Kickstarter project: Aforcet Al33-wielen
Lijkt me dan dat de claims van Aforce over de 'keramische rand' niet helemaal juist zijn....... Of bij mijn setje was het productieproces nog niet helemaal op orde. In beide gevallen zou ik dan denken dat Aforce zich wat anders op zou stellen......
-
- Forum-lid
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 24 jul 2016 22:05
Beste forumleden,
Allereerst stel ik mij even voor, Jan-Willem van Soest, oprichter van Aforce.
EDIT: Na een prettig gesprek samen met klant een regeling getroffen
Verhaal mbt tot coating laat ik staan, Omdat het in belang van zowel de consument als de verkopende partijen is dat er een zo transparant mogelijk beeld wordt geschetst naar wat de meerwaarde van de coating is en wat er wel en niet van verwacht kan worden:
Ik heb tijdens de ontwikkeling van deze wielsets vrijwel alle hieronder genoemde coatings getest. En het eerlijke verhaal is dat geen enkele coating het eeuwige leven heeft. De coating geeft echter wel een aanzienlijk levensverlengend effect.
De omstandigheden waarin de wielen gebruikt worden zijn van grote invloed op de slijtage van remvlakken. Ook bij remvlakken met een coating. Bewust hang ik geen claim aan het aantal kilometers dat met een remvlak gereden kan worden.
Wel ben ik na de windtunnel test van mijn velgen nu ook bezig om een vergelijkingstest tussen de meest voorkomende coatings die momenteel op de markt zijn te organiseren. Waarin ik volstrekt transparant zal zijn in de manier hoe de test wordt uitgevoerd.
We zullen in ieder geval de effecten van water, zand, pekel en modder meenemen. Dus niet een test waar we alleen de remblok en het remvlak op elkaar testen.
Bij het aanbieden van de coating heb ik in overweging genomen wat de meerwaarde van deze coating is. De verlengde levensduur van de velg alleen al is die meerprijs naar mijn idee meer dan waard. Welke ik zo laag mogelijk heb gehouden.
De levensduur van de coating is sterk afhankelijk van de condities waaronder deze gebruikt worden. Pekel of het rijden van cyclocrosswedstrijden zal voor een veel hogere slijtage zorgen dan gemiddeld gebruik. Net als het aantal rembewegingen per persoon enorm verschillend is. Zo kan het zijn dat na een hele zomer er vrijwel geen zichtbare slijtage is, en wordt er in een winter doorgereden als de weg wit ziet van de pekel slijtage wel vrij snel zichtbaar zijn.
Een verhaal van soortgelijke strekking heb ik ook aan de klant verteld voorafgaand aan zijn aankoop en aan andere klanten. Ik hoop dat mensen die mij op de bikemotion naar de coating hebben gevraagd dit kunnen bevestigen.
Uiteindelijk wordt er geremd d.m.v. Wrijving en wrijving zal op alle velgen slijtage veroorzaken, zowel velgen met een coating alsmede carbon en aluminium velgen. Het verschil met een coating is dat deze uiteindelijk lichter zal worden en de kleur van het aluminium zal doorkomen, wat nou eenmaal zilver is.
Hieronder een link naar een partij die het remvlak uitgebreid heeft getest.
http://www.novemberbicycles.com/blog/20 ... -news.html
Daarnaast, Als ik het specifieke verzoek zou krijgen van een klant die op zoek is naar een wielset voor in de winter om op te trainen, zal mijn advies altijd zijn om een goedkope set wielen aan te schaffen voor gebruik in de winter, de zogeheten trainings of winterwielen.
Mochten er vragen zijn dan ga ik daar graag op in.
Mvg,
Jan-Willem van Soest
Allereerst stel ik mij even voor, Jan-Willem van Soest, oprichter van Aforce.
EDIT: Na een prettig gesprek samen met klant een regeling getroffen
Verhaal mbt tot coating laat ik staan, Omdat het in belang van zowel de consument als de verkopende partijen is dat er een zo transparant mogelijk beeld wordt geschetst naar wat de meerwaarde van de coating is en wat er wel en niet van verwacht kan worden:
Ik heb tijdens de ontwikkeling van deze wielsets vrijwel alle hieronder genoemde coatings getest. En het eerlijke verhaal is dat geen enkele coating het eeuwige leven heeft. De coating geeft echter wel een aanzienlijk levensverlengend effect.
De omstandigheden waarin de wielen gebruikt worden zijn van grote invloed op de slijtage van remvlakken. Ook bij remvlakken met een coating. Bewust hang ik geen claim aan het aantal kilometers dat met een remvlak gereden kan worden.
