest. Peter moest nog verder naar Zwolle, ik had hem al gewaarschuwd voor de elektrische brigades, maar ik lees nu dat hij ook goed is aangekomen.

Alles bij elkaar een mooie tocht. Veel dank aan de organisatie. In Scherpenzeel hoorden we over de van van Stephan; heel veel sterkte toegewenst! Het relativeert in ieder geval de pijntjes die ik nog voel...

Christiaan

alien
Forum-lid

alien 27 sep 2016 08:27

DDX schreef:[…] de man uit het huis naast de versmalling voor een 2e keer naar buiten gekomen en bood aan dat ik bij hun mocht zitten/plan bedenken.
Hij was al direct na val naar buiten gekomen, maar toen had ik nog idee dat ik verder kon gaan.
Daarbij gaf hij ook al aan dat dit de zoveelste keer was en hij mijn ongeval ook weer zou doorgeven aan contactpersoon bij gemeente zodat die onddingen eindelijk eens weggehaald zouden worden.
Net na een bocht en ook geen bordjes...
Ik snap dat je nu even wat anders aan je hoofd hebt, maar… stel alsjeblieft de wegbeheerder aansprakelijk. Anders verandert dit soort kolder nooit.
Vorsprung durch Pedantik

JoostG
Forum-lid

JoostG 27 sep 2016 09:16

Beterschap Stephan. Ik hoop dat je weer rap en pijnvrij op de fiets zit.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Deleted_User
Forum-lid

Deleted_User 27 sep 2016 09:16

Als ik op Strava zie waar de rit van DDX eindigt, dan valt dat 'net na een bocht' nog wel mee...

BertL
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar BertL 27 sep 2016 09:58

buzz schreef:Wellicht overigens dat het ongeval in Dodewaard op de Pluimenburgsestraat — zie Streetview-locatie — plaatsvond?

Edit: Verderop in die straat staan er nog meer van die fijne eilandpaaltjes.
Er staan daar meer van dat soort 'eilandjes met paaltjes'. Het was op de Welysestraat tussen de gehuchten Wely en Hien, wat gezien de achternaam 'Van Hienen' van de gesneuvelde op z'n minst omineus genoemd mag worden.
Mijn maat Willem en ik hebben er volgens onze Garmin-statistieken ongeveer 50 minuten 'verloren' met hulp en bijstand. De weg is daar vrijwel recht zoals 53x11 ook al aangeeft. Er zijn meer factoren in het spel.
hun fietsen.

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 27 sep 2016 10:46

Gezien de Strava-rit heeft het inderdaad hier op de Welysestraat plaatsgevonden. Fijn schutkleurtje ook heeft dat eilandje...

Afbeelding
Afbeelding

ncornelisse
Forum-lid

ncornelisse 27 sep 2016 11:41

Op de Welystraat zijn pas nog een aantal van deze paaltjes plus beton verwijderd.
Waarschijnlijk om hetzelfde als wat er met DDX is gebeurd.

Gei-Kek01
Forum-lid

Gei-Kek01 27 sep 2016 12:39

Ach probeer het positief te zien DDX.

Titanium onderdelen zijn wel chique :winkthumb:

FF serieus : Sterkte met herstel
What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als een feesie gemist

DDX
Forum-lid HC

DDX 27 sep 2016 12:43

afrit13 schreef:Als ik op Strava zie waar de rit van DDX eindigt, dan valt dat 'net na een bocht' nog wel mee...
Het is een flauwe bocht en idd schutkleur en als je dan even niet oplet komt zo'n paaltje erg onverwachts.
En dan nog zo'n mooie stoeprand en je wordt gelanceerd.
Aangezien mijn zadelrails linksachter kapot is heb ik het vermoeden dat de interne schade vooral door de de dreun van de fiets zelf gekomen is.
Aan de buitenkant heb ik enkel 2 kleine schaafwondjes, niet eens blauwe plekken oid...

Schade aan de fiets leek ook mee te vallen, lamp en garmin lagen aantal meter verder op de grond. en garmin mount (bevestiging iig) leek niet helemaal ok meer.
En zadel dus vervangen.
Verder moet ik als ik thuis ben maar eens rustig kijken.
Helaas heb ik daar voorlopig dus even de tijd voor...

JM_H
Forum-lid

Gebruikersavatar JM_H 27 sep 2016 12:45

Dat is inderdaad van later zorg; eest woensdag maar eens afwachten en wachten op het hersteladvies.

Kop op en sterkte!
Afbeelding

Plaats reactie