Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Swett Cycles

Bospaadje
Forum-lid

Bospaadje 26 okt 2016 12:53

Dit bedrijfje bied chinese fietsen aan, in je eigen ontwerp mogelijk, met daarop een bepaalde garantie termijn, voor een bepaalde prijs. En daaromheen wordt een praatje verzonnen om een pagina mee te vullen.
Of de prijzen te hoog zijn of niet, is voor iedereen persoonlijke afweging. De garantie, het niet zelf hoeven invoeren, het niet zelf hoeven opbouwen, het niet te hoeven lenen/kopen/huren van montage gereedschap etc, zou voor mij wel een reden zijn om dit soort projecten interessant te vinden.
Om dit bedrijf nu helemaal neer te sabelen omdat zijn marketingpraatje niet klopt, vind ik echt heeel erg onnozel.
Dan koop je de fiets toch niet?

Volgens mij doet hij alles op een legale manier, ik vind het dan best sneu om vanachter de pc zo'n oordeel te vellen. Als een toekomstige geinteresseerde hier eens komt kijken of er wellicht een review te vinden is over zijn poetentiele fiets, haakt hij af, omdat het marketingpraatje niet klopt? Ik vind dat niet fair.

Just my 2 cents....

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 26 okt 2016 12:54

Niemand heeft volgens mij beweerd dat 't overpriced is. Meerdere forumleden hebben al aangegeven dat 1400 euro helemaal niet onredelijk is. Doe je het zelf dan heb je het over 1000 euro en dan heb je geen garantie en geen crash replacement. En je moet alles zelf doen.

Wat ik persoonlijk dan wel jammer vind is dat gekozen is voor PF terwijl de meeste van die frames gewoon in BSA leverbaar zijn.

Kiekeboe
Forum-lid

Gebruikersavatar Kiekeboe 26 okt 2016 12:55

Nu, ik zie net dat het "Val-Dieu" frame verkrijgbaar is voor 1750€. Dit is toch gewoon duur.
Geen idee, wat het frame kost als je het zelf in China bestelt ...

sprint100
Forum-lid

sprint100 26 okt 2016 12:59

Bospaadje schreef:Volgens mij doet hij alles op een legale manier, ik vind het dan best sneu om vanachter de pc zo'n oordeel te vellen. Als een toekomstige geinteresseerde hier eens komt kijken of er wellicht een review te vinden is over zijn poetentiele fiets, haakt hij af, omdat het marketingpraatje niet klopt? Ik vind dat niet fair.
Transparantie van het internet...

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 26 okt 2016 13:07

Bospaadje schreef: Volgens mij doet hij alles op een legale manier, ik vind het dan best sneu om vanachter de pc zo'n oordeel te vellen. Als een toekomstige geinteresseerde hier eens komt kijken of er wellicht een review te vinden is over zijn poetentiele fiets, haakt hij af, omdat het marketingpraatje niet klopt? Ik vind dat niet fair.
Marketing dient om een realiteit wat op te leuken, maar niet om de waarheid te verdraaien. Daar mag best op gewezen worden, of moet je gezamenlijk in het vuistje lachen wanneer je iemand dit verhaal als zoete koek ziet slikken en de bestelling van zijn exclusieve high end custom fiets plaatst?

(ik vind verder die prijzen ook niet slecht dus zou je ook niet gek verklaren moest je hier in volle kennis van de realiteit een fiets bestellen)
Afbeelding

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 26 okt 2016 13:15

Jaap Telder schreef: Geef even specifiek aan welk model dan een zogenaamde (ex) Ridley is want ik vind ze allemaal gewoon terug op de Alibaba China sites. 8-)
Aangezien het geen kopieën zijn, mag hier toch gewoon naar gelinkt worden....? Ik zou zeggen: post de links maar eens....

Zelf bij Dengfu, Velobuild, Workswell en Hongfu gekeken en niks gevonden dat 100% overeen kwam...

Monza36
Forum-lid

Gebruikersavatar Monza36 26 okt 2016 13:26

Jaap Telder schreef:
Monza36 schreef:ter verduidelijking.. de man achter Swett (Peter Paul Zalm) is een ex werknemer van Tehava. Hij is oa de importeur van Lightweight... De frames die Swett hanteert komen uit de Ridley Mould.. het betreft wel de wat oudere modellen... (zie balhoofd).
Geef even specifiek aan welk model dan een zogenaamde (ex) Ridley is want ik vind ze allemaal gewoon terug op de Alibaba China sites. 8-)

Hoe vaker ik de site doorlees des te meer "marketing lulkoek over de top" ik het vind...
Gewoon meer van hetzelfde China open-moldjes zoals Scoppio, Cadenz etc. De één met een nog mooier verhaal dan de ander. Begint haast irritant voorspelbaar te worden.
Welk volgende "exclusieve merk" dient zich aan...
http://www.swettcycles.com/fietsen/de-planck/
De Swett 'de-planck' is een oud ridley model... info komt overigens direct van hemzelf...
Laatst gewijzigd door Monza36 op 26 okt 2016 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Cervelo C5 | Shimano DA Di2 | Look | HED | ENVE | AX lightness

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 26 okt 2016 13:29

Pinarellooooooooooo!!!!!!!!!!
Maak joe woar

Jaap Telder
Forum-lid

Gebruikersavatar Jaap Telder 26 okt 2016 13:51

Er worden nu zaken aangesleept die de lading van dit topic niet dekken. Het gaat hier niet over imitatieframes en Chinarello's.

Monza36
Forum-lid

Gebruikersavatar Monza36 26 okt 2016 13:53

Jaap Telder schreef:Er worden nu zaken aangesleept die de lading van dit topic niet dekken. Het gaat hier niet over imitatieframes en Chinarello's.
je hebt gelijk.. is aangepast.. liet mij even gaan...
Cervelo C5 | Shimano DA Di2 | Look | HED | ENVE | AX lightness

Jaap Telder
Forum-lid

Gebruikersavatar Jaap Telder 26 okt 2016 13:56

De Swett 'de-planck' is een oud ridley model... info komt overigens direct van hemzelf...

[Quote]

dit is vrij nieuw aeromodel, kan nooit een oud model Ridley zijn. Heb ook nog nooit dit model RIDLEY in collectie de afgelopen jaren gezien.
Mocht iemand een foto van deze Ridley hebben wil ik hem graag zien.
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 26 okt 2016 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 26 okt 2016 13:57

Waar blijven de linkjes, Jaap?

P.S. Verhaal over Ridley klopt volgens mij inderdaad niet. Ken het Ridley-gamma redelijk goed dit zijn geen Ridleys. Of het moeten Ridleys zijn die nooit op de markt zijn gekomen,dat is mogelijk.

Plaats reactie