Wel ben ik na de windtunnel test van mijn velgen nu ook bezig om een vergelijkingstest tussen de meest voorkomende coatings die momenteel op de markt zijn te organiseren. Waarin ik volstrekt transparant zal zijn in de manier hoe de test wordt uitgevoerd.
We zullen in ieder geval de effecten van water, zand, pekel en modder meenemen. Dus niet een test waar we alleen de remblok en het remvlak op elkaar testen.
Bij het aanbieden van de coating heb ik in overweging genomen wat de meerwaarde van deze coating is. De verlengde levensduur van de velg alleen al is die meerprijs naar mijn idee meer dan waard. Welke ik zo laag mogelijk heb gehouden.
De levensduur van de coating is sterk afhankelijk van de condities waaronder deze gebruikt worden. Pekel of het rijden van cyclocrosswedstrijden zal voor een veel hogere slijtage zorgen dan gemiddeld gebruik. Net als het aantal rembewegingen per persoon enorm verschillend is. Zo kan het zijn dat na een hele zomer er vrijwel geen zichtbare slijtage is, en wordt er in een winter doorgereden als de weg wit ziet van de pekel slijtage wel vrij snel zichtbaar zijn.
Een verhaal van soortgelijke strekking heb ik ook aan de klant verteld voorafgaand aan zijn aankoop en aan andere klanten. Ik hoop dat mensen die mij op de bikemotion naar de coating hebben gevraagd dit kunnen bevestigen.
Uiteindelijk wordt er geremd d.m.v. Wrijving en wrijving zal op alle velgen slijtage veroorzaken, zowel velgen met een coating alsmede carbon en aluminium velgen. Het verschil met een coating is dat deze uiteindelijk lichter zal worden en de kleur van het aluminium zal doorkomen, wat nou eenmaal zilver is.
Hieronder een link naar een partij die het remvlak uitgebreid heeft getest.
http://www.novemberbicycles.com/blog/20 ... -news.html
Daarnaast, Als ik het specifieke verzoek zou krijgen van een klant die op zoek is naar een wielset voor in de winter om op te trainen, zal mijn advies altijd zijn om een goedkope set wielen aan te schaffen voor gebruik in de winter, de zogeheten trainings of winterwielen.
Mochten er vragen zijn dan ga ik daar graag op in.
Mvg,
Jan-Willem van Soest
Laatst gewijzigd door bellebikes op 24 feb 2017 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
EDIT: na prettig gesprek met JW van A-force voor beide partijen aanvaardbare oplossing gevonden.
NB, Op sommige plekken op de foto's is de slijtage aan de onderkant van de remrand waarschijnlijk veroorzaakt door iets te laag geplaatste remblokjes.Dat is mijn eigen fout.
Martijn Raaijmakers
NB, Op sommige plekken op de foto's is de slijtage aan de onderkant van de remrand waarschijnlijk veroorzaakt door iets te laag geplaatste remblokjes.Dat is mijn eigen fout.
Martijn Raaijmakers
Laatst gewijzigd door Martijn-R op 24 feb 2017 20:42, 3 keer totaal gewijzigd.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Hebben we het nou over keramische rand? Of alleen over keramische coating op de rand?
Ik kreeg de indruk dat het voorbeeld van Mackers om een volledige keramische rand ging. Die blijft zwart. En dat Jan-Willem van Aforce wielen, het over verschillende coatings heeft == laagje over het aluminium heen. Maakt niet uit wat je erover heen gooit, het zal slijten op den duur. Maar het lijkt erop dat Martijn-R een keramische rand verwachtte en niet simpelweg een coating?
Wellicht zit er een mismatch in de verwachtingen van de klant tov juist het product.
Ik kreeg de indruk dat het voorbeeld van Mackers om een volledige keramische rand ging. Die blijft zwart. En dat Jan-Willem van Aforce wielen, het over verschillende coatings heeft == laagje over het aluminium heen. Maakt niet uit wat je erover heen gooit, het zal slijten op den duur. Maar het lijkt erop dat Martijn-R een keramische rand verwachtte en niet simpelweg een coating?
Wellicht zit er een mismatch in de verwachtingen van de klant tov juist het product.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Volgens mij bedoelen ze allemaal hetzelfde, nl. een keramische laag aangebracht op een aluminium velgrand.
Het is jammer dat dit nu open en bloot uitgevochten wordt, en zoals Bospaadje al zei, daar wordt niemand beter van. Ik steun eenieder die met een onderneming een product in de markt wil zetten, om het zo op te nemen tegen de grote jongens die we al kennen, maar klantenservice is de sleutel tot succes bij dit soort start ups. Ik kan me indenken dat JW inderdaad een bepaalde procedure wil aanhouden en geen voorkeursbehandelingen wil geven. Het op tijd reageren met heldere communicatie is wat dat betreft een no-brainer en zou niet eens een discussiepunt moeten zijn. Iedereen weet hoe Internet tegenwoordig een produkt kan maken of breken.
Het gaat nu lastig worden om Martijn tevreden te stellen, en uiteindelijk zou de koop ontbinden ook tot de mogelijkheden moeten behoren. Zeker als je de mankementen hoort waar hij al mee te maken heeft gehad. Dit welles/nietes spelletje gaat sowieso nergens toe leiden.
Mijn advies aan JW zou zijn, geef die jongen een compleet nieuwe velgenset, onderzoek de defecte set in je eigen tijd, neem je verlies en steek je energie in je nieuwe onderneming. Het produktidee is hartstikke goed, en laat dat nou niet afgefakkeld worden door een slechte ervaring die straks viral gaat.
Het is jammer dat dit nu open en bloot uitgevochten wordt, en zoals Bospaadje al zei, daar wordt niemand beter van. Ik steun eenieder die met een onderneming een product in de markt wil zetten, om het zo op te nemen tegen de grote jongens die we al kennen, maar klantenservice is de sleutel tot succes bij dit soort start ups. Ik kan me indenken dat JW inderdaad een bepaalde procedure wil aanhouden en geen voorkeursbehandelingen wil geven. Het op tijd reageren met heldere communicatie is wat dat betreft een no-brainer en zou niet eens een discussiepunt moeten zijn. Iedereen weet hoe Internet tegenwoordig een produkt kan maken of breken.
Het gaat nu lastig worden om Martijn tevreden te stellen, en uiteindelijk zou de koop ontbinden ook tot de mogelijkheden moeten behoren. Zeker als je de mankementen hoort waar hij al mee te maken heeft gehad. Dit welles/nietes spelletje gaat sowieso nergens toe leiden.
Mijn advies aan JW zou zijn, geef die jongen een compleet nieuwe velgenset, onderzoek de defecte set in je eigen tijd, neem je verlies en steek je energie in je nieuwe onderneming. Het produktidee is hartstikke goed, en laat dat nou niet afgefakkeld worden door een slechte ervaring die straks viral gaat.
Hoezo wordt er niemand beter van het naar buiten brengen van je persoonlijke ervaring met een product en de afhandeling van de klacht? Ik denk dat elke consument hier beter van wordt!Joskovic schreef:Het is jammer dat dit nu open en bloot uitgevochten wordt, en zoals
Bospaadje al zei, daar wordt niemand beter van.
Omdat je altijd maar het halve verhaal te horen krijgt, zo ook in dit geval (voordat AForce zelf reageerde).athhretjt schreef:Hoezo wordt er niemand beter van het naar buiten brengen van je persoonlijke ervaring met een product en de afhandeling van de klacht? Ik denk dat elke consument hier beter van wordt!Joskovic schreef:Het is jammer dat dit nu open en bloot uitgevochten wordt, en zoals
Bospaadje al zei, daar wordt niemand beter van.
Martijn, laten we voorop stellen dat ik het helemaal met je eens ben dat je van een wielset van dit kaliber, niet zulke problemen mag verwachten.
Ik ga me verder ook niet bemoeien met jullie afhandeling. Dat is aan jullie.
Ik denk wel dat het algemeen bekend is dat winterweer gewoon erg slecht is voor een velg. Daarom rijden veel mensen met goedkope sets van 100-200 euro, juist omdat die zo snel slijten. Rijd maar eens een koersje van 1,5 uur in de regen, en dan zie je precies hoe hard zo'n remrand het te verduren krijgt. Ik weet niet, misschien heb ik gewoon een gezonde dosis skepticisme mbt produktclaims. Zoals ik al zei is het bij de 'big brands' ook bekend dat die coating wegschuurt in minder dan 1000km als je even goed je best doet. Ik begrijp dat dit niet strookt met de verwachtingen en geclaimde produkteigenschappen, en het is aan Aforce om dat op de juiste manier af te handelen.
Ik ga me verder ook niet bemoeien met jullie afhandeling. Dat is aan jullie.
Ik denk wel dat het algemeen bekend is dat winterweer gewoon erg slecht is voor een velg. Daarom rijden veel mensen met goedkope sets van 100-200 euro, juist omdat die zo snel slijten. Rijd maar eens een koersje van 1,5 uur in de regen, en dan zie je precies hoe hard zo'n remrand het te verduren krijgt. Ik weet niet, misschien heb ik gewoon een gezonde dosis skepticisme mbt produktclaims. Zoals ik al zei is het bij de 'big brands' ook bekend dat die coating wegschuurt in minder dan 1000km als je even goed je best doet. Ik begrijp dat dit niet strookt met de verwachtingen en geclaimde produkteigenschappen, en het is aan Aforce om dat op de juiste manier af te handelen.